Auteur Topic: Hoe krijg ik mijn dagteller weer aan de praat?  (gelezen 1799 keer)

Offline rozeke

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Hoe krijg ik mijn dagteller weer aan de praat?
« Gepost op: woensdag 02 februari 2011 - 09:03:54 »
Jullie denken waarschijnlijk, wat kan je daar nu aan verprutsen: wel, het is mogelijk  ;D. Ik heb mijn dagteller op 0 gezet na het tanken en sindsdien werkt hij niet meer. Dus ik denk toch dat er daar ergens iets verkeerd gebeurd moet zijn, anders is het wel heel toevallig. Ik weet alleen niet wat. Suggesties?

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Hoe krijg ik mijn dagteller weer aan de praat?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 02 februari 2011 - 11:08:20 »
Mechanisch?
Wat ooit heeft geholpen bij mij is kleine snelle tikjes op het nulstel knopje.
Kan zijn dat hij het vanzelf terug gaat doen in de komende tijd.
Kans op vastlopen is kleiner als je het doet wanneer je stil staat en in een vloeiende rechte beweging het knopje indrukt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 02 februari 2011 - 12:01:27 »
Jullie denken waarschijnlijk, wat kan je daar nu aan verprutsen: wel, het is mogelijk  ;D. Ik heb mijn dagteller op 0 gezet na het tanken en sindsdien werkt hij niet meer. Dus ik denk toch dat er daar ergens iets verkeerd gebeurd moet zijn, anders is het wel heel toevallig. Ik weet alleen niet wat. Suggesties?
Is dat nog zo'n mechanische teller, met klassieke scorebord nummertjes die overslaan ?
Als de hoofdteller nog werkt, is waarschijnlijk de overbrenging naar de dagteller - dat zijn kleine plastic tandwieltjes -  niet terug goed in elkaar geschoten is na het resetten.
Kan zijn dat het reset-knopje "ingedrukt" is blijven hangen.
Paar keer proberen terug te resetten, en als dat niet helpt, resetten en dan nadien het knopje zelf wat terug uittrekken ipv van het zelf te laten komen.
Als dat niet werkt, kan je het knopje er af trekken of draaien (sommige zijn met schroefdraad) en wat WD40 langsheen het staafje waarop het knopje staat, naar binnen laten lopen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 02 februari 2011 - 12:16:42 »
Geen WD40 maar GT7 werkt veel beter. ;)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline rozeke

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 02 februari 2011 - 17:43:25 »
Ja, het is zo'n "scorebord"teller. Ik rijd dan ook met een bakske van de jaren stillekes (1997) ;) . Ik zal er straks nog eens aan prutsen. De gewone kilometerteller werkt inderdaad wel nog.