Auteur Topic: geen advocaten bij verkeersmisdrijven  (gelezen 2094 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
geen advocaten bij verkeersmisdrijven
« Gepost op: donderdag 24 februari 2011 - 10:11:49 »
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 augustus 2011 - 22:13:44 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
Re: geen advocaten bij verkeersmisdrijven
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 24 februari 2011 - 10:27:54 »
In alle zaken heb je recht op een advocaat. Je eerste woorden moeten wel zijn "ik wens geen verklaring af te leggen".

Denk er ook aan dat de politie je niet ondervraagt om je vrij te pleiten, maar om te zien of je schuldig bent :). De facto is de politie altijd de tegenstander, en getraind om je informatie te ontfutselen.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 01:28:31 »
Moesten ze nu eens wat moeite doen om die 426.000 vorig jaar wat te minderen in plaats van net het omgekeerde zou het misschien ook niet strop lopen.
Tel dan nog eens diegenen die aan gelegaliseerde struikroverij doen er nog eens bij en alles loopt op wieltjes.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 02:36:50 »
Citaat van: wooter
In alle zaken heb je recht op een advocaat.

Ja, maar volgens het artikel bij verkeersongevallen blijkbaar niet bij het eerste verhoor.

Citaat
Je eerste woorden moeten wel zijn "ik wens geen verklaring af te leggen".

Zeer verstandig.

Is ook zo hier in Duitsland als je bijvoorbeeld een snelheidsovertreding gepleegd hebt en de Polizei vraagt je of je het snelheidsbord gezien hebt. Zeg je ja, dan verhoogt de boete omdat je de overtreding opzettelijk gepleegd hebt. Zeg je neen, dan komt je geschiktheid om een motorvoertuig te besturen (rijbewijs) in gevaar. Je hebt het recht om die vraag niet te beantwoorden zonder nadelige gevolgen.

Aangezien vele Belgische politiebeamten geen Algemeen Nederlands spreken, zijn mijn allereerste woorden evenwel: "U gelieve te noteren dat ik Nederlands spreek en deze taal wens te gebruiken in de rechtspraak."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 12:16:50 »
Zijn dat nu 426.000 verkeersongevallen per jaar ? of behandelde rechtszaken over verkeersmisdrijven  ???

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Mijnen teller slaat tilt..., en die van Assuralia ook...  ;D

Citaat
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2748.msg32505.html#msg32505
Neen, 10.000 ongevallen extra / jaar.
Niet noodzakelijk enkel letselongevallen, maar alle ongevallen.

Citaat
bvb in Baden-Württemberg worden die ook geregistreerd (wslk ook via de overkoepelende verzekeringsorganisatie).
Daar is de verhouding bijna 5 x de letselongevallen (2005).
Volgens Assuralia zo'n 365.000 in 2009, dat komt uit op een faktor 6x ongeveer.

wslk zijn het 426.000 rechtszaken over verkeersongevallen die zich opgestapeld hadden (over meerdere jaren) , en die behandeld waren in 2010... ?  :-\
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 augustus 2011 - 22:14:33 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:38:46 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Ik lees dus niet dat je zelf geen advocaat mag vragen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:57:58 »
Inderdaad. Je moet gewoon zelf weten dat je 1) in het nederlands wil communiceren, 2) een advocaat vraagt, 3) je identificeert, en 4) je geen verdere verklaringen aflegt.