Klopt, volgende week verwachten ze weer +12 graden
Overigens stel ik me ook de vraag of zo een laag zout niet de zaken erger maakt. Zomerbanden, maar ook winterbanden hebben daar minder grip op dan op een droog maar ongezouten wegdek. Eens dat zout is platgereden en in het asfalt is opgelost kan je er nog een punt voor maken, maar zo vlak na een zoutstrooier de baan op is voorzichtig met het gaspedaal zijn in mijn geval .
Zout maakt vele dingen erger, alleen als ik maar aan corrosie denk, niet alleen bij de auto´s en allerhande, maar ook de schade aan de beton en aan het staal bvb (bruggen), daarbij is het slecht voor het milieu (planten, bomen, rivieren... -> drinkwater), en ook de dieren hebben er serieus problemen mee (blote poten). Maar dat vindt Be allemaal niet zo erg...
In het buitenland wordt er -geloof ik toch- veel doordachter gestrooid, milieu is ook een reden meer waarom D die winterbandendwang opgelegd heeft.
Bijna overal strooien (ook elk plekje) is sowieso utopie.
Daarbij helpt (preventief) strooien ook niet altijd: vanaf een bepaalde sneeuwlaag en temperatuur is het finito, zelfs smeltwater kan dan terug aanvriezen. En als het blijft sneeuwen ook niet.
Bij ons in ´t dorp strooien ze enkel de hoofdwegen, hopelijk blijft dat zo.
Is wel lachen geblazen als er een serieus laag gladde sneeuw ligt.
Hier is een hele bijbel te vinden, ook de (milieu)nadelen van strooizout.
http://de.wikipedia.org/wiki/Auftausalz toch raar dat alleen in de Duitse Wiki-versie de nadelen (met refertes) opgesomd zijn.