Auteur Topic: Een auto kopen  (gelezen 32637 keer)

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een auto kopen
« Reactie #75 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 09:31:51 »
Ik heb offertes aangevraagd...
Ethias: tussen de 500 en de 1000 euro per jaar, afhankelijk van hoeveel omnium-optie dingen ik erop neem. Heb er wel korting omdat ik er al een brandverzekering en familiale verzekering heb lopen.
Delta Lloyd: 700 tot 1150 euro
Corona: 1000 tot 1500 euro
Fortis: 2000 euro
ING: 3000 euro

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #76 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 10:53:12 »
Tussen de goedkoopste en de duurste: dat is dus de prijs maal drie?  Heb je ook nagevraagd wellke risico's er wel/niet inbegrepen zijn?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 11:44:43 »
Vermoedelijk offertes via het internet?

Ethias is makkelijk de goedkoopste, maar daar moet je enkel gaan als je geen verzekering wilt :). If you pay peanuts, you get monkeys :).

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #78 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 11:47:52 »
Ik heb offertes aangevraagd...
Ethias: tussen de 500 en de 1000 euro per jaar, afhankelijk van hoeveel omnium-optie dingen ik erop neem. Heb er wel korting omdat ik er al een brandverzekering en familiale verzekering heb lopen.
Delta Lloyd: 700 tot 1150 euro
Corona: 1000 tot 1500 euro
Fortis: 2000 euro
ING: 3000 euro
Ik kan zeker niet klagen van de prijzen van Ethias, onze beide auto´s zijn daar verzekerd, ook omdat ik daardoor op een auto Classic Car krijg (auto 15 j oud + voorwaarden).
Ik heb ook een verzekeringsmakelaar, die heeft met al mijn polissen in de hand alle verzekeringen afgevraagd, niemand kon goedkoper aanbieden als Ethias in ons geval.
Mijn vrouw heeft 2 keer blikschade opgelopen (niet in fout), is snel en zonder problemen afgehandeld.

Een rechtsbijstandsverzekering zou ik ook nemen, eventueel bij een andere verzekering mogelijk (wij hebben een RB-plus van Ethias)
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 december 2010 - 12:24:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Jari

• Expert
« Reactie #79 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 11:57:27 »
@ wooter: telefonisch en internet. Fortis bvb heeft op hun website niks staan. Ik heb hen gevraagd waarom het zoveel is en dat is omdat ik "zo jong en onervaren ben".

En ik zou niet weten waarom ik niet bij Ethias zou gaan? Mijn ouders zijn er toch altijd heel vlot en goed geholpen!
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 december 2010 - 12:25:01 door Jari »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #80 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 12:37:33 »
@ wooter: telefonisch en internet. Fortis bvb heeft op hun website niks staan. Ik heb hen gevraagd waarom het zoveel is en dat is omdat ik "zo jong en onervaren ben".

En ik zou niet weten waarom ik niet bij Ethias zou gaan? Mijn ouders zijn er toch altijd heel vlot en goed geholpen!

Zijn er ondertussen geen speciale kortingen te krijgen als men bvb slaagt in extra (officiele) rijvaardigheidscursussen ofzo ?
Ik dacht van wel: (edit: maar enkel bij Touring ? )
lees onderaan:
Citaat
http://www.vergelijk-autoverzekeringen.be/een-autoverzekering-voor-jongeren/
 Een autoverzekering voor jongeren?
U bent 20 jaar en u wil een autoverzekering afsluiten maar u vindt nergens een goede prijs? Dat is normaal, verzekeraars hebben het zo niet voor jongeren. Al zou daar nu stilaan toch verandering moeten in komen…We bekijken even de  29/29 regeling,ingevoerd in 2003 én uitvinding van toenmalig minister Fientje Moerman.
Verder geven wij u ook nog een vergelijkingstabel tussen verschillende bestuurdersprofielen waarmee u uw eigen profiel kunt samenstellen!

29/29

De 29/29 regeling stelt dat een persoon jonger dan 26 jaar evenveel betaalt als een 29 jarige plus een toeslag van maximaal 29%. Maar er zijn ook enkele beperken aan gebonden. Zo mag een jongere volgens die regeling een auto van maximum 60Kw verzekeren, niet meer dan 2 passagiers vervoeren en op weekend en -feestnachten na 12u niet zelf rijden.
Volgens cijfers uit 2007 zijn er in de praktijk slechts weinig verzekeringsmaatschappijen die deze regeling toepassen. Autoverzekeringen voor jongeren blijven nog altijd onbetaalbaar. U moet weten dat een gemiddelde autoverzekering nu nog steeds 850Euro (taksen inbegrepen) bedraagt. Voor jongeren ligt dit gemiddelde natuurlijk nog een stuk hoger.

Kwaliteit?

Voor het BA-contract mag u de prijzen van alle verzekeraars met elkaar vergelijken. Ze gebruiken namelijk allemaal hetzelfde basisconcract. We moeten wel zeggen dat sommige maatschappijen extra diensten of een uitbreiding van de dekking in het buiteland aanbieden.
Bij het omnium contract is het een ander verhaal. Hier verschillen de kwaliteiten wel naar gelang het verzekeringskantoor. We bedoelen hiermee onder meer de vergoeding na total loss of diefstal. Het beste wat je kan doen is de waarde van de wagen op voorhand vast leggen (de waarde die zal uitbetaald worden bij total loss of diefstal). Anders moet een expert op het moment van het ongeval de waarde van de wagen schatten, dit kan dikwijls tot betwistende resultaten leiden.

Beste koop

Op basis van gegevens van het onafhankelijke bureau Test-Aankoop hebben wij ons besluit per leeftijdscategorie gevormd:

Bestuuders jonger dan 26 jaar

In Vlaanderen zijn Ethias en vervolgens Corona en Fortis AG(Nu: AG Insurance) het meest aangeraden voor de BA-verzekering. Voor de BA-verzekering samen met de Omnium neemt Actel de leiding bij de mannen en Ethias bij de vrouwen.

Bestuurders met rijervaring (26 jaar)

KBC en Actel zijn de twee goedkoopste voor de BA-verzekering bij de mannen. Kbc neemt de kop, op de voet gevold door Actel. Vrouwen kunnen beter aankloppen bij Touring Verzekeringen en in tweede instantie bij KBC. Voor BA + omnium kunnen we het best terecht bij Actel en vervolgens bij KBC.

45+

In Vlaanderen zijn voor de BA-verzekering meestal Touring Verzekeringen en Nateus de voordeligste. Wie jaarlijks slechts een beperkt aantal kilometers rijdt, kan het best terecht bij Ethias en daarna Corona. Voor de combinatie van BA én omnium is Actel veelal de aanrader…

Lees ook:

Op de site van Test-Aankoop vonden we een handige vergelijkingstabel. Hierin worden verschillende bestuurdersprofielen beschreven én de bijhorende premie. Download hier deze vergelijkingstabel
- Slipcursus voor goedkope autoverzekering jongeren  Blijkbaar enkel Touring verzekeringen /kostenplaatje 1 dag en 230 €-250 € is ook hun slipcursus...  :-\
direct:  http://www.vergelijk-autoverzekeringen.be/goedkope-autoverzekering-jongeren-slipcursus/

- Autoverzekering jongeren: onbetaalbaar?
- Jongeren en hun ouders’ autoverzekering

De download vergelijkingstabel werkt ook:

http://mcs.test-aankoop.be/images/49/493823_Attach.pdf
voor jonge mannen = > Ethias ´t goedkoopste of beterkoopste ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 december 2010 - 12:39:57 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Jari

• Expert
« Reactie #81 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 13:04:27 »
ff ter info: ik ben 26, vrouw en heb een cursus gevolgd.
Niet bij Jesco, maar naar wat ik lees op de site van Jesco heb ik wel dezelfde inhoud gezien.
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 december 2010 - 13:14:03 door Jari »

Offline Jari

• Expert
« Reactie #82 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 13:34:38 »
Amai... ik heb Actel gebeld... die zijn wel goedkoop... maar ik kan me er nog niet verzekeren want ik heb nu exact een jaar mijn rijbewijs en zij vragen anderhalf jaar. Jammer! Zou iets van een 650 euro (inclusief mini omnium) zijn als ik mijn rijbewijs een jaar langer had! Zeer vriendelijke man aan de lijn gehad. Hij zei dat zij het niet aanraden om nog een volledige omnium te nemen omdat je voertuig na 2 jaar nog maar 67% waard is van de catalogusprijs. (het is nu 1.5 jaar)

wooter

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: woensdag 01 december 2010 - 14:00:32 »
Dat hangt dus af van je omniumvoorwaarden, en of je het financieel kan rekken om een auto pertotal te rijden en een vervanger te kopen.

Ergens anders krijg je tot 2 jaar na aankoop van een nieuwe wagen de nieuwprijs van de wagen uitgekeerd, maar dat omnium is dan ook natuurlijk niet voor niets.

Daarom is het dus belangrijk om niet alleen de prijzen te vergelijken, maar ook de voorwaarden.

Wat betreft Ethias... Als je niks moet trekken, is de service altijd goed. Moet je trekken, dan hebben ze excuses genoeg waarom ze geen ruggegraat hebben om tegen de verzekeraar van de tegenpartij in te gaan.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #84 Gepost op: donderdag 02 december 2010 - 05:42:47 »
Ik zit al jaren met alles bij een goeie makelaar die enkel en alleen met Kbc werkt.
Tot nu toe geen enkel klagen gehad behalve dan nu met mijn huidig voertuig dat ik bijna van mijn stoel viel toen ik de offerte kreeg voor een kleine omnium.
Dat het bedrag zo hoog was bleek te komen doordat het voertuig meer dan 200Kw heeft, en dat zal zo wel zijn bij alle verzekeraars, dus zie ik daarvoor niet direct een reden om van verzekering te veranderen met de kans plots wel met nare ervaringen geconfronteerd te worden.

Met Ethias als eigen verzekeraar heb ik geen ervaring maar wat ik wel nog weet, uit mijn tijd dat ik internationale repatriëring deed van voertuigen, is dat Ethias bij de beste scoorde op gebied van communicatie en snelheid.
Vaak verwonderde blikken gehad van "ben je daar al? Dat voertuig staat hier nog maar van deze morgen."
Bovendien was het meegeleverde ophaaladres bijna altijd in 1 keer juist en duidelijk, wat veel verloren tijd, zoekwerk en verloren kilometers uitspaarde.

Bij een andere heb ik eens meer dan 500km verloren zoekwerk verricht en pas na 4 adressen, waaronder 2 onbestaande, het voertuig gevonden.
Voor diezelfde regelmatig dat ik te horen kreeg "eindelijk, dat voertuig staat hier al 6 maanden in de weg."
Je zal het als klant maar voor hebben.
Op reis gaan met eigen wagen, daar in panne vallen, en pas na dik 6 maanden je voertuig terug zien ..... en dan is het nog niet eens hersteld.

wooter

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: donderdag 02 december 2010 - 23:26:01 »
Dan moet het al stevig tegenzitten. Touring via BMW Mobility scoort ook goed qua repatriëringen.

Ik ber recent van verzekeringen gewisseld, en bijgevolg ook van makelaar, omdat de eerste maatschappij en makelaar me geen voorstel konden/wilden doen voor een omnium op een motorfiets. Resultaat is dat ik nu de motorfiets  omnium kan verzekeren met wat ik uitspaar op alle andere verekeringen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #86 Gepost op: vrijdag 03 december 2010 - 00:18:16 »
Ik ber recent van verzekeringen gewisseld, en bijgevolg ook van makelaar, omdat de eerste maatschappij en makelaar me geen voorstel konden/wilden doen voor een omnium op een motorfiets. Resultaat is dat ik nu de motorfiets  omnium kan verzekeren met wat ik uitspaar op alle andere verekeringen.

Wouter, heb je dan ook een soort korting omdat je niet tegelijkertijd met je auto en je motorfiets kunt rijden?

Hier in Duitsland hebben ze nu zelfs kentekenplaten die je op meerdere auto's mag gebruiken (maar er mag uiteraard nooit meer dan één van die auto's tegelijk in het verkeer zijn). Je betaalt verzekeringspremie voor de auto met het grootste vermogen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #87 Gepost op: vrijdag 03 december 2010 - 23:37:42 »
Bij een andere heb ik eens meer dan 500km verloren zoekwerk verricht en pas na 4 adressen, waaronder 2 onbestaande, het voertuig gevonden.
Voor diezelfde regelmatig dat ik te horen kreeg "eindelijk, dat voertuig staat hier al 6 maanden in de weg."
Je zal het als klant maar voor hebben.
Op reis gaan met eigen wagen, daar in panne vallen, en pas na dik 6 maanden je voertuig terug zien ..... en dan is het nog niet eens hersteld.

Dan moet het al stevig tegenzitten. Touring via BMW Mobility scoort ook goed qua repatriëringen.

Dan moet het daar wel erg verbeterd zijn pakweg de laatste 4 jaar want we hebben het hier wel over dezelfde maatschappij.

Eén van de betere daar was die keer dat mijn baas, uit ervaring met vorige keren, het adres en telefoonnummer had losgepeuterd van de eigenaar van het voertuig voor ik er naartoe reed.
Die bejaarde mens dood gelukkig dat we eindelijk zijn voertuig en caravan gingen bij hem terugbrengen. Hij zat al een week of 5 zonder auto.
Voor een keer in 1 keer naar het goeie adres gereden tot ik aan de balie om die auto met caravan met die nummerplaat ging vragen.
Die mens aan de balie werd onmiddellijk lijkbleek en zijn kin viel op de toonbank.
"Une instant s.v.p." en in paniek beginnen rondbellen.
Bleek diene mens zijn auto + caravan reeds door de schrootmolen gedraaid te zijn........ en ik weer weg naar de volgende. 8)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #88 Gepost op: zaterdag 04 december 2010 - 00:31:00 »
Hoe legt ge zoiets uit aan de klant?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #89 Gepost op: zaterdag 04 december 2010 - 00:55:11 »
Hoe legt ge zoiets uit aan de klant?

Ik zou het niet weten. Gelukkig mijn taak niet. :D ;D ;D ;D
Ze zullen wel iets geregeld hebben zeker denk ik.