Auteur Topic: Politie neemt 90 auto's per maand in beslag  (gelezen 1797 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie neemt 90 auto's per maand in beslag
« Gepost op: donderdag 03 februari 2011 - 15:03:01 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 08:14:28 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Politie neemt 90 auto's per maand in beslag
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 03 februari 2011 - 15:11:20 »
In Mechelen rijden er ook zo'n aantal rond, eveneens in Brussel. Als men het aantal onverzekerde voertuigen mee kan verminderen zie ik er geen graten in.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 00:00:19 »
In Mechelen rijden er ook zo'n aantal rond, eveneens in Brussel. Als men het aantal onverzekerde voertuigen mee kan verminderen zie ik er geen graten in.
In Mechelen hebben ze wel al een paar maal correct verzekerde voertuigen laten takelen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 01:14:06 »
Als men het aantal onverzekerde voertuigen mee kan verminderen zie ik er geen graten in.

Inderdaad, hoewel dat veel doeltreffender zou kunnen bereikt worden als men de verzekeraars zou verplichten om aan de DIV automatisch mede te delen welke voertuiigen er bij hen niet meer verzekerd zijn.

Hier in Duitsland gebeurt dat door een mededeling van de verzekeraar aan het Landratsamt van de Landkreis waar het voertuig ingeschreven is. Geeft men geen gevolg aan de oproep van het Landratsamt om het voertuig opnieuw te laten verzekeren, dan komt de Polizei de kentekenplaten ontwaarden en mag het voertuig niet meer in het verkeer gebracht worden (het bezoekje van de Polizei kost 67 Euro).

Mijn zoon is er ooit in geslaagd om op één avond twee auto's te laten wegtakelen wegens onverzekerd rijden. Hij begaf zich met de onverzekerde wagen van zijn vriendin naar Turnhout om er een tweedehandswagen voor hem te gaan ophalen, waarbij de wagen van zijn vriendin getakeld werd wegens onverzekerd rijden. Tijdens de terugkeer met de eveneens onverzekerde tweedehandswagen werd hij opnieuw betrapt op onverzekerd rijden, zodat ook dit voertuig getakeld werd. Zo kreeg ik op een zaterdagavond rond middernacht een telefoontje van mijn zoon met de mededeling: "Papa, ik ben gepakt voor onverzekerd rijden." Ik wist meteen wat me te doen stond: hem vragen waar ik hem moest komen ophalen.

Zijn vriendin heeft van haar makelaar kunnen bekomen dat zij, mits betaling van de premie, een valse groene kaart kreeg met als begindatum de dag vóór de takeling, zodat zij haar wagen heeft kunnen terugkrijgen. De tweedehandswagen, die mijn zoon gratis gekregen had, heeft hij dan maar afgestaan aan de takelaar als vergoeding voor de takelkosten.

Kinderen... verzint eer ge begint.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 04:25:46 »
Zijn vriendin heeft van haar makelaar kunnen bekomen dat zij, mits betaling van de premie, een valse groene kaart kreeg met als begindatum de dag vóór de takeling, zodat zij haar wagen heeft kunnen terugkrijgen.

Vals is misschien iets te sterk uitgedrukt in dit geval. Daarmee staan ze er ook voor in dat je effectief verzekerd bent vanaf die dag, ook voor eventuele schadegevallen die maar achteraf aan het licht komen.
Is een beetje een grijze zone.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 19:27:00 »
Half jaren tachtig, brommertje gekocht en die aan het opmaken, denk ga eens proberen of ik hem in gang krijg.
Donker blauwe opel, papieren graag.  SHIT
'k heb het papier nog niet maar hij is verzekerd vanaf gisteren.... :-[ kom dat papier dan maar laten zien op den bureau.

Ik naar de makelaar : een brommerverzekering graag, op gisteren.... ;D
Toen ging dat nog.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien