In Brecht komt er een ringweg. Voor die ringweg moest en zou het stuk brug over de spoorweg (de HST), klaar zijn voordat de HST ging rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Ondertussen staat dat stuk brug er al jàààrenlang "stuk brug" te wezen. Er loopt geen weg naartoe, of vandaan. Het stuk brug over de autosnelweg E19, daar is nog niet eens aan begonnen.
Ik herinner mij dat ik afgelopen zomer (of was 't al een jaar geleden?), om de melk ging bij een leveraar die pal tegen dat stuk brug woont. Ik wist van die leveraar dat de onteigeningen allemaal al rond waren. Ik zag die mannen daar gele plakkaten bevestigen van een bekendmaking. Ben 's uitgestapt, en gevraagd wat die mannen aan het doen waren. Bleek dat dat stuk brug ietwat verkeerd stond. Niet veel, en kon perfect opgelost worden. Maar dan klopte de bouwvergunning niet meer, en moest alles opnieuw aangevraagd worden. Ook al was het dan op een plan slechts 1 of 2 cm elders, alles moest opnieuw. Dus opnieuw openbaar onderzoek etc. De ganse mallemolen.
En dan hebben we het over beton dat tot 20 meter diep in de grond zit hé. Bouw jij je veranda maar eens een halve meter te diep. Nog voordat je die veranda aan het afwerken bent, heb je dikke vodden.
Soit, onlangs gelezen dat er zeer binnenkort toch begonnen wordt met die ringweg daar in Brecht.