Auteur Topic: De volgende wegcode.be flater : de BOB op de E34  (gelezen 1443 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
De volgende wegcode.be flater : de BOB op de E34
« Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 16:25:34 »
Misschien moet het ook maar een sticky worden : een draad met flaters van wegcode.be , de zelfuitgeroepen referentie.

http://wegcode.be/forum/showthread.php/31206-F91-snelheidsbeperking-geldig-voor-de-pechstrook?p=175117#post175117

Dirk Deckx :
Citaat
Het gaat daar niet om een pechstrook maar om een BOB (bijzondere overrijdbare bedding) die in geval van files voorbehouden is aan voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer.
Bij gebrek aan elektronisch geregelde portieken werd het bord F91 gebruikt om de snelheid voor de bussen te beperken tot 50 km/u maar dit lijkt me niet helemaal correct vermits een BOB geen deel uitmaakt van de rijbaan en dus niet als een rijstrook beschouwd kan worden.
Na de oprit van Oelegem kom je geen kruispunt meer tegen tot de samenkomst van de E34 met de E313. Vanaf dan staan er wel portieken en wordt het busverkeer op de BOB elektronisch geregeld door de portieken boven de vakken.


1) de BOB is niet enkel bij files voorbehouden voor het OV, maar altijd.

2) De gebruikte F91s duiden er op een situatie (3 rijstroken) die er in de praktijk niet bestaat.
De F91 dateren immers nog van uit de tijd dat men er een niet-reglementaire voorbehouden rijstrook (72.5) had gelegd ...

3) De portieken regelen het verkeer op de BOB niet, net omdat de verkeerstekens op deze portieken van toepassing zijn op de rijbaan of de rijstroken, maar de BOB is geen rijstrook, en geen deel van de rijbaan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: De volgende wegcode.be flater : de BOB op de E34
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 18:45:03 »
Misschien moet het ook maar een sticky worden : een draad met flaters van wegcode.be , de zelfuitgeroepen referentie.
Ik zou bijna een heel apart forumgedeelte er voor voorstellen, want de laatste tijd wordt er stevig gesmost.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De volgende wegcode.be flater : de BOB op de E34
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 19:29:31 »
Ik heb dat ooit eens doorgemaild naar Crevits.  

Aanvankelijk kreeg ik een mailtje terug, dat ze mijn mail gingen overmaken aan de bevoegde diensten.  Drie weken later (op 16 september 2010) kreeg ik volgende bericht:

Citaat
Geachte heer Covens,

Vlaams minister Hilde Crevits heeft uw mailbericht inzake de E313 / E34 in goede orde ontvangen en met aandacht doorgenomen.

De minister dankt u voor de doorgestuurde informatie.

Uw bedenkingen en vragen werden inmiddels voor passende opvolging overgemaakt aan de bevoegde raadgevers. Van zodra de relevante informatie beschikbaar is, wordt opnieuw contact met u opgenomen.

 

Met vriendelijke groeten,

Ik kreeg op 20 december 2010 volgende reactie (nadat ik nog eens had aangedrongen):

Citaat
Geachte heer Covens,

 

Na overleg met de bevoegde raadgever kan ik u meedelen dat voorlopig nog gegevens inzake het dossier worden opgewacht.

Eens zover wordt contact met u opgenomen.

Onze verontschuldigingen voor het inderdaad lange wachten.

Niks meer van gehoord ever since.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:02:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone