De specifieke regels voor een verhoogde inrichting zijn:
1° de bestuurders moeten deze inrichtingen dubbel voorzichtig en met matige snelheid naderen, zodat zij erover rijden met een snelheid die niet meer bedraagt dan 30 km per uur;
2° elk links inhalen is verboden op deze inrichtingen;
3° stilstaan en parkeren is verboden op deze inrichtingen, behoudens plaatselijke reglementering.Dit alles is op een kruispunt slechts van toepassing als:
1)
indien die verhoogde inrichting aangekondigd zou worden door het gevarenbordje A14
A14
Het aanwijzingsbord F87, bij de verhoogde inrichting zelf hoeft er dan niet bij te staan.
F87
2)
ofwel wanneer die verhoogde inrichting in een zone 30 zou liggen.
Dan hoeven er zelfs helemaal geen verkeersborden bij te staan.
Vermits dus niet voldaan is aan 1 van deze 2 opties, gelden de specifieke regels voor een verhoogde inrichting er niet. Qua snelheid hou je je dus aan de snelheid die daar geldt op de rest van die weg (zoals Inazuma reeds aangaf). De enige regel qua snelheid die ik zo meteen kan bedenken is idd artikel 10:
Artikel 10. Snelheid
10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.