Als bij ons de examinator vooraan gaat zitten kan ik dus een 40 tal minuten maffen want ik heb dus niets te doen
Je moet dan zoiezo nog goed het rijden van de leerling analyseren voor het geval hij buist. Als hij niet buist dan nog kan je hem achteraf wat tips meegeven waar hij verder aan moet werken, voorzover dat nog niet duidelijk zou zijn.
Een examinator duid achteraan in zijn auto regelmatig op zijn papiertje aan wat de leerling wel of niet goed doet (hij is dus aan het schrijven) als hij dat ook gaat doen als hij vooraan zit is hij volgens mij niet meer in staat om de veiligheid te garanderen
Ik weet niet ofdat de examinator in Nederland schrijft tijdens het examen, mogelijk doet hij dat pas achteraf.
Hoe dan ook, in Nederland mag je pas op voor het examen wanneer de instructeur vind dat je er klaar voor bent en is het risico in theorie kleiner dan bij de vrije begeleiding en een beperkt aantal uren les.
Ja, lekker, dan zou ik nooit door mijn examen geraakt zijn. Met het parkeren reed ik tot op een 3 tot 5 centimeter van het hek af met m'n achterbumper (zonder parkeersensoren ), wedden dat als je zoiets op de baan probeert, je examinator aan de handremt hangt, terwijl je begeleider weet dat je afmetingen perfect kan inschatten?
Chapeau, dat kan ik volgens mij (nog) niet op gevoel. Als je zo'n goed gevoel daarvoor hebt dan kan je toch ook makkelijk wat marge inbouwen
Dat kon vroeger ook niet; bovendien heeft die vrije begeleider al minstens drie maanden ervaring en kent hij de persoon die hij begeleidt. De examinator kent de kandidaat helemaal niet. Bovendien wordt verondersteld van een kandidaat die examen aflegt dat hij kan rijden; zodoende zou een ingreep niet nodig mogen zijn.
Het probleem is dat veel begeleiders geen training hiervoor hebben gehad.
Hoe weet jij ofdat die vrije begeleider dat realistisch kan inschatten?
Als de leerling 20 uur les heeft gehad (is weinig in vergelijking met andere landen, voor de meesten te weinig om goed te leren rijden) hoe weet jij dan ofdat de leerling zelf goed kan inschatten ofdat hij er klaar voor is om examen te doen?