Auteur Topic: Daihatsu stopt in Europa  (gelezen 2227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Daihatsu stopt in Europa
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 15 januari 2011 - 22:29:24 »
Als je waanzinnige prijzen vraagt voor kleine autootjes, dan verkopen die niet.
Surprise surprise.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Daihatsu stopt in Europa
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 15 januari 2011 - 23:52:18 »
Zo zijn er nog merken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Daihatsu stopt in Europa
« Reactie #3 Gepost op: zondag 16 januari 2011 - 13:03:51 »
Tja, ook de dure Yen kan een klein nadeel zijn, maar moet niet, ze produceren hun auto´s toch ook in lageloonlanden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Daihatsu#Produktion_in_.C3.9Cbersee

De ontwikkeling (+kosten) van de modellen zal wel in Japan zijn.

 De Europese concurrentie zal wel de hoofdreden zijn.
« Laatst bewerkt op: zondag 16 januari 2011 - 13:08:36 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Daihatsu stopt in Europa
« Reactie #4 Gepost op: zondag 16 januari 2011 - 15:48:39 »
In low budget met lage marges is het moeilijk om geld te verdienen.

In luxe met hoge marges kan je daarentegen wel eens wat smossen. Ik hoor BMW, Porsche, Mercedes, Apple, en een hele hoop andere luxemerken niet klagen over het feit dat ze maar een niche van de markt hebben: net die niche waar hoge marges geen probleem zijn, want de klanten betalen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Daihatsu stopt in Europa
« Reactie #5 Gepost op: zondag 16 januari 2011 - 16:33:09 »
Bij de meeste luxe en sportieve ´merken´ is het idd big smile.

Citaat
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/10/rolls-royce-ziet-zijn-verkopen-meer-dan-verdubbelen

Rolls-Royce ziet zijn verkopen meer dan verdubbelen

Gepost op 10-01-2011

Dat krijg je met al die student-slopers. link naar Video: ´Boze studenten´ vallen Rolls-Royce prins Charles aan

Maar serieus, niet alleen Lamborghini noteerde in 2010 een enorme verkoopstijging (officiële cijfers volgen), ook Rolls-Royce wist maar liefst 171 procent meer peperdure wagens te slijten, en heeft hiermee zijn eigen doelstelling ruimschoots overtroffen. Het merk heeft dit overigens grotendeels aan de Ghost te danken, die het afgelopen jaar voor het eerst in de verkoop ging. De drie-en-een-halve ton kostende ‘kleine’ Roller valt nogal in de smaak op de mondiale automarkt. Om het een verkooptopper te laten blijven heeft het concern grootse plannen voor meerdere Ghost-varianten.
Volgens mij is het in deze huidige tijden geen slechte baan om aan het hoofd te staan van een puissant duur automerk. Terwijl jij je rustig achter je bureau door de secretaresse laat vermaken blijven de orders gewoon binnenstromen, ideaal! Wereldwijd werden er 2,711 Rollsen afgezet, ten opzichte van 1.002 in 2009. In het voormalige topjaar 2008 leverde Rolls-Royce overigens 1.212 auto’s af.

De gemiddelde Ghostkoper is 10 jaar jonger dan het heerschap dat zich een Phantom aanschaft, en voor maar liefst 80% van de klanten is de aankoop hun eerste introductie met het merk.

Wat meer statistieken: de meest belangrijke markt blijft de VS, op de voet gevolgd door China.

De top-5 wordt voltooid door respectievelijk het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, en Japan.

De Phantom bleef goed verkopen, en de ‘Bespoke-divisie‘ boekte een recordaandeel. Ook voor 2011 wordt verwacht dat de Bespoke-divisie verder groeit.

Bovenstaande cijfers zijn alle reden voor CEO Torsten Müller-Ötvös om in een jubelstemming te verkeren. Laten we zien of Rolls-Royce ook dit jaar weer een goed resultaat neer kan zetten.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I