Goe bezig bibi
Deels op trottoir, op minder dan 5m voor een oversteekplaats, en deels op de rijbaan waar onderbroken gele strepen aangebracht zijn ...
Die garagepoort is wel mijn eigen garagepoort en om te wassen/laden/lossen zal ik nu ook niet 200 meter verder lopen.
Dat ik gedeeltelijk op het trottoir sta is om de lijnbussen niet te hinderen (de reden waarom die gele strepen + oversteekplaats aangebracht zijn 1 week voor we er kwamen wonen).
302kg laadvermogen, da's minder dan mijn stationwagentje dat iets meer dan de helft weegt ...
Daarom die
.
Met de Vivaro had ik een laadvermogen van 1040kg en dat voelde je goed tijdens het rijden/remmen/optrekken.
Met deze merk je het bijna niet dat je iets mee hebt.
Zowel tijdens het rijden, bochten, optrekken en afremmen + ik ben al heel mijn leven gewoon om met zware voertuigen te rijden. Als kind indertijd kon ik amper aan de pedalen toen ik door de velden reed met de landbouwtrekker met geladen aanhangwagen bij de landbouwer iets verder in de straat.
MTM 3017 kg
Nuttig laadvermogen : 302 kg
MTM Sleep : 6442 kg
302 kg dat is zonder inzittenden neem ik aan, enkel koffer/pickup achterin... idd
Daar moet ergens nog 3+1 inzittenden (à rato van 75kg/persoon) in passen ondanks de aanwezigheid van 5 volwaardige zetels met driepuntsgordels en 1 iets smallere zetel met tweepuntsgordel.
Betreft jouw MTM en MTM sleep is dat niet veel meer ?
Of is jouw MTM niet hoger en jouw sleep = 3425 kg wat minder ?
MTSM met oplooprem is inderdaad 3425kg
In wiki (ref USA) spreken ze van tot 15500 pond of omgerekend 7030 kg MTM-sleep, wel met 3.92 differential en kleine velgen 17"
(tot 4740 kg sleep), of een surplus van 1500 lb = 680 kg.
Daar gebruiken ze een elektronisch systeem in plaats van een oplooprem. Misschien daardoor dat ze daar meer mogen trekken. Ik weet het ook niet.
Dat systeem zit trouwens ook in mijn voertuig maar niet op mijn aanhangwagen.
Nu nog juist weten wat jouw versie en setup is (welke achterbrugverhouding, velgen ?)
Ik vermoed dat je wel de lange 3.21 achterbrug hebt en grote velgen. Dan is het idd minder sleep.
De lange (Crew Cab) en banden 275/60R20 dus 20 duim velgen.
(of zijn het de Europese homologatieregels ? )
De Belgische!!!
Volgens mij is diegene die die regels aanpast de enige ambtenaar met een zware vorm van ADHD. Die veranderen om de haverklap.
Moesten diegenen die de homologatie uitvoeren er ook een beetje van weten had ik er geen 8 maanden (op 3 dagen na) moeten op wachten voor ik er de weg mee op kon.
Een les voor een eventuele volgende keer. Had ik zoals de meesten via Duitsland of Nederland de Europese homologatie laten uitvoeren kon ik er minstens 4 à 5 maanden vroeger de baan mee op.
Van sommigen hoor ik zelfs binnen de week.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Ram#Payload_capacities
Payload capacities..................
De uitleg, die wel zal kloppen, wat ingekort.
Dit gaat over een 5.7 Hemi V-8 van 2009 en 2010.
Die van mij is er nog eentje van 2005.
Vind ik mooier en vooral ook een stuk goedkoper.
Al ken ik iemand hier in de buurt die een versie 2010 heeft, voor de rest zelfde motor en grootte (Crew Cab).
Enige verschil dus versie 2010, enkel 5 volwaardige zitplaatsen en 4x4 en ik mag dik 200kg meer trekken dan hem.