Auteur Topic: Zotte Chinees  (gelezen 5584 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Zotte Chinees
« Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 14:26:09 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Zotte Chinees
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 14:55:31 »
Waarschijnlijk een top-gear fan, maar hij was dan vergeten dat Jeremy Clarkson dit met een Proton deed en niet met een deftige sportwagen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 15:10:50 »
Precies nog een stevig karreke, of slaan ze niet hard genoeg? ;D

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 15:44:35 »
Die zijn zo'n sterke wagens niet gewoon, dat is een hamerke om parket te leggen. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 16:40:55 »
Hamertje-tik
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 16:46:24 »
Nu nog weten wat de pannes aan de auto waren. Eum niet alle wisselstukken in voorraad, of verkeerde bestelling gedaan ?

En als je weet dat defecte ruitewissers (@Rozeke) voor meer miserie kunnen zorgen...  
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,2599.msg30408.html#msg30408

In elk geval niets ernstig want hij kon nog altijd naar zijn fabriek rijden om zijn bakske eens te laten demoleren...  :o

Citaat
Zo wil hij Lamborghini erop wijzen dat ze de rechten van de consument moeten respecteren. Wel een duur statement: de nieuwe Lamborghini Gallardo kostte zo'n half miljoen euro..

Wel "normaal" dat het nieuwsblad.be van circa *200.000 € 500.000 € maakt. Of waren dat Chinese euro´s ?  ;)
(vanaf 180.000 tot 213.000 € : Prijs-Be*, China weet ik niet...)

Citaat
http://www.ksta.de/html/artikel/1300189310844.shtml

Der wohlhabende Geschäftsmann war offenbar ein bisschen gefrustet. Mehrfach hatte er seinen blitzschnellen Edel-Italiener in der Werkstatt. Doch der Lamborghini-Service bekam den zickenden Gallardo (Neupreis: mindestens 160.000 Euro) nicht in den Griff.

Fotoline: Hammer-Attacke auf Lamborghini [8 Bilder]

Dem frustrierten Sportwagenfahrer ist daraufhin der Kragen geplatzt. Am Welttag für Konsumentenrechte ließ er die Karre in aller Öffentlichkeit zertrümmern.
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 maart 2011 - 17:03:09 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 17:26:28 »
Michel invoertaksen vergeten!

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 18:12:11 »
Invoertax voor wagens in China is ongeveer 100%
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 17 maart 2011 - 23:23:49 »
een deftige sportwagen.
Oh? Ik dacht dat het artikel sprak over Lamborghini :)

Zoek maar eens op hoe goed zo een Murcielago rijdt :). Maar de gemiddelde Ferrari doet ook niet veel beter hoor :).

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 01:07:09 »
Michel invoertaksen vergeten!
bij 100% invoertaks en 21% Chinese BTW, nog altijd een kleine 100.000 € teveel, geef mij die maar.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 19:47:38 »
50.000 euro opties op een Lambo of Ferrari zijn echt geen aardigheid.

De vermelde prijzen zijn maar basisprijzen met een dooie VW of Fiat koe op de stoelen.
Als je iets een beetje deftig wil, is het dokken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011 - 20:50:39 »
50.000 euro opties op een Lambo of Ferrari zijn echt geen aardigheid.

Heb je daarvan een bron ?

Als ge een speciaal metallic-kleurtje en navigatiesysteem van totaal ca. 4200 € een (dure) optie noemt ?

Een gerobotiseerde versnellingsbak van 9700 € wel, maar die is serie bij de Lambo Gallardo Superleggera.
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 22 maart 2011 - 11:11:30 »
Is het net niet de bedoeling om op een Superleggera geen opties te nemen? Anders is er niet veel Superleggera meer aan!

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 22 maart 2011 - 12:22:50 »
Is het net niet de bedoeling om op een Superleggera geen opties te nemen? Anders is er niet veel Superleggera meer aan!
Nagel op de kop JC.

Volgens autogids heeft de Superleggera 2 opties: metallic (1815) en navigatiesysteem (2420) tesamen 4.235 € extra.

Hier tel ik niet eventuele superspeciallekes bij van mogelijke superlichte velgen/sportzetels of keramische remmen (bij Superleggera wslk serie) of zoiets, ik gis maar.

Bij Porsche xx lieten ze zelfs de deuropenaars weg (werden lussen), en bouwden ze licht plexiglas schuifraampjes ipv voorste glazen ruiten. Dat noem ik geen opties maar gewichtstrimming voor te racen.

Off-topic: Ik had indertijd 16.000 DM extra´s aan mijn gewone 911 Carrera 3,2 van 1983. Ik overdreef toen wat (volledig in passend leder en wortelhout ipv al die kunststoffen), maar alle extra´s had ik bijlange niet (o.a. de onsportieve airco had ik niet genomen...), daarvoor wel de achterspoiler op de motorkap, en ook een electrisch schuifdak. En natuurlijk de extra´s om dat extra gewicht wat te compenseren (gesmede Fuchsvelgen)  ;)

Maar de basisprijs was toen ook "maar" een dikke 61.000 DM. (1 € = 1,95 DM)

Nu zijn de ´gewone 911´ redelijk bijna fulloption uitgerust, maar men ziet het ook aan de ~ drievoudige prijs én vooral het gewicht.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 maart 2011 - 12:47:45 door Michel »
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 22 maart 2011 - 12:52:05 »
Lekker zo een echte Porsche