Auteur Topic: Pech in het verkeer met een container voor oud papier  (gelezen 2283 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Pech in het verkeer met een container voor oud papier
« Gepost op: vrijdag 07 januari 2011 - 18:22:19 »
Bayern zijn vindingrijk en avontuurlijk.

In Miesbach zagen 4 jongeren het na een cafébezoek niet zitten om bij het huiswaarts keren op de beijzelde Lebzelterberg te voet naar beneden te gaan. Om veiliger naar beneden te geraken, kropen ze in een verrijdbare container voor oud papier die aldaar stond. De rit duurde evenwel niet lang, want de container kipte om. Daarbij sloot zich het deksel van de container en kwam hij uiteindelijk omgekeerd op dat deksel te liggen, zodat de jongeren er niet uit konden. Er bleef hen dan niets anders over dan een noodoproep met de GSM, waarop de Polizei van Miesbach hen komen bevrijden is.

Artikel met een afbeelding van een dergelijke container
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Pech in het verkeer met een container voor oud papier
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 07 januari 2011 - 22:08:47 »
Die hebben dan geluk gehad. 

In ons landje heeft er 's 1e (vermoedelijk) geprobeerd kleren te pikken uit zo'n kledingcontainer.  Hij kan 't niet meer navertellen....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 09 januari 2011 - 01:48:40 »
Zo'n kledingcontainer is wel helemaal anders van vorm en mechanisme dan zo'n rolcontainer.
Dat je uit zo'n kledingcontainer niet meer uitgeraakt kan ik begrijpen, begrijp echter moeilijker hoe er in te geraken.
Om niet meer uit zo'n rolcontainer te geraken, zelfs al ligt ie ondersteboven moet je al "goe zat" of dom zijn. Wij hebben namelijk hier zo eentje in de garage staan.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: zondag 09 januari 2011 - 06:15:44 »
Dan waren ze dus goed dom of zat.  Want ze hadden blijkbaar hun GSM nodig om een noodoproep te doen om hen te komen bevrijden...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 09 januari 2011 - 16:52:48 »
Om niet meer uit zo'n rolcontainer te geraken, zelfs al ligt ie ondersteboven moet je al "goe zat" of dom zijn. Wij hebben namelijk hier zo eentje in de garage staan.

En? Ben je er al eens met 4 man uitgekropen als hij ondersteboven ligt met het deksel dicht?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 10 januari 2011 - 00:36:16 »

En? Ben je er al eens met 4 man uitgekropen als hij ondersteboven ligt met het deksel dicht?  :D

Nee, in een afvalcontainer kruipen hoort niet echt tot mijn favoriete bezigheden.
Moest het onverhoopt toch voorvallen zou ik het toch doorhebben of het om een deksel gaat die openklapt of ene die naar achteren schuift om op de juiste plaats te duwen om de container te openen of te doen kantelen.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: maandag 10 januari 2011 - 09:31:57 »
Zit een metalen vergrendeling aan, die klikt niet terug open, zelfs niet als je met 4 man zou duwen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 11 januari 2011 - 06:11:07 »
Zit een metalen vergrendeling aan, die klikt niet terug open, zelfs niet als je met 4 man zou duwen.

Ja, van ons zit er daar ook zo'n metalen slot op al vragen we ons ondertussen al 21 maanden af of daar wel een sleutel voor bestaat en waar die zou kunnen zijn.
Wanneer je op de grond er naast staat zou het wel moeilijk zijn om die open te trekken met dat slot gesloten maar van binnen uit je voet er tegen zou het maar een kort leven beschoren zijn.
Een stuk plastiek van +/-1cm dik en 1x1 meter plooit nu eenmaal redelijk makkelijk.