Auteur Topic: Klassieke instinker.  (gelezen 1908 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Klassieke instinker.
« Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 19:10:07 »
http://wegcode.be/forum/showthread.php/31086-Voor-een-garagepoort-parkeren.

De situatie is als het volgt: het betreft een openbare weg waarlangs parkeervakken zijn aangebracht. Voor de garagepoorten is dit niet gebeurt. Er is wel een reproduktie van de kentekenplaten op de poorten aangebracht.
Mogen de bewoners zich buiten de vakken voor hun garage parkeren en of stilstaan (laden en lossen, in en uitstappen van personen).

Klassiek is dat de rijbaan onderverdeeld is in rijstroken, waaruit dan natuurlijk een parkeerverbod volgt tgv 25.1.9° , want de auto staat dan voor de garage, op een zeer plaatselijke verbreding van de rijbaan en rechter rijstrook ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

• Meer dan expert
Re: Klassieke instinker.
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 19:26:07 »
Volgens mij mag je in de gegeven situatie niet parkeren maar wel stilstaan.
Hiervoor is geen reproduktie van een nummerplaat nodig.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 19:34:03 »
Volgens mij mag je in de gegeven situatie niet parkeren maar wel stilstaan.
Als je nummerplaat op de inrij hangt, mag je soms wel parkeren (indien geen rijstroken op de rijbaan).

Maar vaak gaat het wel om rijbanen met rijstroken, en dan mag het parkeren helemaal niet.
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 20:56:06 »
In dezelfde draad van de Wegcode vraagbaak:

Citaat van: Dirk Quirynen, politie-inspecteur, Team-W
Je moet natuurlijk wel zien dat wanneer je het voertuig buiten de parkeervakken zet, dan je geen andere overtreding begaat. In dit geval mag je dus niet parkeren voor de garagepoort van iemand anders.

Volgens de wegcode nochtans wel:

Citaat
AR 25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren:
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

Ik mag mijn auto dus parkeren voor om het even welke inrij, als ik er maar leesbaar (een copie van) het inschrijvingsteken aanbreng. Er staat immers niet bij dat het inschrijvingsteken er rechtmatig moet aangebracht zijn.

Het moet zelfs geen Belgisch kenteken zijn.

Toch?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 21:00:55 »
Ik mag mijn auto dus parkeren voor om het even welke inrij, als ik er maar leesbaar (een copie van) het inschrijvingsteken aanbreng. Er staat immers niet bij dat het inschrijvingsteken er rechtmatig moet aangebracht zijn. Het moet zelfs geen Belgisch kenteken zijn.
Inderdaad.

Raad eens wat er in de koffer ligt ?  ;)
Weg Wanbeheer.be

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 11 februari 2011 - 01:03:14 »
Ik mag mijn auto dus parkeren voor om het even welke inrij, als ik er maar leesbaar (een copie van) het inschrijvingsteken aanbreng. Er staat immers niet bij dat het inschrijvingsteken er rechtmatig moet aangebracht zijn. Het moet zelfs geen Belgisch kenteken zijn.
Inderdaad.

Raad eens wat er in de koffer ligt ?  ;)
Rol papiertape en een zwarte stift?
Citaat
AR 25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren:
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
Nergens staat dat het eruit moet zien als de nummerplaat van je wagen.
Als er hier bezoek komt haal ik m'n rol tape al boven.
Mijn eigen nrplaat staat zelfs zonder omkadering of iets op mijn inrij, enkel de letters en cijfers, ongeveer 2 cm hoge tekens, er staat leesbaar en niet duidelijk of duidelijk leesbaar!

En hoe komt dat dat ik het weiger om het () standaard te doen? Eerst proberen om mij een pestboete aan te smeren en dan zou ik moeten buigen ?
Heb trouwens antwoord gekregen van de wijkagent dat het zo goed is. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien