Goh... De gemiddelde nieuwe winterband heeft diepere groeven dan de gemiddelde nieuwe zomerband.
Ik durf dus wel te stellen dat die winterbanden minder last hadden van aquaplaning dan zomerbanden.
Maar als je bucht koopt, moet je natuurlijk geen super rijvaardigheid verwachten, ongeacht het winter- of zomerbanden zijn.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald d
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Voor zover ik het begrijp zijn de groeven van winterbanden inderdaad dieper, maar ook anders gevormd om meer grip te geven op sneeuw. Daardoor verloopt de afvoer van ongekristalliseerd water minder efficient.
[/quote]
Kan zijn, maar minder erg als jouw tekst nuanceert
, een winterband is evenzo afgestemd voor regennatte baan als op sneeuw, in ´midden- Europa (klimaat)´ (ADAC ) wordt aan ´nat´ zelfs meer waarde aan gehecht als ´sneeuw´.
Daarom heet het ook winterband en geen sneeuwband.
Uiteraard moet men kijken waar men meer waarde aan hecht, objectieve bandentesten zijn er genoeg, de resultaten staan er.
Bij de bandentesten door ADAC (toch de referte in europa xx-jaren) is de waardering voor
nat 30% - dus het belangrijkste - en dan sneeuw 20 %.
droog nat sneeuw ijs comfort verbruik slijtage
Gewichtung 15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_225_45_R17.aspx
Bij de zomerbandtest krijgt nat tot 40 % belangrijkheid van het totaalresultaat, uiteraard - ook - omdat sneeuw en ijs (tesamen 30%) wegvallen.
Droog krijgt 20% belangrijkheid ipv 15 % bij winterbanden.
droog nat comfort verbruik slijtage
Gewichtung 20% 40% 10% 10% 20%
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx
nu nog weten wat ADAC onder nat verstaat, aquaplaning in de langsrichting (snelweg) zal daar maar een bepaald deel van zijn.