Auteur Topic: Zoek de oversteekplaats ...  (gelezen 7224 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:02:32 »
Ik vraag me enkel af voor wat deze oversteekplaats dient, aangezien er aan de kant waar de auto geparkeerd is geen fietspad is.
Er liggen op de gekste plaatsen plots oversteekplaatsen - vaak omdat de wegbeheerder de wegcode gewoon niet kent.

Aangezien er hier geen fietspad is, moet de oversteekplaats niet eens gebruikt worden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:16:05 »
Maar ze volgen dus duidelijk dit forum.  ;)
Zoals er hier ook andere fora gevolgd worden ...   :)

wooter

  • Gast
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 22:49:33 »
Als ze het forum hier volgden, was die agent niet zo dom geweest om dergelijke insinuatie te laten staan. Dat valt onder eerroof.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 13:03:25 »
Als ze het forum hier volgden, was die agent niet zo dom geweest om dergelijke insinuatie te laten staan.

Mogelijk overschat je hem.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 01:39:38 »
Volgens mij heb ik er een ban, ik log in en vlieg er onmiddellijk terug uit. Waarom is me een raadsel, wie nog?

Edit: correctie, bij volgende poging 2 minuten later blijk ik toch ingelogd te zijn. Raar ???
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 februari 2011 - 01:47:06 door bibi585 »

Offline mathydv

  • Starter
  • *
  • Berichten: 4
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 21:58:12 »
Ik ben de bestuurder in kwestie, wat denken jullie van dit gevalletje? Volgens mij klopt zijn bekeuring niet...
Gebouw is trouwens een jongerencafé  ;)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 22:16:59 »
Ik ben de bestuurder in kwestie, wat denken jullie van dit gevalletje? Volgens mij klopt zijn bekeuring niet...
De oversteekplaats is niet conform de bijlagen van het MB van 11/10/1976 aangebracht, maar je loopt een veel te groot risico om wel veroordeeld te worden omdat de markering van de oversteekplaats puur technisch klopt met de definitie uit de wegcode.

Waarom daar een (brom)fietsoversteekplaats ligt is me met deze foto's een raadsel , er is niet eens een fietspad te zien.
Ligt dat "voor" de foto misschien , langs de kant waar je staat om de foto te nemen ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mathydv

  • Starter
  • *
  • Berichten: 4
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 09 maart 2011 - 23:38:30 »
Neen aan de andere kant ligt ook een fietssuggestiestrook...maar deze straat komt uit op een drukke baan, waar de fietsers dan 'samen' moeten komen aan de overkant (plaats van waar de foto genomen is) om daar een oversteekplaats over de drukke baan te nemen...

wooter

  • Gast
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 07:54:29 »
Als aan beide kanten geen fietspad ligt waarvan één van de twee kanten een fietspad met twee rijrichtingen is, of de oversteekplaats niet aan een kruispunt ligt, hoe kan je dan wettelijk gebruik maken van de fietsoversteekplaats? Van het moment dat je aan de andere kant beland, ben je toch aan het spookrijden?

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 20:03:37 »
Neen aan de andere kant ligt ook een fietssuggestiestrook...
Dan heb je te maken met een ronduit dwaze situatie, die ontstaat door een totaal gebrek aan kennis van de wegcode bij de wegbeheerder.

Citaat
maar deze straat komt uit op een drukke baan, waar de fietsers dan 'samen' moeten komen aan de overkant (plaats van waar de foto genomen is) om daar een oversteekplaats over de drukke baan te nemen...
Kan niet.
Een fietssuggestiestrook heeft geen enkele wettelijke basis, en dus ook geen enkele betekenis.
Ze kan zeker niet gebruikt worden om fietsers links van de rijbaan te gaan laten rijden.
Een fietssuggestiestrook op dergelijke wijze gaan misbruiken om fietsers te misleiden en te laten spookrijden, is ronduit waanzinnig wegbeheer.


De aanwezigheid van de oversteekplaats, verplicht de fietsers ook tot niets.
De verplichting over te steken bestaat enkel voor (brom)fietsers die rijden op een eindigend fietspad.


Helaas doen de fouten van de wegbeheerder niets af aan de overtreding waarvoor je geverbaliseerd werd.


Welke straat is dat in welke gemeente ?
Kunnen we eens op Google Earth kijken.
Heb je misschien ook een foto genomen de andere kant uit ?


PS :

Wat mij betreft is het aanbrengen van fietssuggestiestroken op de openbare weg zelfs verboden, omdat dergelijke markering aanwijzingen geeft aan de weggebruikers (inzake aanwezigheid en plaats op de rijbaan van fietsers).
Het geven van aanwijzingen mag echter enkel gebeuren met de verkeerstekens die daartoe voorzien zijn in de wegcode.

Dit volgt uit een strikte interpretatie van onderstaand artikel:

Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.

Het is verboden verkeerstekens voor andere doeleinden te gebruiken.


Niet iedereen volgt die stelling.
Nog niet ...
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 maart 2011 - 20:08:47 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mathydv

  • Starter
  • *
  • Berichten: 4
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 23:00:26 »
ik probeer dit weekend een foto te nemen van de andere kant en deze te uploaden! Op google earth is niks te zien, de kwailteit trekt op niks, heb het ook al opgezocht :)

Offline mathydv

  • Starter
  • *
  • Berichten: 4
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 12 maart 2011 - 19:50:40 »

http://img852.imageshack.us/i/foto2o.jpg/

Overkant van de straat, dus de positie vanwaar de vorige foto is genomen. Zoals je ziet komt de oversteekplaats op een fietssuggestiestrook aan de overzijde uit...daar moeten de fietsers dan zogezegd samen komen aan een oversteekplaats op een drukke weg. Rare situatie vind ik dit persoonlijk maar goed..

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #27 Gepost op: zondag 13 maart 2011 - 14:58:45 »

http://img852.imageshack.us/i/foto2o.jpg/

Overkant van de straat, dus de positie vanwaar de vorige foto is genomen. Zoals je ziet komt de oversteekplaats op een fietssuggestiestrook aan de overzijde uit...daar moeten de fietsers dan zogezegd samen komen aan een oversteekplaats op een drukke weg. Rare situatie vind ik dit persoonlijk maar goed..
als je het zo ziet is het niet zo raar
de oversteekplaats leidt de fietsers naar het fietspad
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #28 Gepost op: zondag 13 maart 2011 - 16:49:08 »
Zoals je ziet komt de oversteekplaats op een fietssuggestiestrook aan de overzijde uit...
Aan de andere kant ligt hier een fietspad  waar de fietsers naartoe geleid worden om over te steken op de voorrangsweg in de achtergrond.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Zoek de oversteekplaats ...
« Reactie #29 Gepost op: maandag 14 maart 2011 - 14:34:24 »
Dat klopt. Enkel de afwerking van de fietsoversteekplaats is botched up want ter hoogte van beide fietssuggestiestroken is geen fietsoversteekplaats meer.