Auteur Topic: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe  (gelezen 7189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #30 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 20:50:16 »
De Bisschoppenhoflaan zal dit jaar alvast goed bijdragen aan de stijging van de inkomsten !

Of er ook enige verbetering van de verkeersveiligheid bij zal zijn, is maar af te wachten.

tzal zijn voor de gevolgen van een eventueel ongeval te verminderen...

Zoals deze typische 70 kmh buiten de bbk het ook doet ... ?   :-\
Citaat

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

http://www.hbvl.be/limburg/tessenderlo/passagier-uit-tessenderlo-bezweken-aan-verwondingen.aspx

eerder bericht: http://www.hbvl.be/limburg/tessenderlo/zware-klap-tegen-boom.aspx
2 lichtgewonden (wslk vooraan), een voorlopig... zwaargewonde.

Plant nog maar wat jonge bomen bij, dat verzwaart de gevolgen...  :-X
ergens in de Gerhagenstraat, Tessenderlo

Ik las ergens dat ondertussen zelfs 38% van alle dodelijke ongevallen buiten de bebouwde kom (gewone wegen) op bomen eindigen.

Zelfs een zijdelingse impact van 29 kmh op een boom of paal kan dodelijk zijn volgens crashtesten
http://www.youtube.com/watch?v=VpqYpEOKtZw

Citaat
http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/90769bbc-bb74-4129-a046-e586550c3ece/pole-side-impact.aspx
Pole Side Impact

Accident patterns vary from country to country within Europe, but approximately a quarter of all serious-to-fatal injuries happen in side impact collisions. Many of these injuries occur when one car runs into the side of another or into a fixed narrow object such as a tree or pole.

To encourage manufacturers to fit head protection devices, pole test may be performed, where such safety features are fitted. Side impact head or curtain airbags help to protect the head and upper torso by providing a padding effect and by preventing the head from passing through the window opening. In the test, the car tested is propelled sideways at 29kph (18mph) into a rigid pole. The pole is relatively narrow, so there is major penetration into the side of the car.

In an impact without the head protecting airbag, a driver's head could hit the pole with sufficient force to cause a fatal head injury.

Typically a head injury criterion of 5000 is possible, five times that which indicates the likelihood of serious brain injury. In contrast, the head injury criterion in these new crash tests with a head protection airbag is around 100 to 300, well below the injury reference value. A side impact airbag with head protection makes this kind of crash survivable despite the severity.

Before 2009, Euro NCAP has allowed the manufacturer to perform a pole test to demonstrate the efficacy of the head protection system where this safety feature is fitted. The assessment focussed on the head only and the result was used to augment the side impact score achieved in the MDB side impact test. As of 2009, the pole test has become mandatory and now includes assessments on other critical body regions that might be affected such as chest and abdomen.
overal 20 kmh dan...    :-X
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 08:10:02 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #31 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 21:02:23 »
Ik las ergens dat ondertussen zelfs 38% van alle dodelijke ongevallen buiten de bebouwde kom (gewone wegen) op bomen eindigen.
Bomen, palen en allerhande hindernissen vlak naast de weg samen, dacht ik.

Marc & Diane waren er jaren terug al op aan het hameren.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #32 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 21:08:20 »
Ik las ergens dat ondertussen zelfs 38% van alle dodelijke ongevallen buiten de bebouwde kom (gewone wegen) op bomen eindigen.
Bomen, palen en allerhande hindernissen vlak naast de weg samen, dacht ik.

Marc & Diane waren er jaren terug al op aan het hameren.

Weet ik, Marc had me de cijfers van 2001 gegeven (bomen en palen was al ca. 25 % dodelijk van alle ongevallen);
maar wel van 2001, toen er nog ca 1500 doden waren, nu zijn er ruim 500 minder.

Die 38% zal wel alle vaste hindernisssen buiten de weg zijn (bomen en palen en...), wel buiten de bebouwde kom.

Ik zal het eens opzoeken, ik dacht dat het van de BIVV was.

Hier iets van Touring, 340 verkeersdoden op "hindernissen buiten de weg"
Citaat
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/belgie/halvering-van-aantal-verkeersdoden-door-alcoholmisbruik/article-1194827230688.htm

Voorts komen er volgens Touring in ons land jaarlijks 340 mensen om het leven komen door een ongeval tegen een hindernis buiten de weg. Het aantal slachtoffers van dat soort ongevallen blijft de laatste jaren stabiel.

Als dat tov de laatste offic. verkeersdoden 2008 zijn (944) is dat al 36 % voor alle ongevallen.
« Laatst bewerkt op: maandag 14 februari 2011 - 21:21:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #33 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 21:09:59 »
Nu weet ik waarom er 1 of andere nobele onbekende bomen aan het omzagen is.

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1221214/Onbekende-zaagt-60-bomen-om.dhtml
« Laatst bewerkt op: maandag 14 februari 2011 - 21:15:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #34 Gepost op: maandag 14 februari 2011 - 21:26:59 »
Nu weet ik waarom er 1 of andere nobele onbekende bomen aan het omzagen is.

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1221214/Onbekende-zaagt-60-bomen-om.dhtml

Idd, eigenlijk onbegrjpelijk dat men nog steeds jonge bomen aanplant langs 70 en 90 wegen duidelijk buiten bbk.

Toen ik een Zweden en UK reed viel me op dat ik daar nooit jonge bomen langs de weg zag staan.
Duitsland pakt ook al jarenlang rationeel zijn bomen aan langs de weg.

Men ziet het aan de cijfers.

Willen die bomen dat dan?
Ik dacht echt dat de middeleeuwen al een tijdje voorbij zijn... In Be blijkbaar niet.  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 17:30:47 »
Nu weet ik waarom er 1 of andere nobele onbekende bomen aan het omzagen is.

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1221214/Onbekende-zaagt-60-bomen-om.dhtml
Kans is groot dat het in die richting gezocht moet worden.
Iemand (vrouw, vriendin, kind(eren)) verloren tegen een boom pal naast de weg.

Mij zou het niets verbazen.

En ze planten intussen maar voort.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #36 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 17:31:44 »
Duitsland pakt ook al jarenlang rationeel zijn bomen aan langs de weg.
Tijd geleden op Rügen gezeten, daar staan de bomen tot bijna op de weg.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Aantal snelheidsovertredingen neemt met tien procent toe
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 15 februari 2011 - 18:04:01 »
Duitsland pakt ook al jarenlang rationeel zijn bomen aan langs de weg.
Tijd geleden op Rügen gezeten, daar staan de bomen tot bijna op de weg.

Op toeristisch eiland Rügen was ik nog nooit, was het de moeite ?

Betreft bomen langs de weg, ik weet dat er een toeristisch wegennet is in D (Ferienstraßen), daar laten ze de bomen (in principe) ongemoeid. Ze worden speciaal beschermd en zelfs terug in originele boomtoestand gezet.

Deze toeristische wegen (ook panoramisch interessant) zijn dus een speciale uitzondering op de regel.

En toeval, in Rügen begint de langste ... de Deutsche Alleenstraße , eventjes 2900 km lang.
Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Alleenstra%C3%9Fe

Verlauf der Deutschen Alleenstraße von Rügen im Nordosten nach Konstanz im Südwesten (kaart)

Die Deutsche Alleenstraße ist eine durch ganz Deutschland – von der Ostsee bis zum Bodensee – führende, rund 2.900 km[1] lange Ferienstraße. Sie ist damit Deutschlands längste Ferienstraße. Getragen wird das Vorhaben von der „Arbeitsgemeinschaft Deutsche Alleenstraße e.V.“, die sich aus ADAC, dem Deutschen Tourismusverband und der Schutzgemeinschaft Deutscher Wald sowie weiteren Institutionen zusammensetzt.[2] Wesentlich vorangetrieben wurde es vom Forstwissenschaftler Hans Joachim Fröhlich.

Ziel der Arbeitsgemeinschaft ist der Erhalt, der Schutz und die Pflege von Alleen in Deutschland sowie die Wiederherstellung alter Alleen, nachdem diese in den letzten Jahren durch den Ausbau von Straßen vielerorts zerstört wurden.
http://de.wikipedia.org/wiki/Ferienstra%C3%9Fe

 - - - -
Posten betreft analyses D-boomongevallen, hun maatregelen D begonnen 1995:
# http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1356.msg27126.html#msg27126
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1356.msg28447.html#msg28447

# ze hebben het aantal dodelijke boomongevallen met 60 % kunnen verminderen tussen 1995 en 2008;
in 1995 gebeurden nog 20% van hun dodelijke ongevallen ongevalverzwarend op bomen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 februari 2011 - 18:18:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I