Auteur Topic: A6 Quattro 3.0 voor de Mechelse politie  (gelezen 1349 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
A6 Quattro 3.0 voor de Mechelse politie
« Gepost op: vrijdag 11 februari 2011 - 09:43:53 »
Citaat
De lokale politie van Mechelen heeft twee snelle interventiewagens gekocht. De Mechelse politie rijdt al met Volvo V70 rond met de 2.4D motor, toch ook geen trage wagens. De nieuwe audi's (A6 Quattro 3.0) zijn krachtiger met een vermogen van 240 pk. Blijkbaar komen hun Volvo's te kort in de achtervolging met criminelen. De stukprijs is 55000 €.

Investeren om criminelen te pakken kan ik alleen maar aanmoedigen en hopelijk gaan die wagens er ook voor gebruikt worden. Ik stel me toch vragen of deze wagens nu echt wel nodig zijn. Een ver doorgedreven rijopleiding in combinatie met de toch wel capabele V70 lijkt mij een betere oplossing, ook voor de verkeersveiligheid. Ik hoop dat men ook investeert in een rijopleiding voor de mensen die met de A6 gaan rijden. Met een dergelijke krachtige wagen (prioritair) gaan rijden vereist toch wel bijzondere vaardigheden!

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rudi

• Expert
Re: A6 Quattro 3.0 voor de Mechelse politie
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 februari 2011 - 11:40:33 »
Dilbeek heeft ook van die monsters gehad, nu zijn het Q7 's, maar ik stel mij de vraag of achtervolgen op de snelweg door lokale politie mag, of dat dit voorbehouden jachtterrein zou zijn van de (federale) verkeerspolitie. Als dat zo is deel ik uw visie dat zulke krachtige voertuigen voor de lokale politie meer een prestige gegeven is dan echte interceptiemiddelen. Dilbeek leasede deze voertuigen op 3 jaar tegen een prijs van 33.000 à 36.000 € per jaar!

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 februari 2011 - 14:54:16 »
Het is vooral het opsouperen van het boetefonds aan ingebeelde verkeersveiligheid .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 16 februari 2011 - 23:47:30 »
Jaloezie op de voormalige Rijkswacht. Daar kon je als een rijke mens paarden en Porsches hebben.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 09:01:50 »
Tegenwoordig is het omgekeerd - de enige echte rijkswachters krijgen bijna niks van het boetefonds, terwijl de lokale zones zwemmen in het boetefondsgeld. Maar dat geld mag enkel gebruikt worden voor verkeersgerelateerde dingen, en dat stelt soms problemen.

Overigens moet je de kostprijs van zo een combi niet onderschatten. Die dingen zijn ook vrij duur door de aangepaste inbouw, terwijl zo een A6 of Q7 gewoon met de standaard (lederen) zetels in serieproductie wordt geleverd.