Auteur Topic: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?  (gelezen 7583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #15 Gepost op: zondag 28 november 2010 - 22:39:21 »
En nu het strafste: de ruitenwissers marcheren dus nog niet! Ttz ze hebben een paar dagen gewerkt en nu is het weer om zeep. Nu ga ik wel terug naar die garage en ik eis dat ze het gratis doen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #16 Gepost op: zondag 28 november 2010 - 23:20:27 »
Het was misschien de relais, (klein doosje dat de schakeling doet, kost voor de duurste (VW) 50€ verkoopprijs bij de dealer) of de schakelaar aan het stuur (kan oplopen tot 250 voor een recente wagen).
Niet met je laten sollen en voet bij stuk houden, dit is gepruts. >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #17 Gepost op: maandag 29 november 2010 - 19:07:17 »
En nu het strafste: de ruitenwissers marcheren dus nog niet! Ttz ze hebben een paar dagen gewerkt en nu is het weer om zeep. Nu ga ik wel terug naar die garage en ik eis dat ze het gratis doen.

@ rozeke:

Je moet in dat verband alijd goed opletten met de bestelbon die je ondertekent. Stel dat je je garagehouder meldt dat je ruitenwissers niet meer werken.

1ste geval: de garagehouder denkt dat de ruitenwissermotor defect zal zijn. Hij schrijft op de bestelbon: "vervangen ruitenwissermotor", en jij ondertekent die bon. Als daarna de ruitenwissers niet of niet lang naar behoren werken wegens een andere oorzaak, heb je geen verhaal, want de garagehouder heeft gedaan wat je gevraagd hebt: de ruitenwissermotor vervangen.

2de geval: je eist dat de garagehouder op de bestelbon "ruitenwissers herstellen" vermeldt. Als hij dan verkeerdelijk de ruitenwissermotor vervangt, heeft hij zijn opdracht niet vervuld, en kun je hem daarop aanspreken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #18 Gepost op: maandag 29 november 2010 - 20:17:44 »
Ik heb helemaal niets ondertekend. Ik heb hem binnengebracht met een beschrijving van wat er scheelt, zij hebben hem toen daar gehouden en nagekeken, en op basis daarvan gezegd wat het was. De eerste keer geloofde ik dat (uiteraard), de 2de keer heb ik al wat meer geprotesteerd omdat het nog niet in orde was (zie eerste post). Nu is het de derde keer en nu ga ik hen echt wel eens zeggen waar het op staat. Ik bedoel, sorry maar 3 pogingen om die ruitenwissers terug aan de praat te krijgen, lijken me meer dan voldoende!

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #19 Gepost op: maandag 29 november 2010 - 22:18:47 »
Nu is het de derde keer en nu ga ik hen echt wel eens zeggen waar het op staat. Ik bedoel, sorry maar 3 pogingen om die ruitenwissers terug aan de praat te krijgen, lijken me meer dan voldoende!

Gelijk heb je, rozeke.

In tegenstelling tot een arts zoals jij, met betrekking tot wiens beroep het ontbreken daarvan begrijpelijk is, heeft een garagehouder-hersteller wel degelijk een resultaatsverbintenis met zijn klanten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 22 december 2010 - 22:42:33 »
Wel, ik ben dus terug gegaan ... blijkbaar was er iets met de motor die zij erin gezet hadden ... dat gingen ze dus gratis oplossen. MAAR nu hebben ze toch wel niet bij het vervangen hiervan een scheurtje in onze voorruit gemaakt zeker!! Die vervangen ze dan ook maar gratis! Wat zijn dat voor prutsers ...

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 23 december 2010 - 16:49:35 »
... Wat zijn dat voor prutsers ...

Ik zou het niet beter kunnen omschrijven. :D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 23 december 2010 - 22:36:55 »
Ik denk dat ik het antwoord ken op de vraag "Probleem ruitewissers, of eerder: probleem garage?"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Probleem ruitenwissers, of eerder: probleem garage?
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 23 december 2010 - 23:00:10 »
Ik nu ook ...