Auteur Topic: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen  (gelezen 2714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 17:25:02 »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Op de foto's in HLN.be - genomen onder een hoek die overeenkomt met wat je als bestuurder ziet - was er zelfs amper nog een zebrapad te zien ... overdag !


Als het kalf verzopen is, delft men de put ...

Wegwanbeheer in Vlaanderen, een dodelijke vergeten ziekte.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 02:01:42 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 18:05:16 »
Op de foto's in HLN.be - genomen onder een hoek die overeenkomt met wat je als bestuurder ziet - was er zelfs amper nog een zebrapad te zien ... overdag !
Die heb ik gezien, gewoon gebrekkig onderhoud ttz nalatigheid van de wegbeheerder deze rechttijdig te verven.


Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Dit zegt ook veel:
Citaat
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
Typisch...  :-[

Juist de wintermaanden waar het zeer kort dag is, lagen de zebrastrepen er zeer verbleekt bij...
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 02:02:14 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 18:10:10 »
In-triest dat dit jonge meisje het eerst met haar leven moest bekopen eer de verantwoordelijke wegbeheerder zijn verantwoordelijkheid opnam.  Dat haar overlijden nu "tenminste toch niet voor niets geweest is", is voor de getroffen familie allerminst een troost.

Een jong meisje, in de fleur van haar leven.  Krijg zoiets maar thuis hé.  Er wordt aangebeld, je doet open en ziet twee agenten staan ..... met zo'n afschuwelijk nieuws.  Ik krijg er kippevel van.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 19:26:39 »
Er wordt aangebeld, je doet open en ziet twee agenten staan .....

... met een man of een vrouw met een dokterstas. Dan weet je meteen hoe laat het is.

Een oom van mij is in 1965 in Limburg onder een trein verongelukt rond 20:00 u. Er moest een spoorwegkraan van Brussel komen om de locomotief op te heffen. Rond 24:00 u. hebben ze hem vanonder de locomotief gekregen. De Rijkswacht had intussen tijdelijk zijn telefoonlijn laten afsluiten en de straat afgezet (wie erdoor wilde, moest mededelen naar waar hij ging, naar het huis van mijn oom was niet toegestaan) om te vermijden dat zijn weduwe het ongeval zou vernemen en zich naar de plaats ervan zou begeven vooraleer hij van onder de locomotief gehaald was.

Mijn grootvader heeft letterlijk op zijn knieën gezeten bij de Rijkswacht, doch het mocht niet baten, hij heeft het lijk van zijn zoon niet mogen zien (was wellicht onthoofd).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:12:54 »
In-triest dat dit jonge meisje het eerst met haar leven moest bekopen eer de verantwoordelijke wegbeheerder zijn verantwoordelijkheid opnam.  Dat haar overlijden nu "tenminste toch niet voor niets geweest is", is voor de getroffen familie allerminst een troost.
Yep, maar wedden dat er volop naar de aanrijdende bestuurder gekeken zal worden om de schuld toe te kennen ?

Dat die stevig aangepakt mag worden staat buiten kijf, als je ruit aan dingelen ligt dan is toch duidelijk dat je iets stevigs geraakt hebt, en dat het geen paaltje midden op de weg was ...
Doe daar de kranten bij de dag nadien, en je moet weten wat je geraakt hebt.
Om dan nog je kar binnen te doen in de garage in een poging de boel uit te vegen, is van het allerlaagste en mag voor de rechtbank voor mijn part stevig beloond worden.

Ik hoop enkel dat voor de verandering ook de onverantwoordelijke wegwanbeheerder al even stevig aangepakt wordt .

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:13:06 »
Met alle respect voor alle betrokkenen :

[advocaat van de duivel]
Nu pas over dit 11 dagen oud ongeval-met-vluchtsmisdrijf-en-jong-meisje posten ?
't Moest maar eens een agent zijn geweest ... het was inderdaad "maar een 52-jarige burger".
Die heeft geen voorbeeldfunctie of wordt niet door ons betaald.
[/advocaat van de duivel]

;)



Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:17:31 »
Nu pas over dit 11 dagen oud ongeval-met-vluchtsmisdrijf-en-jong-meisje posten ?
De opsmukwerken zijn nu gebeurd, zoals op de Boomsesteenweg een in de weg hangend verkeersbord de dag nadien plots beter gehangen werd ...

Vlaanderen In Aktie. Jaja. Als het te laat is ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:24:19 »
Ik heb het niet over het opsmukwerk, wel over de dader van het ongeval.
Nu het een 52-jarige burger is, wordt het hier zelfs niet gepost.
Moest het een agent zijn geweest, was alles hier al ruim uitgevlooid geweest de dag nadien ...

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 20:29:56 »
Juist de wintermaanden waar het zeer kort dag is, lagen de zebrastrepen er zeer verbleekt bij...
Nee, die waren al geruime tijd -zelfs op klaarlichte dag- niet goed zichtbaar, ook in de zomer.
En wanneer ze nog beter/goed zichtbaar waren, moest je je ook verwachten aan zulke toestanden.
Zelfs met "voetganger op groen" kon je broek uitgereden worden, want vele chauffeurs kijken gewoon niet uit.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 21:36:40 »
Ik heb het niet over het opsmukwerk, wel over de dader van het ongeval.
Nu het een 52-jarige burger is, wordt het hier zelfs niet gepost.
Moest het een agent zijn geweest, was alles hier al ruim uitgevlooid geweest de dag nadien ...

Ik hoop net als jij, Inazuma (en wellicht alle anderen hier), dat de dader van het vluchtmisdrijf ernstig bestraft zal worden.

En ja, nu je het zegt.  Een topic over "stoute paardenhandelaren" hebben we hier nog niet.  Toemme toch, foei Christophoros.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 22:10:15 »
Juist de wintermaanden waar het zeer kort dag is, lagen de zebrastrepen er zeer verbleekt bij...
Nee, die waren al geruime tijd -zelfs op klaarlichte dag- niet goed zichtbaar, ook in de zomer.

Ook de vorige zomer al ? En waarom plant men het verven dan pas tot het jaar daarop in april 2011 ?

Ik citeer nog eens
Citaat
Het Agentschap voor Wegen en Verkeer had de werken van vandaag aanvankelijk ingepland voor april,
 maar heeft ze na het dodelijke ongeval en de weerklank in de pers versneld.

Te weinig geld , te weinig middelen, = te weinig personeel, te ...  ?
Kies maar uit, of vul in.  ;)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 februari 2011 - 22:17:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 22 februari 2011 - 22:52:59 »
Overheidsdienst. Of dat zebrapad nu wel of niet geverfd raakt, hun pré blijft komen.

Het is pas als er iets mis loopt, dat paraplu's worden geopend en dan moet de verantwoordelijke wel in actie komen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 13:06:40 »
Moest het een agent zijn geweest, was alles hier al ruim uitgevlooid geweest de dag nadien ...

Juist. De politie krijgt hier een voorkeursbehandeling.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 17:22:07 »
Citaat van: Bert Covens
Ik hoop net als jij, Inazuma (en wellicht alle anderen hier), dat de dader van het vluchtmisdrijf ernstig bestraft zal worden.
Dat hoopt wsl iedereen en diegenen die er aan moesten twijfelen : ik ook !

Citaat van: Bert Covens
En ja, nu je het zegt.  Een topic over "stoute paardenhandelaren" hebben we hier nog niet.  Toemme toch, foei Christophoros.
Sorry, no can do ... geen overheidsdienst, geen voorbeeldfunctie, blablabla ...  ;D

Ook de vorige zomer al ? En waarom plant men het verven dan pas tot het jaar daarop in april 2011 ?
(...)
Te weinig geld , te weinig middelen, = te weinig personeel, te ...  ?
Kies maar uit, of vul in.  ;)
Te veel tegenwerking van "bovenuit" om een (druk) kruispunt te hinderen.
Wees blij dàt het al gepland was.  :D
Wooter gaf al 2 mogelijke redenen.

Citaat van: Wooter
Overheidsdienst. Of dat zebrapad nu wel of niet geverfd raakt, hun pré blijft komen.

Het is pas als er iets mis loopt, dat paraplu's worden geopend en dan moet de verantwoordelijke wel in actie komen.
En zolang de bazen niet zeggen van dat te doen en zolang er niets (te) erg gebeurd ... is er niets aan de hand.
En zolang de schilders de opdracht niet krijgen ... ook.
Naar de burgers hun g(b)rieven luisteren ze niet.

Citaat van: Jozef
Juist. De politie krijgt hier een voorkeursbehandeling.  ;D
Inderdaad, dat is het minste dat je kan zeggen ...  :)
I nominate this for understatement of the year.  8)


Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vlaams Gewest herschildert fatale kruispunt in Hoevenen
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 23 februari 2011 - 18:19:28 »
En het gaat weer verder ...

Gisteren langsgereden.
Enkel de oversteekplaatsen en directe omgeving hebben nieuwe wegmarkeringen gekregen.
De chicane (!) net voor de oversteekplaats is nog even slecht zichtbaar als anders...



Niet aangebracht op de vereiste 150m voor de oversteekplaats, in geen van beide richtingen.
Het is krap 100m.
Geen onderbord dat de werkelijke afstand tot de oversteekplaats aangeeft.


Niet aangebracht op de vereiste 150m voor de oversteekplaats, in geen van beide richtingen.
Het is krap 100m.
Geen onderbord dat de werkelijke afstand tot de oversteekplaats aangeeft.


Wegwanbeheer icm onverantwoordelijke bestuurders : de dodelijkst mogelijke cocktail.
Daardoor komen we in België ook aan mijn onderschrift ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder