Auteur Topic: niet-verkeersgerelateerde humor  (gelezen 1962 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
niet-verkeersgerelateerde humor
« Gepost op: zondag 17 december 2006 - 14:58:18 »
Het heeft helemaal niets met verkeer te maken maar ik wil jullie dit niet onthouden.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/12/17/171206_postcode.html
Ik moest toch goed lachen toen ik dit hoorde.  ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: niet-verkeersgerelateerde humor
« Reactie #1 Gepost op: zondag 17 december 2006 - 20:28:16 »
Het strafste vind ik dat dat mens een advocaat bereid gevonden heeft om die zaak voor de rechtbank te brengen. Volgens mij profiteert veeleer hij van de emotionele gestoordheid van de dame in kwestie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: niet-verkeersgerelateerde humor
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 19 december 2006 - 01:09:57 »
Mogelijk. Het kan ook zo zijn dat de advocaat net zo'n gestoorde ideeën heeft als de cliënt.

Wat nadere uitleg is misschien wel nuttig.
De betreffende loterij deelt prijzen uit op basis van de postcode. In Nederland bestaat elke postcode uit 4 cijfers en 2 letters, elk huis heeft een individuele postcode. Hoe dichter huizen bij elkaar in de buurt staan hoe meer de postcode overeenkomt.
Deze loterij deelt een grote prijs uit (€10-20 miljoen geloof ik) en verdeelt dat geld over alle deelnemers die én die postcode hebben (bijvoorbeeld 3506 ..)  én lid zijn van deze loterij.
Deze mevrouw heeft dus gezien hoe buren die wel lid zijn ineens dure auto's kochten, verhuisden enz en ze heeft nu dus last van het groene monster.
Ik kan me voorstellen dat het eventjes slikken is maar om jezelf nu arm te voelen omdat jouw buren ineens rijk werden  ???
Ze zit nu met de gedachte opgescheept dat als ze maar lid was dat ze nu ook rijk was.

Ik vind het overigens wel belachelijk dat ze er zo'n drama van maakt en schoot in de lag toen ik het op het nieuws zag. :D


Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: niet-verkeersgerelateerde humor
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 19 december 2006 - 11:02:17 »
Ja, als ze kans wilde maken om te winnen, dan had dat mens zich ook maar lid moeten maken van de loterij hé. Wie niet waagt, blijft maagd.

Het doet me denken aan de boer die de hoofdprijs gewonnen had met de Lotto, maar doodongelukkig was, omdat hij twee vakjes ingevuld had, en met het tweede niets gewonnen had.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: niet-verkeersgerelateerde humor
« Reactie #4 Gepost op: maandag 15 januari 2007 - 19:41:02 »
Amerikaanse toestanden, iemand anders laten opdraaien voor uw eigen fouten, stommiteiten enz.
En altijd is er wel een malafide advocaat dat daar geld in ziet.
Zo'n misbruik van het rechtsysteem zou zwaar strafbaar moeten zijn.