Ik beweer nergens dat je ze niet rechts voorbij mag op voorwaarde dat je een andere richting uit wil.
Niet in die woorden, maar als je stelt dat de F15 dan al opgevolgd IS, beweer je dat wel degelijk.
De uitzonderingen gelden enkel tijdens het opvolgen van de F15s ...
Want de bestuurder die een afslaande richting uit wil volgt de aanwijzingen op van een andere F15.
Op dezelfde plaats heeft die de F15 dan toch ook al opgevolgd
De vrachtwagen die zijn plaats reeds heeft ingenomen onder de portieken die de doorgaande richtingen aangeven zit reeds in de juiste richting zelfs al worden de borden F15 voor elke afrit herhaald.
En volgt de F15 dus nog steeds op ... anders moet hij rechts gaan rijden .
Als je een andere richting volgt zou het wel mogen natuurlijk want dan volg je de aanwijzingen op van een andere portiek F15.
Als de éne richting de F15s al opgevolgd heeft volgens jou, dan is dat voor de andere richting toch net zozeer het geval ?
Als ik bijvoorbeeld in Brussel de E19 oprij richting Antwerpen dan staan er F15 portieken voor elke afrit die Antwerpen als doorgaande richting vermelden
Huh ?
Daar moet ik nog eens passeren bij gelegenheid.
In Kontich op de beruchte splitsing stonden die er, en later ook erna van een eind voor de Craeybeckxtunnel.
Maar staan ze intussen ook elders ?
Het zou immers nogal stom zijn die daar te plaatsen met F15 die de doorgaande richting aangeeft ...
Ook is het druk als je van een wevend kluwen spreekt want anders zou het geen kluwen zijn en is filevorming eveneens een reden om op te schuiven.
Dan zal er eerst een definitie nodig zijn van "file" (en van "richting" dat in meerdere betekenissen door elkaar gebruikt wordt), en een aanpassing van 9.5 dat het over
meerdere files heeft.
Volstaat 1 file in 1 bepaalde rijstrook om op de andere rijstroken onder de bepalingen van 9.5 te vallen
Het opschuiven van rijstrook ter hoogte van opritten gebeurt dus meestal niet onder dekking van een F15.
Neen, het gebeurt vaak spontaan, en tegen de wegcode in, want eigenlijk mag dat niet ...