Auteur Topic: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB  (gelezen 6953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chillworld

  • Starter
  • *
  • Berichten: 3
flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 15:40:08 »
Hey iedereen,

Ik ben hier nieuw en heb toch een vraag.
Ik ben in november geflitst in bebouwde kom, dus ook boete in de bus gekregen. Ik moest 180€ betalen maar mijn vrouw is zwanger met bekkeninstabiliteit en zij zat al van smorgens vast in bed en raakte er niet uit.(het was rond 14h pas toen ik naar huis kon gaan) Nu ja, ik weet het stom excuus en had maar niet zo moeten haasten.  Daarom ook niet aangehaald op antwoordformulier.
Na een beetje rondgekeken te hebben zag ik dat er een nieuw KB was.
11 OKTOBER 1997. - Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring en homologatie van de automatisch werkende toestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten.
Dit KB stond op mijn uiteindelijk schrijven naar mij toe met de minnelijke schikking terwijl dit KB van toepassing was.
12 OKTOBER 2010. - Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring, de ijking en de installatie van de meettoestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten
Dit was in werking getreden op: 04-11-2010 en ik was daarna degelijk geflitst.

Men gaf mij toen advies van deze NIET te betalen en aangeven dat het KB niet juist was. Foto van mijn autotje vragen en dat dit wel weg zou gaan.
Vandaag heb ik brief van procureur dat mijn dossier degelijk geopend is en mijn laatste kans is op een minnelijke schikking +10€.

Mijn vraag is nu eigenlijk of ik veel kans heb dat dit in mijn voordeel zal pleiten of ik toch beter de minnelijke schikking zou aannemen.

Alleszins dank bij voorbaat.

Chillworld

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 16:30:48 »
Als je daarop reklameert stellen ze een aanvullend PV op met het nieuwe KB.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 16:35:52 »
Als je daarop reklameert stellen ze een aanvullend PV op met het nieuwe KB.

Idd,

Maar ik vermoed ergens dat het toestel (2- jaarlijks) verplicht geijkt is volgens de regels van het oude KB, dus die ijkingsdatum en -manier waarop is nog niet vervallen, en blijft geldig. Mss vermelden ze daarom dat oude KB nog.
Edit: zie onderaan post # 5 . (dan hoef je de rest niet meer te lezen  :))

Men leest het verschil zelf in de titel:
Citaat
11 OKTOBER 1997. - Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring en homologatie van de automatisch werkende toestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten.
12 OKTOBER 2010. - Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring, de ijking en de installatie van de meettoestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten

Citaat
http://www.wegcode.be/actueel/recente-wijzigingen/1646-meettoestellen  /onderaan

Inwerkingtreding

Het nieuwe KB van 12 oktober 2010 treedt in werking op 4 november 2010. Het oude KB van 11 oktober 1997 wordt opgeheven. De modelgoedkeuringen die voor 4 november 2010 zijn afgeleverd, blijven verder gelden tot op hun vervaldatum.

Bron: 12 oktober 2010 - Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring, de ijking en de installatie van de meettoestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten, BS 25 oktober 2010, p.63130.

Auteur: Ilse Vogelaere
Logisch dat de modelgoedkeuringen volgens het oude KB ook geldig blijven voor het nieuwe KB.

De verschillen betreft ijking(smanier) of installatie heb ik niet uitgepluisd.  ;)
De teksten zijn toch serieus verschillend (de 2-j ijking blijft):

oud KB:
Citaat
http://www.mobilit.fgov.be/data/route/regcir/RHomol1997N.pdf

Art. 2. Goedkeuring.
Modelgoedkeuring - Eerste ijk - Herijk - Technische controle.

2.1. De meettoestellen zijn onderworpen aan de modelgoedkeuring, aan de eerste ijk, aan de herijk en aan de technische controle, bedoeld in de wet van 16 juni 1970 betreffende de meeteenheden, de meetstandaarden en de meetwerktuigen en het koninklijk besluit van 20 december 1972 houdende gedeeltelijke inwerkingtreding van de wet van 16 juni 1970 betreffende de meeteenheden, meetstandaarden en meetwerktuigen, en tot vaststelling van de toepassingsmodaliteiten van hoofdstuk II van deze wet, over de meetwerktuigen.

2.2. Om de modelgoedkeuring en de aanvaardingsmerken zowel bij de eerste ijk als bij de herijk en de technische controle te kunnen verkrijgen, moeten de meettoestellen voldoen aan de voorschriften bepaald in de bijlagen bij dit besluit.
Wat betreft de meettoestellen vervaardigd en in de handel gebracht in een andere Lid-Staat van de Europese Unie, volstaat het dat zij voldoen aan de voorschriften van toepassing in een andere Lid-Staat voor zover die meettoestellen evenwaardige garanties bieden.

2.3.1.1. De aanvraag tot modelgoedkeuring wordt bij de Dienst Metrologie van het Ministerie van Economie ingediend.
De aanvraag wordt gedaan door de fabrikant, zijn gemachtigde of elkeen die de conformiteit van de in serie vervaardigde toestellen met het goedgekeurde model kan waarborgen en die in staat is dezelfde verantwoordelijkheden te dragen als de fabrikant.
De aanvrager moet in een Lid-Staat van de Europese Unie gevestigd zijn.
2.3.1.2. Voor de voorafgaande proeven van modelgoedkeuring worden drie exemplaren van het model met toebehoren, elk vergezeld van de nodige documentatie zoals bepaald in de bijlagen bij dit besluit, bezorgd aan de Dienst Metrologie of aan het organisme bedoeld in artikel 2.4.1.
2.3.1.3. Indien ze aan het organisme worden bezorgd, legt dit organisme de drie exemplaren van de documentatie aan de Dienst Metrologie voor, samen met de meet-, proef- en onderzoeksverslagen op basis waarvan de modelgoedkeuring wordt verleend.


2.3.2. Voor de eerste ijk, de herijk of voor een technische controle op aanvraag, wordt het meettoestel, samen met het metrologisch boekje, de gebruiksaanwijzing en de richtlijnen voor het onderhoud ervan, bezorgd aan de Dienst Metrologie of aan het organisme bedoeld in artikel 2.4.1.

2.4.1. De voorafgaande proeven van modelgoedkeuring, de eerste ijk, de herijk en de technische controle worden uitgevoerd :
- hetzij door de Dienst Metrologie;
- hetzij, onder het hoog toezicht van de Dienst Metrologie, door een organisme dat door de Minister van Economie in het kader van de Belgische Kalibratie Organisatie is geaccrediteerd.
Dit organisme mag, onder eigen toezicht en op eigen verantwoordelijkheid en onder het hoog toezicht van de Dienst Metrologie, de uitvoering van sommige voorafgaande proeven van modelgoedkeuring toevertrouwen aan andere laboratoria, voor zover :
- hetzij de procedure en de meet- en proefapparatuur van deze laboratoria vooraf goedbevonden zijn door de Dienst Metrologie;
- hetzij deze laboratoria officieel erkend zijn voor de uitvoering van deze proeven in toepassing van de wet van 20 juli 1990 betreffende de accreditatie van certificatie - en keuringsinstellingen, alsmede van beproevingslaboratoria.

2.4.2. De voorafgaande proeven van modelgoedkeuring, van eerste ijk, van herijk, van technische controle, van modelgoedkeuring van beperkte strekking en van gebruiksvergunning op de meettoestellen, vervaardigd en in de handel gebracht in een andere Staat die deel uitmaakt van de Europese Economische Ruimte, mogen ook uitgevoerd worden door controleorganismen die daartoe door de overheid van die Staat zijn erkend en zowel op technisch en professioneel gebied als inzake onafhankelijkheid voldoende waarborgen bieden, op voorwaarde dat de proeven gelijkwaardig zijn met die welke in de bijlagen bij dit besluit voorgeschreven zijn.

2.4.3. De laboratoria en de controleorganismen bedoeld in 2.4.1. en 2.4.2. bezorgen de resultaten van de voorafgaande proeven van de modelgoedkeuring aan de Dienst Metrologie.
2.4.4. De modelgoedkeuring wordt door de Dienst Metrologie verleend op basis van de meet-, proef- en onderzoeksverslagen.
2.4.5. De eerste ijk, de herijk en de technische controle worden voor elk toestel uitgevoerd.

Een ijkverrichting is maximaal vierentwintig maanden geldig.

2.4.6. Elk toestel wordt voorzien van :
- een ijkcertificaat dat of een gebruiksvergunning die de uiterste datum van geldigheid van de ijkverrichting bevat;
- een aanvaardingsmerk bij de eerste ijk en bij de herijk of bij de technische controle.
2.5.1. Voor alle meettoestellen waarvoor geen technische bepalingen in de bijlagen bij dit besluit zijn opgenomen en die niet vermeld zijn in de bijlage 3 bij dit besluit, kan de Dienst Metrologie : ...]
...
2.6.1. ...] einde
Art. 3. Homologatie.

Nieuw KB:

Citaat
http://www.wegcode.be/secties/kb/kb-121010/1637-hs4art10-15
Hoofdstuk IV. Procedure voor de eerste ijk, de herijk en de technische controle van de toestellen

Artikel 10
De toestellen zijn onderworpen aan eerste ijk, herijk en technische controle waarvan de proeven overeenkomstig het modelgoedkeuringsdossier moeten worden uitgevoerd onder het hoog toezicht van de Dienst Metrologie, door een organisme geaccrediteerd in overeenkomst de eisen van de Europese normen EN 17025 en EN 17020, type A, binnen het Belgische accreditatiesysteem of volgens een gelijkwaardige accreditatie in een lidstaat van de Europese Gemeenschap of in een EVA-land dat partij is bij de EER-Overeenkomst of in Turkije of in Zwitserland.

Artikel 11
De eerste ijk, de herijk en de technische controle worden voor elk toestel uitgevoerd.

Artikel 12
De herijk heeft plaats om de twee jaar.

Als het toestel moet worden hersteld met verbreking van de verzegeling, wordt het toestel na herstelling aan een eerste ijk onderworpen.

Artikel 13
Voor de eerste ijk, de herijk of een technische controle op aanvraag wordt het toestel samen met het metrologisch boekje, aan het organisme bezorgd.

Artikel 14
In geval van aanvaarding, op basis van de resultaten van de proeven, stelt het organisme een ijkcertificaat op, vult het metrologische boekje in en brengt de verzegeling aan zoals voorzien in het modelgoedkeuringsdossier. Ook het aanvaardingsmerk wordt aangebracht zoals beoogd in de bijlage 4.

In geval van weigering, vult het organisme het metrologische boekje van het toestel in en brengt het merk van afkeur aan zoals beoogd in bijlage 4.

Het ijkcertificaat en het metrologisch boekje worden door het organisme overgemaakt aan de eigenaar van het toestel.

Een kopie van de ijkcertificaten en de metrologische boekjes die door het organisme worden uitgereikt, dienen aan de Dienst Metrologie te worden overgemaakt in het kader van het hoog toezicht.

Hoofdstuk V. Controle van de vaste installaties
...

« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 maart 2011 - 17:48:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 17:08:34 »
Maar ik vermoed ergens dat het toestel (2- jaarlijks) verplicht geijkt is volgens de regels van het oude KB, dus die ijkingsdatum en -manier waarop is nog niet vervallen, en blijft geldig. Mss vermelden ze daarom dat oude KB nog.
Ik vind het in elk geval een bedenkelijke praktijk om een KB op te heffen dat net de voorwaarden voor de bestaande ijkingen oplegde, en dan te stellen dat die ijkingen wel nog blijven gelden terwijl de juridische basis ervan weg is.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 17:24:50 »
Maar ik vermoed ergens dat het toestel (2- jaarlijks) verplicht geijkt is volgens de regels van het oude KB, dus die ijkingsdatum en -manier waarop is nog niet vervallen, en blijft geldig. Mss vermelden ze daarom dat oude KB nog.
Ik vind het in elk geval een bedenkelijke praktijk om een KB op te heffen dat net de voorwaarden voor de bestaande ijkingen oplegde, en dan te stellen dat die ijkingen wel nog blijven gelden terwijl de juridische basis ervan weg is.

Ja eigenlijk heb je gelijk, de ijkingen zullen wel identiek verlopen, vermits de modelgoedkeuringen (van het oude KB) die voor 4 november 2010 zijn afgeleverd, blijven verder gelden tot op hun vervaldatum. Elk toestel heeft zijn vaste ijkingsmanier, en de 2 jaarlijkse herijking is ook identiek.

Citaat
Het nieuwe KB van 12 oktober 2010 treedt in werking op 4 november 2010. Het oude KB van 11 oktober 1997 wordt opgeheven. De modelgoedkeuringen die voor 4 november 2010 zijn afgeleverd, blijven verder gelden tot op hun vervaldatum.

Modelgoedkeuringen zijn i.p. 10 jaar geldig én hernieuwbaar,en een van die bijlagen 1-3 zal wel dezelfde bijlage 3 zijn van het oud KB (lijst alle modellen van flitsapparatuur). * Edit: toch niet, die lijst van flitsapparatuur is er niet meer bij bij het nieuwe KB.
Citaat
Hoofdstuk II. Modelgoedkeuring
Artikel 2
De toestellen zijn onderworpen aan de modelgoedkeuring, aan de eerste ijk, aan de herijk en aan de technische controle, bedoeld in de wet van 16 juni 1970 betreffende de meeteenheden, de meetstandaarden en de meetwerktuigen.

Om de modelgoedkeuring te kunnen verkrijgen moeten de toestellen voldoen aan de voorschriften bepaald in de bijlagen 1 tot 3 of, wat betreft de toestellen vervaardigd en in de handel gebracht in een andere lidstaat van de Europese Unie, in Turkije of in Zwitserland of in een EVA-land dat partij is bij de EER-Overeenkomst, aan voorschriften van toepassing in deze staat voor zover deze evenwaardige garanties bieden.

Artikel 3
Elke modelgoedkeuring wordt verleend voor maximum tien jaar (hernieuwbaar) en houdt de toekenning in van een nationaal goedkeuringsteken dat bestaat uit een rechthoekige omlijsting bevattende een kennummer van meerdere cijfers, een streepje, de hoofdletter B, een streepje en de laatste twee cijfers van het jaartal van toekenning van de modelgoedkeuring.

Het kennummer wordt voorafgegaan door de letter P bij modelgoedkeuringen van beperkte strekking.

Elk toestel moet overeenstemmen met het goedgekeurde model en het toegewezen goedkeuringsteken voor dit model dragen op duurzame en onuitwisbare wijze.

* deze lijst is niet meer bij het nieuwe KB:

Citaat
Bijlage 3 bij het koninklijk besluit betreffende de goedkeuring en homologatie van de automatisch werkende toestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten

A. Lijst met snelheidsmeters die een modelgoedkeuring bekomen.
Merk type
MULTANOVA 6F
MULTANOVA 5F
GATSO 13,5 Micro Radar
GATSO 13,5 Mini Radar
GATSO 13,5 Radcam
GATSO 24 C
GATSO 24 S
SFIM MESTA 208

B. Lijst met de snelheidsmeters die een modelgoedkeuring van beperkte strekking bekomen.
Merk type
KUSTOM Pro Laser
SFIM CERVA

C. Lijst met snelheidsmeters die een verkoopsvergunning bekomen.
LIJST 1.
Merk type
GATSO Junior
KUSTOM KR10 SP
KUSTOM TR 6
KUSTOM HR 8
CMI Speedgun JF100
CMI Speedgun one
MPH K55
MPH H15
DECATUR D1
DECATUR G1
MUNI-QUIP TRIBAR 7614
KERTON DIGIDAR DGR.I-1
LIJST 2.
Merk type
GATS RLC 36 MSG
TRAFFIPAX TRAFFIPHOT – SR
TRAFFIPAX TRAFFIPHOT III – SR

Gezien om te worden gevoegd bij Ons besluit van 11 oktober 1997.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 maart 2011 - 17:36:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 17:45:35 »
vervolg: same story met antwoord.

na wat surfen, iemand, @ copper (onderste post), gevonden die blijkbaar zeer goed op de hoogte is:

Citaat
http://www.flitsservice.be/phpBB/kb-11-10-1997-homologatie-radars-opgelet-opgeheven-t125.html
 varlets
 ma dec 13, 2010 6:12 pm    
 
Ik ben onlangs geflitst (28/11/2010) maar op mijn PV verwijzen ze nog steeds naar KB 11/10/1997 die toen al vervallen was.
Ik zelf ken niets over recht maar google verwees mij naar http://reflex.raadvst-consetat.be/reflex/index.reflex?docid=37403&lang=nl waar duidelijk staat dat die wet vervallen is.

Kan iemand mij zeggen of dit reglementair is of niet?

Even het verhaal schetsen waarom ik 'moeilijk' wil doen en dit niet zomaar wil betalen:
In het verleden al 2x geflitst aan te hoge snelheid en zonder protesteren fout toegegeven en betaald.
Maar deze keer aan 54km/u (in bebouwde kom) en dan nog om 1u37 's nachts!
Er was niets van verkeer, weersomstandigheden waren perfect dus die 4km/u meer of minder vormen een minder gevaar dan constant te moeten gapen op je teller volgens mij. Daarom heb ik geen zin om deze te betalen en deze aan te vechten indien mogelijk.

Alvast bedankt voor de feedback.

Groeten,
Samuel

TTT242
FS webmaster  ma dec 13, 2010 6:51 pm    
  
 Dat is een zeer goede vraag  . Strikt juridisch kan je zeggen dat de oude wet is opgeheven en dus enkel de nieuwe van toepassing is. Maar ik vermoed dat ze nog naar het oude KB verwijzen omdat de radar apparatuur nog onder het oude KB geijkt is. Die ijking van de huidige radars is denk ik nog geldig tot 2 jaar na ijkingsdatum. Maar 100% zeker ben ik niet. Ik zal eens wat info proberen te verkrijgen. Als enkel het nieuwe KB strikt van toepassing is dan heeft geen enkele politiezone in België nog een geldig geijkte radar. Er zal ergens in het nieuwe KB wel een verwijzing zijn voor de radars die onder het oude KB zijn geijkt of gehomologeerd. We zoeken verder. Toch wel een goede vraag hoor

[...]

 
Citaat
copper
wo dec 15, 2010 9:32 am    

 De vermelding van het KB van 1997 is gevat in de body van de pv's en moet dus door de systeembeheerders aangepast worden.
Voor de pv's die nu verkeerdelijk werden opgemaakt volstaat het om een navolgend proces-verbaal te maken dat het vigerende KB vervangen werd en het juiste te vermelden.

Bij de federale is dit op een andere manier opgelost, namelijk door de vermelding dat de apparatuur geïnstalleerd en gebruikt werd volgens de vigerende wetgeving.

Bij de Lokale politie kan dit van zone tot zone verschillen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 11 maart 2011 - 17:57:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline chillworld

  • Starter
  • *
  • Berichten: 3
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 11 maart 2011 - 18:12:30 »
Dus met ander woorden, normaal gezien had ik een aanvullend pv moeten krijgen wat ik niet gehad heb. (enkel een herinnering tot betaling).
Daarintegen sta ik met een rechtzaak waarschijnlijk nergens dus kan ik beter deze boete betalen in plaats van nog meer zotte kosten op mijn nek te halen.

Nu ik heb nog tijd tot 4 april dus ik zal zeker mijn dossier eens gaan inkijken, misschien de ijking van het randapparatuur gaan opvragen(indien dit gebruikt moest worden natuurlijk).

alleszins dank bij voorbaat.

Chillworld

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #7 Gepost op: zondag 13 maart 2011 - 16:53:56 »
Modelgoedkeuringen zijn i.p. 10 jaar geldig én hernieuwbaar,en een van die bijlagen 1-3 zal wel dezelfde bijlage 3 zijn van het oud KB (lijst alle modellen van flitsapparatuur). * Edit: toch niet, die lijst van flitsapparatuur is er niet meer bij bij het nieuwe KB.
Om 'm gemakkelijker te kunnen aanpassen, zonder de hele procedure voor een KB.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #8 Gepost op: zondag 13 maart 2011 - 17:00:31 »
Dus met ander woorden, normaal gezien had ik een aanvullend pv moeten krijgen wat ik niet gehad heb.
De politie hoeft geen aanvullende PVs na te sturen, en doet dat dan doorgaans ook niet.
Ze hoeft die ook niet eens meteen te maken. Dat kan dagen, weken, maanden nadien nog.
Het gebeurt geregeld dat dergelijke aanvullende PVs gemaakt worden als de overtreder zijn opmerkingen terugstuurt op het inlichtingenformulier, met als doel deze opmerkingen te ontkrachten.
Er zijn zelfs gevallen waar de signalisatie of de omgeving nadien aangepast werd, en dan een aanvullend PV opgesteld wordt in de zin van " De borden staan er en zijn duidelijk te zien."
Wie dan niet eerst het tegendeel vastgelegd heeft, hangt er ook aan ...

Citaat
Daarintegen sta ik met een rechtzaak waarschijnlijk nergens
Ik vrees er voor.

Citaat
Nu ik heb nog tijd tot 4 april dus ik zal zeker mijn dossier eens gaan inkijken, misschien de ijking van het randapparatuur gaan opvragen(indien dit gebruikt moest worden natuurlijk).
Dossier inkijken of een kopie laten opsturen kan.
Dingen opvragen die niet in het dossier zitten, gaat bij mijn weten niet tijdens deze fase.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline chillworld

  • Starter
  • *
  • Berichten: 3
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #9 Gepost op: zondag 13 maart 2011 - 20:28:30 »
inazuma, alvast heel vriendelijk bedankt.

groetjes chill

wooter

  • Gast
Re: flitsboete afwijzen wegens verkeerd KB
« Reactie #10 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 14:32:11 »
Je kan er zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van eKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.r zeker van zijn dat men vooraleer de dagvaarding uit gaat, men een navolgend PV opstelt met het juiste artikel in beschreven. Hierop dus gokken is gokken op een vergetelheid van een ambtenaar.