Het probleem is dat die lesgever er mee gestopt is om nog verder deze cursussen te organiseren omdat er blijkbaar hevige discussies ontstaan met bepaalde oudere mannen die denken dat ze het allemaal beter weten en er eigenlijk totaal niets van kennen.
De senioren die zich wel hebben ingeschreven en dus toch een zekere interesse vertonen kennen volgens hem niets maar dan ook niets van de voorrangsregels, veiligheidsafstanden, zoneborden, plaats op rijbaan enz...
In de grote nationale verkeersquiz of hoe het geval ook heette van VTM waren de gepensioneerden dan wel de winnaars als ik me goed herinner ...
Zelfs wanneer hij dan het betreffende artikel laat zien willen ze hem nog niet geloven en verklaren ze hem compleet gek.
Niet onredelijk lijkt me.
Die mensen hebben op zijn best nog de vorige wegcode of de eerste versies van de wegcode van 1975 geleerd of gekend.
De latere gedrochten van aanvullingen en wijzigingen zijn goeddeels aan hen voorbij gegaan, maar dat zijn nu ook net de gekste bepalingen in de wegcode ...
Het gaat vooral over de toepassing van de voorrang.
Die is in België dan ook waanzinnig complex - in die mate dat de overheden er zelf niet meer uitgeraken.
En van het moment dat we over maneuvers beginnen, wordt het gekkenwerk ... dan moet je ook de rechtspraak kennen, en vooral maneuvers gaan herkennen in verkeerssituaties.
Zelfs mensen die behoorlijk op de hoogte zijn van de verkeersregels, missen daar nog geregeld tegen.
Er is in België ook geen enkele controle op de naleving van de voorrangsregels - op zijn best gaat de politie eens aan een oversteekplaats staan.