Auteur Topic: Minder vrijstellingen van gordelplicht  (gelezen 3594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Gepost op: zondag 30 januari 2011 - 13:45:50 »
Etienne Schouppe begint stilaan het Licht te zien  ;)

 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Bron en © : Nieuwsblad.be


Die vrijstellingen gewoon allemaal afschaffen is waarschijnlijk te simpel.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 08:13:48 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #1 Gepost op: zondag 30 januari 2011 - 15:13:03 »
Voor mijn part mogen ze de vrijstelling die postbeambten genieten in het geval van 35.1.2.5, in elk geval ook maar ineens mee afschaffen.

En eigenlijk, die taxichauffeur met een klant, 'k snap wel waar 't vandaan komt.  Maar volgens mij kan iemand met foute intenties die taxichauffeur met een loshangende gordel ook wel de strot overnijpen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #2 Gepost op: zondag 30 januari 2011 - 15:48:33 »
Die vrijstellingen gewoon allemaal afschaffen is waarschijnlijk te simpel.

Ben je er dan zeker van dat er geen gevallen zijn waarin het niet aangewezen is de gordel te dragen?

Ik kan mij er niet over uitspreken, want ik ben geen geneesheer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #3 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 00:32:35 »
Voor mijn part mogen ze de vrijstelling die postbeambten genieten in het geval van 35.1.2.5, in elk geval ook maar ineens mee afschaffen.
De post zou daar zelf om verzocht hebben.

Citaat
Maar volgens mij kan iemand met foute intenties die taxichauffeur met een loshangende gordel ook wel de strot overnijpen.
Nog gemakkelijker dan met een reeds uitgetrokken gordel - die laatste gaat meteen blokkeren als je er iets te hevig verder aan trekt.
Een loshangende gordel kan je in het begin sneller uittrekken - enfin, de mijne toch.

Ben je er dan zeker van dat er geen gevallen zijn waarin het niet aangewezen is de gordel te dragen?
Ik kan mij er niet over uitspreken, want ik ben geen geneesheer.
De vraag die hier rijst is of de (huis)artsen zelf nog in staat zijn zich er onafhankelijk over uit te spreken, als men heelder families vrijstelt ...

Ik vraag me echt af welke aandoening het dragen van de gordel zodanig onmogelijk maakt dat dit erger is dan de gevolgen van geen gordel dragen bij een accident.
Ik heb dat ooit al eens gevraagd, er is toen ook niemand met iets deftig afgekomen ;)
Vroeger was het al voldoende om zwanger te zijn om aan een vrijstelling te komen - hoe dom kàn je zijn ???
Zelfs bij de belachelijk lage snelheid van 30 km/u hou je jezelf al niet meer tegen ...
Zonder gordel kwak je tegen het dashboard, het stuur, en het ergst van al, de andere passagiers.

Bij mij rij je niet mee zonder gordel - vrijstelling of niet.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #4 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 02:03:15 »
Voor mijn part mogen ze de vrijstelling die postbeambten genieten in het geval van 35.1.2.5, in elk geval ook maar ineens mee afschaffen.

Ba kweet nie ze.
Tijdens de rit van en naar de ronde = 100% akkoord maar tijdens de ronde zelf kan ik er volledig inkomen dat de gordel niet gedragen wordt. Heb ik zelf ondervonden in de 2 periodes dat ik een krantenronde deed.
Probeer maar eens zo een 800 tot 1000 brievenbussen/dag te voorzien en telkens weer die gordel moeten aan en uit doen.
Zelfde voor ijs-groente-vis-brood-soep-kranten-tijdschriften-drank-melk-... venters die gemiddeld om de 50 meter stoppen en de bestuurdersstoel moeten verlaten.
Dat is toch niet te doen.
« Laatst bewerkt op: maandag 31 januari 2011 - 02:05:24 door bibi585 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #5 Gepost op: maandag 31 januari 2011 - 11:27:46 »
Probeer maar eens zo een 800 tot 1000 brievenbussen/dag te voorzien en telkens weer die gordel moeten aan en uit doen.
Bij de post lossen ze dat op door op trottoirs en fietspaden te rijden met autootje, bromfiets of fiets ...
Daarom moet je bus dus aan de straatkant staan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 01 februari 2011 - 06:46:40 »
Daarom moet je bus dus aan de straatkant staan.

Dat zou inderdaad moeten maar wanneer ik er 50 had van de 980 die ik kon doen zonder uitstappen ben ik al aan het overdrijven.
Met gordel en met veel geluk 5 maar dan moest ik al achteruit de oprit oprijden en/of geluk hebben dat er geen voertuigen of aanhangwagens geparkeerd stonden.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 01 februari 2011 - 11:07:22 »
Ba kweet nie ze.
Tijdens de rit van en naar de ronde = 100% akkoord maar tijdens de ronde zelf kan ik er volledig inkomen dat de gordel niet gedragen wordt. Heb ik zelf ondervonden in de 2 periodes dat ik een krantenronde deed.
Probeer maar eens zo een 800 tot 1000 brievenbussen/dag te voorzien en telkens weer die gordel moeten aan en uit doen.

De redenering?  Ik vermoed zoiets als: "Je kan toch gewoon de auto in het begin van de straat parkeren, en vervolgens de post in de straat bedelen.  Vervolgens rij je gewoon naar de volgende straat."

Zelfde voor ijs-groente-vis-brood-soep-kranten-tijdschriften-drank-melk-... venters die gemiddeld om de 50 meter stoppen en de bestuurdersstoel moeten verlaten.
Dat is toch niet te doen.


Zij hebben pertang geen vrijstelling.  Geen haan die daarover kraait.

Als ik sommige postbodes zo bezig zie.  Ze rijden dan constant links in de rijrichting (anders moeten ze uitstappen).  En het feit dat ze over fietspaden, trottoirs rijden, daar trekken ze zich niks van aan.  De aanwezigheid van voetgangers, fietsers ed., dat mag allemaal de pret niet drukken.  >:(
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 06:19:35 »
Ba kweet nie ze.
Tijdens de rit van en naar de ronde = 100% akkoord maar tijdens de ronde zelf kan ik er volledig inkomen dat de gordel niet gedragen wordt. Heb ik zelf ondervonden in de 2 periodes dat ik een krantenronde deed.
Probeer maar eens zo een 800 tot 1000 brievenbussen/dag te voorzien en telkens weer die gordel moeten aan en uit doen.

De redenering?  Ik vermoed zoiets als: "Je kan toch gewoon de auto in het begin van de straat parkeren, en vervolgens de post in de straat bedelen.  Vervolgens rij je gewoon naar de volgende straat."

Dan kom je er niet met de redenering
-Er is geen plaats om te parkeren
-Pak de reklamebundel eens enkele keren uit je brievenbus en leg ze op de weegschaal. Tel de huizen in je straat eens en vermenigvuldig dat met het gewicht.
-Pak dat gewicht (een zak cement of zo van 50kg, dat valt tenminste niet uiteen) in je armen en loop eens naar alle brievenbussen in je straat (enkel jou straat alleen is al voldoende).
-Stop in iedere brievenbus de vingertoppen van 1 hand 5 cm in de opening (voor mijn part moet je nog niet prutsen om een bundel er in te krijgen met 1 hand en in de andere hand die zak cement) en proficiat wanneer je vingers dat ongeschonden overleven.

Op mijn laatste ronde kreeg ik de laatste folders/kranten op Donderdagmorgen ten vroegste om 8.00u.
Dan was je nog gemiddeld (afhankelijk van hoeveelheid) 10 uur bezig met pakjes verzamelen.
Dan had je tot Vrijdag 16.00u de tijd om alles te "bussen".
Dat was tussen de 600 en de 1000 kg/week die in pakjes moest gemaakt worden en in de brievenbussen moesten gestopt worden binnen die 32 uur.
In die 32 uur had ik gemiddeld 40 (veertig) kilometer in de benen met gemiddeld 10 tot 20 kg folders in de armen.
En wees gerust, rijk wordt je er niet van.


Zelfde voor ijs-groente-vis-brood-soep-kranten-tijdschriften-drank-melk-... venters die gemiddeld om de 50 meter stoppen en de bestuurdersstoel moeten verlaten.
Dat is toch niet te doen.


Zij hebben pertang geen vrijstelling.  Geen haan die daarover kraait.

Als ik sommige postbodes zo bezig zie.  Ze rijden dan constant links in de rijrichting (anders moeten ze uitstappen).  En het feit dat ze over fietspaden, trottoirs rijden, daar trekken ze zich niks van aan.  De aanwezigheid van voetgangers, fietsers ed., dat mag allemaal de pret niet drukken.  >:(

Akkoord, een postbode is een flink stuk beter betaald, kleinere hoeveelheden mee en veel betere voorwaarden maar het is toch niet te onderschatten.
Daarom ook dat het meestal zo vroeg in de morgen gebeurd om minder last te hebben van andere weggebruikers.
Ik deed de hoofdwegen zoveel mogelijk 's nachts.

Nog dit:
Wanneer je zo dagelijks pakweg 500 keer je gordel aan en uit doet en iedere keer je portier open en dicht doet kost het je een fortuin aan tijd en versleten gordels, portieren en sloten. ;)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 12:23:14 »
Dan kom je er niet ...
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy


Citaat
Akkoord, een postbode is een flink stuk beter betaald, kleinere hoeveelheden mee en veel betere voorwaarden maar het is toch niet te onderschatten.
De nieuwe ingehuurde posthulpjes werken aan een minimumloon - en vaak ook met een minimum IQ of taalkennis, wat direct gerelateerd is aan de kwaliteit van de postbedeling, of eerder het gebrek daaraan.
If you pay peanuts, you get monkeys.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 19:34:00 »
Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.
Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de winkel, alleen GVA (en dat is een dikke 's zaterdags) reed ik er al 180 uit, dan de andere en nog wat boekskes.....
Fiets vooraan geladen dat je er net nog kunt over kijken, achteraan zowel links als rechts 40 cm en op de pakdrager nog eens 1 meter kranten......
Het betaalde goed dus doe je al eens meer je best.... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Minder vrijstellingen van gordelplicht
« Reactie #11 Gepost op: zondag 06 februari 2011 - 08:45:51 »
Dan kom je er niet ...
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de wiKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Het rond"dragen" van reclamedrukwerk, kranten, ... etc. per auto is pas een - scheeflopende - evolutie van de laatste jaren.

Voordien deed men dat per fiets of bromfiets met een bak, of te voet met een omgebouwde caddy

Ha, je weet het.
In mijn kindertijd kwam er ook iemand rond daarmee. Die was ook met de wagen omdat ie uit een buurgemeente kwam.
Die plaatste zijn voertuig op een parking nabij het dorpsplein en deed, behalve dan de landelijke boerderijen en woonhuizen, bijna de hele gemeente te voet.
Droeg een stapel waarmee hij de hele straat kon doen en soms reeds op woensdag.
Niet zo moeilijk want toen waren er amper 2 a 3 kranten en nu en dan enkele foldertjes die makkelijk in de brievenbus pasten. Denk niet dat ie ooit meer dan 300kg mee had.

Toen ik enkele jaren geleden ook reeds enkele maanden een ronde deed waren dit reeds 5 kranten en tussen de 15 a 30 folders en soms hele boeken.
Meestal had ik dan tussen de 500 tot 700kg/week. Toen reeds sterk onderbetaald.

De laatste keer had ik dus tussen de 600 en 1000 kg mee waaronder 4 a 5 kranten en tot 55 folders, boekjes (boeken) en allerlei rommel liefst dan nog in een formaat of model die moeilijk handelbaar is en moeilijk of niet in brievenbussen past (das om meer op te vallen tussen die hoop andere).
En... de betaling nog een stuk minder dan de vorige keer.

De eerste keer kreeg ik ten laatste de woensdag middag alles thuis geleverd en in nood kon je er zelf om gaan tussen 6 uur 's morgens en 19 uur 's avonds, soms zelfs later nog.
De laatste keer moest ik er zelf om gaan en dit tussen 8.00u en 16.30 en werd er van die uren niet afgeweken, ook al was er iemand aanwezig.

Ik snap ook niet dat de post met de auto moet gebracht worden.

Time is money en zeker in het belastingparadijs België.

Ben van de oude stempel, nog ooit krantenronde gereden 6/7, voor dat ik naar de dagtaaak ging, op zaterdag moest ik 2 keer gaan bijhalen op de winkel, alleen GVA (en dat is een dikke 's zaterdags) reed ik er al 180 uit, dan de andere en nog wat boekskes.....
Fiets vooraan geladen dat je er net nog kunt over kijken, achteraan zowel links als rechts 40 cm en op de pakdrager nog eens 1 meter kranten......
Het betaalde goed dus doe je al eens meer je best.... ;D

Als het goed betaald is dat al de helft van het werk.
Met mijn fiets ging ik dat niet moeten proberen want dan kwam ik niet alleen tijd te kort maar de fiets ging dat ook geen 2 keer overleven. Zo'n ding is namelijk niet gemaakt voor gewichten van meer dan 200 kg. (ikzelf weeg al 140kg :-[ ;D)
Een krant is nog niks, dat weegt niet zoveel.
Pak eens een catalogus van 1 of andere winkelketen. Dat is al andere koek.