Auteur Topic: Schouppe wil oneigenlijk gebruik landbouwvoertuigen inperken  (gelezen 2383 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Schouppe wil oneigenlijk gebruik landbouwvoertuigen inperken
« Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 18:01:34 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 08:18:16 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Schouppe wil oneigenlijk gebruik landbouwvoertuigen inperken
« Reactie #1 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 18:51:58 »
Schouppe moet nu lopende zaken lopend houden, en niks nieuw lanceren.
Schouppe heeft zijn tijd gehad, letterlijk en figuurlijk.

Het oneigenlijke gebruik van landbouwvoertuigen en de problematiek van het vereiste rijbewijs zitten - alweer - ingebakken in de belabberde wetgeving.
Dat is niets nieuw, Schouppe had daar wat aan kunnen doen toen hij en de eerste minister (een regering voordien nog zelf  bevoegd voor verkeer !) hun volledige bevoegdheid hadden.
Zij hebben beiden nagelaten tijdig in te grijpen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 20:03:19 »
Dus de tractors die hier heel de week als zotte door het straat hebben geraasd, containers steenpuin vervoerde van een afbraak, die zullen dus verdwijnen?
Goede zaak denk ik.

Maar dat betekent ook dat vele Quad eigenaars een probleem krijgen, of is dat iets te kort door de bocht?
Schoppe ging toch alles op alles zetten om de Quad's aan te pakken dacht ik.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 24 januari 2011 - 20:12:32 »
Dus de tractors die hier heel de week als zotte door het straat hebben geraasd, containers steenpuin vervoerde van een afbraak, die zullen dus verdwijnen?
Neen, dat dacht je maar.

Die kunnen nog altijd geregistreerd geraken als voertuig voor traag vervoer, en net hetzelfde doen met eveneens minder beperkingen. Tenzij men bijkomende beperkingen oplegt, maar dat geeft dan weer andere problemen voor trage voertuigen ....

Punt is dat landbouwvoertuigen door hun bouw uitermate geschikt zijn als werfvoertuig op grotere werven (bvb voor transport van zand / stenen). Plaatsen waar je met een gewone vrachtwagen nog niet moet van dromen om er te geraken, zijn bereikbaar met dergelijke voertuigen.

Citaat
Maar dat betekent ook dat vele Quad eigenaars een probleem krijgen, of is dat iets te kort door de bocht?
Dat is - denkelijk toch in de wereld van de regelitis - zeker niet te kort door de bocht.

Weg Wanbeheer.be

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 januari 2011 - 06:02:25 »
Dat is - denkelijk toch in de wereld van de regelitis - zeker niet te kort door de bocht.

On-topic misschien wel een beetje kort door de bocht want een Quad met een laadvermogen van meer dan 500kg en/of een aanhangwagen van meer dan 750kg heb ik eigenlijk nog nooit gezien denk ik.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 januari 2011 - 16:09:34 »
On-topic misschien wel een beetje kort door de bocht want een Quad met een laadvermogen van meer dan 500kg en/of een aanhangwagen van meer dan 750kg heb ik eigenlijk nog nooit gezien denk ik.
Schouppe was al geen fan van quads ...
Verwacht je dan dat hij de landbouw-quads zou uitzonderen en daar wel oneigenlijk gebruik van zou toelaten ?
Het zou de wetgeving alweer veel complexer maken ...

Als men het nuchter bekijkt - zonder de bril van de drukkingsgroepen - is eigenlijk eerder de tijd gekomen om het uitzonderingswereldje dat de landbouwvoertuigen geworden zijn op te heffen ...
Dan vallen ook alle uitzonderingsmaatregelen weg, en dienen landbouwvoertuigen en hun bestuurders gewoon aan de regels te voldoen die voor alle andere dergelijle voertuigen en bestuurders gelden.
Weg Wanbeheer.be

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 28 januari 2011 - 03:51:37 »
Inderdaad maar of hij daarmee de quad kan treffen lijkt me wat moeilijk want dan moeten alle voertuigen onder de 500kg laadvermogen er aan geloven.
Bestelwagens (ook Berling, Kangoo, Vito, ...), monovolumes, personenwagens, ... tot zelfs de postbode of pizabesteller met z'n bromfietske.
Zou dan wel bijzonder glad ijs zijn waar hij zich op waagt mijn gedacht.