Auteur Topic: Crevits laat verlichtingspalen E19 controleren  (gelezen 5138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Crevits laat verlichtingspalen E19 controleren
« Reactie #15 Gepost op: maandag 21 februari 2011 - 16:44:03 »
Brug van Boirs, waren die foto's niet van Wooter?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Crevits laat verlichtingspalen E19 controleren
« Reactie #16 Gepost op: maandag 21 februari 2011 - 17:53:29 »
Brug van Boirs, waren die foto's niet van Wooter?
Citaat
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Nog een vijftal foto´s van de zijkant van het viaduct van Boirs met de schade:
Citaat
http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/wat-er-aan-hand-met-viaduct-van-boirs

Wat is er aan de hand met het viaduct van Boirs?

Gisteren hadden Annemie en Sven het over de vele wegwerkzaamheden in ons land.
Daaruit bleek dat veel luisteraars vragen hebben bij het viaduct van Boirs, dat er onafgewerkt bijligt.

Al jaren wordt daar niet meer gewerkt.
1 rijrichting is dicht en het verkeer moet er allemaal over 1 rijstrook: 1 in elke richting.

Regelmatig zijn er files en ongevallen.
En nooit is er een bulldozer of arbeider te zien.
Wat is er aan de hand?

De technische werkfiche (F) over de toestand vh viaduct, met de voorziene data:
Citaat
http://routes.wallonie.be/listeFiche.do?action=1&shortId=1276

A13 - Viaduc de Boirs  
Rénovation d’ouvrage d’art  
...
Adjudication
--------------------------------------------------------------------------------
Les travaux ont été adjugés le 29 novembre 2009.
La réalisation des travaux dans le sens Anvers - Liège est prévue en 2010/2011.
La société adjudicataire est la SA. FRANKI.

L’ordre de commencer les travaux est fixé au 26 avril 2010.
La durée des travaux est de 220 jours ouvrables, soit +- 1 an calendrier
.

Influence sur le trafic
--------------------------------------------------------------------------------
Chaussée Anvers - Liège fermée
La sortie Boirs en venant d’Anvers est ouverte, mais la vitesse y est limitée à 30 km/h
Circulation sur une voie dans chaque sens sur la chaussée Liège - Anvers
La vitesse est limitée à 50 km/h.

Renseignements adminitratifs
--------------------------------------------------------------------------------
Maître d’oeuvre : Direction des Routes de liège, Avenue Blonden 12 à 4000 Liège
Délai de réalisation : 2010.
Montant des travaux : 7 500 000 euros pour le sens Anvers - Liège.
Dernière mise à jour : 03-08-2010   ...]

en de zinloze kritiek van de (Vlaamse) "bestuurders ? "...  ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 02:06:13 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Crevits laat verlichtingspalen E19 controleren
« Reactie #17 Gepost op: maandag 21 februari 2011 - 19:14:08 »
Ik kan overigens melden dat... Sja, men heeft de brug richting Luik afgebroken, en nieuwe poten gezet, maar er ligt nog geen wegdek op.

Dat wordt spoeien om tegen eind april die tweede brug klaar te hebben!

En dan denk ik nog aan de brug van de E40 over de R0 in Kraainem. In de herfst van 2009 werd daar begonnen met werken, als ik niet mis ben. Nu is iedereen vergeten dat daar een werf is, want niet alleen tijdens sneeuw en vriesweer is daar niemand, maar ook niet als het 14 graden is en het zonneke schijnt.

In Lummen was men blij om te melden dat men 2 nieuwe bruggen had aangelegd op het knooppunt. Dit op hetzelfde moment dat men in Eindhoven drie knooppunten had ontdubbeld, en een expressweg en parallele snelweg had aangelegd om Eindhoven heen. Beide werken zijn op hetzelfde moment begonnen.

De rotonde in Haasrode, tesamen met het opfrissen van de op- en afritten duurde 2 jaren.
« Laatst bewerkt op: maandag 21 februari 2011 - 19:16:53 door wooter »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Crevits laat verlichtingspalen E19 controleren
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 15:17:42 »
Wedden dat de Nederlanders ook nog eens betere kwaliteit gekregen hebben ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Crevits laat verlichtingspalen E19 controleren
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 15:42:32 »
In Lummen was men blij om te melden dat men 2 nieuwe bruggen had aangelegd op het knooppunt. Dit op hetzelfde moment dat men in Eindhoven drie knooppunten had ontdubbeld, en een expressweg en parallele snelweg had aangelegd om Eindhoven heen. Beide werken zijn op hetzelfde moment begonnen.

Daar denk ik ook vaak aan, als ik op dat Klaverblad kom.  En het is meteen ook de reden dat ik (voorlopig) via Eindhoven en Duisburg naar bvb Sauerland rij.  Een bijkomende reden waren de wegwerkzaamheden tussen Aken en Keulen (waar op een bepaald moment drie ipv twee rijstroken per rijrichting aangelegd werden.

Enige nadeel als ik via Duisburg rij, is het stukje in de omgeving van Essen.  Daar liggen maar twee rijstroken per rijrichting, de snelweg kronkelt er van hot naar her, en de snelheidsbeperkingen veranderen er om de haverklap.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone