Auteur Topic: Schouppe niet van plan winterbanden te verplichten  (gelezen 2463 keer)

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Schouppe niet van plan winterbanden te verplichten
« Gepost op: dinsdag 07 december 2010 - 22:02:38 »
Citaat van: www.hln.be

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:12:29 door jozef »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Schouppe niet van plan winterbanden te verplichten
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 07 december 2010 - 22:30:39 »
Citaat van: www.hln.be
[...] Op een droog of nat wegdek geeft een gewone band betere resultaten dan een winterband, ging Schouppe voort. [...]

Onder een bepaalde temperatuur zijn winterbanden altijd veiliger dan zomerbanden, omdat hun rubber soepeler blijft.

Doe de mensen maar verongelukken, Schouppe.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 07 december 2010 - 22:44:26 »
Citaat
Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe is niet van plan automobilisten te verplichten winterbanden op te leggen, omdat er in ons land, ondanks de voorbije week, nog altijd vrij weinig sneeuwdagen zijn. Het aantal kilometers dat wordt afgelegd in sneeuw is dus beperkt.
Op een droog of nat wegdek geeft een gewone band betere resultaten dan een winterband, ging Schouppe voort.
Daar zijn echt geen woorden voor...

Geef maar gas bij deze vriestemperaturen, zomerbanden zijn beter bij droog of nat...
Winterbandenrijders jullie moeten dan uw snelheid aanpassen en laat de zomerbandrijders maar voorbij...
 ::)

Toch benieuwd naar de verkeersbarometers in de wintermaanden...  ;D

SneeuwWinterbanden Schuppefluo

Die de raad van Schouppe volgen, zie je geregeld in de krant:
Citaat
http://www.hbvl.be/limburg/dilsen-stokkem/auto-slipt-en-gaat-over-de-kop-op-boslaan.aspx
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Deze keer geen boom geraakt...  :-X

Deze eigenlijk ook niet:
Citaat
http://www.vandaag.be/binnenland/22625_vrouw-wordt-4-meter-door-huiskamer-gekatapulteerd.html

16 december, 19:51
Op de Kaulillerweg in Bocholt is woensdagavond een auto een woning binnengereden. Daarbij raakten de twee bewoners lichtgewond. De bestuurder van de wagen bleef ongedeerd. Het huis is onbewoonbaar verklaard door de brandweer van Bree.

Omstreeks 17.45 uur ging de wagen aan het slippen. Door een sneeuwbui lag de weg er namelijk spekglad bij. De bestuurder kreeg de auto niet meer onder controle en knalde tegen het huis. Een vrouw zat net aan de muur waar het voertuig de woning binnenramde en werd 4 meter ver door de huiskamer gekatapulteerd. Als bij wonder raakte ze slechts lichtgewond.

Haar man raakte eveneens gewond. Hij werd samen met zijn vrouw naar het ziekenhuis gebracht.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:12:59 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 07 december 2010 - 23:48:54 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 december 2010 - 00:12:43 door Rafael »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 08 december 2010 - 00:20:56 »
Gewoon zijn domheid nog eens gaan etaleren in de media! Misschien moet iemand die volslagen idioot even de testen van winterbanden doorsturen en hem zwart op wit bewijzen dat hij slecht advies geeft. Meer nog, hij geeft hier advies dat mensen het leven gaat kosten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 08 december 2010 - 08:51:50 »
Snelheid aanpassen kan je wel zeggen ja, sinds donderdag tot gisteren zijn er weer een put of 5 bijgekomen op de E313 richting A'pen. Het heeft eens een week gevroren... Zou me niet verwonderen dat dat ook leuke ongevallen geeft. Is het niet van er door te rijden, dan is het wel van te bruusk aan je stuur rukken om er langs te gaan.

En ik die dacht dat ze die E313 gingen aanpakken na de zomer?  Welk jaar, werd er niet bij vermeld natuurlijk.  Nu ja, onlangs vernomen dat het uitgesteld zou zijn naar mei of zoiets.

De N14 in Zandhoven (pas twee weken geleden geherasfalteerd!) is ook alweer geitenkaas intussen.  Stond gisteren in de krant.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 11 december 2010 - 23:53:59 »

De N14 in Zandhoven (pas twee weken geleden geherasfalteerd!) is ook alweer geitenkaas intussen.  Stond gisteren in de krant.
Dan ben ik officieel waarzegger. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 15:24:04 »
ben sedert een paar dagen in Lapland
aangepaste snelheid is hier 80 km/u op hoofdwegen en 50 km/u met sneeuw als ondergrond
zalig te rijden in een land waar alles nog eenvoudig is
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 24 december 2010 - 20:13:48 »
Ge gaat het niet geloven.

Vorige maand een stevig gokje gewaagd, en toch nog maar eens een nieuw setje winterbanden gekocht.
't Beste dat er uit de winterbandentest van ADAC.de gekomen was.
Hoewel die van hetzelfde merk was als de winterbanden die ik er in 2005 opgelegd had, en in 2006 zo ver mogelijk weggegooid had.  :-\

Hoewel ik er met zomerbandjes ook altijd geraakt ben, moet ik zeggen dat een GOEDE winterband toch een stuk beter rijdt.
En ze rijden dit keer ook goed op sneeuwvrij wegdek, dus dat valt mee.

Als men winterbanden gaat wil verplichten, MOET de brol van de markt geweerd worden.
Eigenlijk zou men dat voor alle banden moeten doen, maar zelfs met de verse EU-richtlijnen inzake minimumnormen voor banden staat dat niet te gebeuren ... de norm is nogal mini.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder