Auteur Topic: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013  (gelezen 5382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 17:04:02 »
België voert vanaf 2013 een wegenvignet in voor personenwagens en een kilometerheffing voor vrachtwagens. Daar zijn de drie gewesten het over eens geworden.
© autokanaal.be

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1009963/wegenvignet-voor-auto-s-kilometerheffing-voor-vrachtwagens.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 17:10:40 »

wooter

  • Gast
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 17:42:36 »
Dus, wacht, je kan geld sparen door harder te rijden? :D

Manman, wie bedenkt dat toch allemaal :D

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 17:51:01 »
ach, het is nog afwachten...

Citaat
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1210303/2011/01/19/Drie-gewesten-zijn-het-eens-over-tolsysteem-vanaf-2013.dhtml
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 



de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te heKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.


de bedoeling was -enkele jaren geleden toch- dat het buitenlands transitverkeer de grootste brokken ging betalen, voor ons ging de verkeerstaks wegvallen, ik doe met minstens één van de 2 auto´s zeker flinke winst (moest het zover komen).


remember... de EU-plaat die kwam er toch 7 jaar later als officieel gemeld door de ministers... die toen ook dachten een akkoord te hebben in 2003.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 08:22:53 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 18:11:15 »
voor ons ging de verkeerstaks wegvallen
Mag niet van de EU.

De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.
« Laatst bewerkt op: woensdag 17 oktober 2012 - 20:06:38 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 18:56:44 »
voor ons ging de verkeerstaks wegvallen
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#PersonenkraftKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Mag niet van de EU.
De bijkomende belastingen zouden dan feitelijk enkel gedragen worden door buitenlanders, wat de EU als discriminatie aanziet.

Citaat
wegenvignet in voor personenwagens

Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.

http://www.ecoscore.be/  daar heeft men al jaren de mond vol van ...

Tegen het aanpassen van de verkeerstaks heeft de EU niets, want dat doet men (tijdelijk over x-jaren) in het buitenland (D) ook, bvb om de milieuvriendelijkste auto´s te belonen of te ontlasten (entlasten zeggen ze in D) . Zelfs een tijdelijke volledige vrijstelling (1 jaar bvb) van de verkeersbelasting bij de laatste euronorm-x-auto´s lijkt toegestaan want Duitsland doet het al jaren.

Citaat
Personenkraftwagen

Es wird das Ziel angestrebt, höheren Schadstoffausstoß mit einer höheren Steuer zu belegen bzw. schadstoffarme Fahrzeuge steuerlich zu entlasten.
Dazu wurden Schadstoffklassen nach den Kriterien „Schadstoff- und Kohlendioxidausstoß“ festgelegt.
Es gelten folgende Steuersätze für je angefangene 100 cm³ Hubraum und Jahr:

tabel: ....

Fahrzeuge mit erster Zulassung zwischen 5. November 2008 und 30. Juni 2009 werden für 12 Monate von der Steuer befreit. Erfüllt das Fahrzeug bei der Erstzulassung die Schadstoffklasse Euro 5 oder besser wird dieses für weitere 12 Monate steuerbefreit, längstens jedoch bis zum 31. Dezember 2010. Alle Fahrzeuge, die zwischen dem 5. November 2008 und 30. Juni 2009 erstmals zugelassen wurden, werden nach der Steuerbefreiung mit der geringeren Kfz-Steuer (meist der neuen Kfz-Steuer) besteuert. Pkw mit Erstzulassung bis zum 4. November 2008 werden bis zum 31. Dezember 2012 wie bisher besteuert. Ab 2013 sollen diese Fahrzeuge dann in die Neuregelung einbezogen werden.

Fahrzeuge die ab dem Tag der Erstzulassung bereits Euro 5 erfüllten, werden ab dem 1. Januar 2009 für 12 Monate steuerbefreit.

Dieselfahrzeuge mit Schadstoffklasse Euro 6 erhalten von 2011 bis 2013 eine Steuerbefreiung von 150 €/Jahr.

Unabhängig von der Schadstoffklasse kann bei Erstzulassungen ab dem 1. Januar 2005 für kein Fahrzeug mehr ein neuer Befreiungszeitraum erwirkt werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrzeugsteuer_(Deutschland)#Personenkraftwagen
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 januari 2011 - 19:11:51 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 19:54:49 »
hoe gaan ze de reisduur bepalen ???
En dan nog, dat is zoooo oneerlijk: je moet extra betalen om in de file te staan.  Je betaalt dus (minstens) al 3 keer: je verbruikt meer, je moet meer belasting betalen, je verliest (kostbare) tijd
Chapeau, goe bezig  :o

Het zal dus nog meer lonen om snel en zelfs agressief te rijden: elke minuut telt 3-dubbel  :'(

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 21:01:15 »
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...

Men kan natuurlijk wel eerst een ander mechanisme voor de verkeersbelasting invoeren - dat zal ook moeten, want is nu gewestelijke materie en dus moeten de gewesten de verkeersbelastingen vastleggen (ik moet eens nazien of dat eigenlijk al gebeurd is).
Daarna kan men dan ook nog eens een extra vignet invoeren.

Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.


Maar maak je geen zorgen, in het bedenken van manieren om de burgers te plukken zijn het hier krakken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 21:05:53 »
Sorry, ik bedoelde egenlijk een deel de verkeerstaks dat wegvalt door het wegenvignet (of tijdelijk zelfs de hele verkeerstaks* zie bron D)

Het verkeerstaksbedrag wordt dus navenant aangepast (hopelijk volgens een soort ecoscore* ) en men krijgt voor de betaalde verkeersbelasting een wegenvignet.
Dat mag dus net niet ...
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Dat mag dus net niet ...
[/quote]
Als Duitsland het mag mag Be het toch ook.  :P
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 21:10:16 »
Als Duitsland het mag mag Be het toch ook.  :P
Duitsland heeft toch geen wegenvignet voor buitenlanders ?

Wat niet mag is het vignet van de gebruikelijke verkeersbelasting aftrekken.
Dan aanziet men dat als een manier om feitelijk enkel buitenlanders dergelijk vignet te laten betalen - de inboorlingen krijgen het immer terug om zo te zeggen.

Estra taksen en belastingen voor iedereen mag wel, de EU zou maar wat graag zelf ook een EU-belasting invoeren ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 21:17:38 »
Als Duitsland het mag mag Be het toch ook.  :P
Duitsland heeft toch geen wegenvignet voor buitenlanders ?
Duitsland heeft een snelweg-tolsysteem voor vrachtwagens, maar dat is irrelevant

Citaat
Wat niet mag is het vignet van de gebruikelijke verkeersbelasting aftrekken.
Dat gaat men ook niet zo doen.

Men voert een wegenvignet in op datum x.

Maar enkele maanden voor de invoering, verlaagt men de verkeerstaks (geen EU-ambtenaar die erover valt)

Met de verkeerstaks kan men doen wat men wil die is voor de eigen ingeschreven pw.

Remember de verschillende BTW (25%) voor normale en zwaardere auto´s (33 %) mocht van Europa zogezegd ook niet.
´t Was rap opgelost, ´t kind kreeg een andere naam: BIV.


Citaat
Dan aanziet men dat als een manier om feitelijk enkel buitenlanders dergelijk vignet te laten betalen - de inboorlingen krijgen het immer terug om zo te zeggen.
neen, die krijgen het niet (opvallend) terug, die betalen evenveel als de buitenlanders.  ;)
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 januari 2011 - 21:25:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 22:47:11 »
Dus, wacht, je kan geld sparen door harder te rijden? :D

Allé nu.  Gewoonlijk hoor ik opmerkingen over tergende boetes nav het overtreden van belachelijk lage snelheidslimieten.

Nu zou sneller rijden, goedkoper uitvallen.  En dan is het ook weer niet goed.  :D

(ironiemodus uit)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 23:03:51 »
Dus, wacht, je kan geld sparen door harder te rijden? :D

Allé nu.  Gewoonlijk hoor ik opmerkingen over tergende boetes nav het overtreden van belachelijk lage snelheidslimieten.

Nu zou sneller rijden, goedkoper uitvallen.  En dan is het ook weer niet goed.  :D

(ironiemodus uit)

De volgende versie van de Tomtom software berekent voor jou wat het goedkoopste is: het vignet of een snelheidsovertreding.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 23:06:52 »
Of de verkeersbelasting afschaffen en vervangen door een vignet dat dan uitstoot afhankelijk is - wat lastig is, want dan moeten buitenlanders ook uitstootafhankelijke vignetten hebben.

In Duitsland mag je bepaalde stadsgedeelten niet inrijden zonder vignet dat aantoont dat je auto aan de vereiste Euro-norm voldoet. En dat geldt ook voor buitenlanders.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wegenvignet en kilometerheffing ! 't Is zover in 2013
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 20 januari 2011 - 00:44:48 »
Maar enkele maanden voor de invoering, verlaagt men de verkeerstaks
dat geloof je toch zelf niet
ze laten ons gewoon meer betalen
de koe is nog niet helemaal leeg
better a bad day at sea
than a good day at the office