Auteur Topic: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-  (gelezen 2044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 15:52:15 »
Driemaal meer schade aan auto's door putten (+ video)

De winterschade aan wagens is deze winter veel groter dan in de winter van 2009-2010. Dat meldt mobiliteitsclub VAB.

De VAB-Wegenwacht werd in de periode december 2010-januari 2011 veel vaker te hulp geroepen voor wagens met beschadigde ophanging. Meestal werd schade vastgesteld aan de schokdempers, de draagarmen, de torsiestangen, de veren of de wiellagers.

In december 2010 was er bijna een verdubbeling (+89%) van het aantal dergelijke gevallen in vergelijking met december 2009. In januari was dat zelfs bijna een verdrievoudiging (+194%) tegenover januari 2009, toen er weliswaar bijna geen winterschade was.

Volgens VAB moeten de putten in de weg dit jaar groter en vooral dieper geweest zijn om deze drastische toename van het aantal schadegevallen aan de ophanging te kunnen verklaren. Ze vraagt dan ook aan Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits en aan alle gemeentebesturen om de winterschade zo snel mogelijk te herstellen.


Bron en © : Autokanaal.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 17:08:07 »
Ja, wielen en voortrein moet ik bij mij ook laten uitlijnen, zal wel vanzelf gekomen zijn, bewijs het maar weer.
Daarstraks nog een steen die keihard tegen m'n wagen vloog, overzijde kwam net een vrachtwagen door de putten gedenderd, Nu is datr bij wagen toch niet meer zo erg, vanvoor is die precies gezandstraald, zoveel tikjes door de lak. :'(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 23:26:21 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 11 februari 2011 - 10:12:24 »
Vorig jaar ben ik door een serieuze put gereden waardoor ik een wiel terug moest laten balanceren. Dit jaar ben ik er tot nu toe van gespaard gebleven, vooral omdat ik dikwijls dezelfde route rijd en ik de putten weet zitten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BrunoS

  • Starter
  • *
  • Berichten: 2
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 18:47:54 »
Of het dit jaar erger is dan vorig jaar weet ik niet, maar dat het een probleem is, is wel duidelijk. Ik zou een overzicht willen maken van de slechte punten in Vlaanderen. Waar zijn er zoveel putten dat je beter een omweg neemt? Waar moeten er dringend werken uitgevoerd worden? Kortom: waar is de situatie het ergst? Alle hulp welkom, bv via mail !
Thanks,

Bruno
bruno . struys @ gmail . com
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 februari 2011 - 18:58:19 door BrunoS »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 20:13:19 »
Dat is quasi onbegonnen werk, Bruno.
Het is een gigantische opdracht.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 17 februari 2011 - 20:21:26 »
ik stuur gewoon een mail naar de politie elke keer ik zo'n gat tegenkom dat gevaarlijk is
herstellingen zijn dan snel uitgevoerd

better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline BrunoS

  • Starter
  • *
  • Berichten: 2
Re: De winterschade aan wagens is deze winter veelgroter dan in de winter van 2009-
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 17:32:04 »
Hmmm, ik hou van gigantische opdrachten! Nee, ik heb gewoon een gevoel dat het probleem eens structureel moet aangepakt worden.

Maar laat mij het anders stellen: wie van jullie heeft al schade aan zijn auto door de wegen en/of daarvoor klacht ingediend? Contacteer me! bruno . struys @ gmail . com