* Het gaat om een autoweg 2X2, gescheiden door een middenberm.
* Snelheidsbeperking 90 km/u.
* Is inderdaad gedaan voor de veiligheid, er gebeurden daar wel vaker gellige ongevallen.
* Verkeer, komende van Brussel richting Antwerpen heeft 100 m voor die verkeerslichten ook verkeerslichten driekleurig systeem (cirkelvormig). Wat dat betreft, is er geen conflictsituatie tussen
verkeer dat de afrit neemt, en verkeer op de N171 dat rechtdoor wil, richting Reet.
* Ongeveer thv die eerste verkeerslichten (100 m voor de verkeerslichten op de foto), begint ook de afslagstrook naar de oprit voor de E19 richting Brussel en/of carpoolparking.
Vermits er op deze plaats geen afrit is, lijkt het mij ook niet nodig om verkeer dat rechtdoor wil, nodeloos te laten tegenhouden door verkeerslichten. De afrit ligt namelijk al zowat 100 meter, net aan het begin van de afslagstrook. Voor verkeer dat rechtdoor naar Reet wil, is er dus ook geen conflictsituatie.
Ik zou dan eerder opteren voor een verkeerslicht boven de rijstrook.
Het verkeer dat daar rechtdoor wil, moet wél voorsorteren. Als je goed kijkt, zie je het verkeersbord op je rechterkant staan.
Ofwel het linkse vak nemen als het rechtdoor wil richting Reet. Ofwel het rechtse vak, om de oprit richting Brussel te pakken. Wie vanuit Antwerpen komt, en richting Brussel wil heeft dan een afrit op de rechtse rijstrook. En even voorbij de afrit wordt het opnieuw een 2x2 gescheiden door een middenberm, met een snelheidsbeperking van 90 km/u.