Auteur Topic: Bromfiets B zonder spiegels of pinkers  (gelezen 12427 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bromfiets B zonder spiegels of pinkers
« Reactie #15 Gepost op: maandag 04 april 2011 - 19:51:19 »
Via copy/paste gewerkt, de antwoorden van wegcode.be, en vervolgens  jouw reactie alhier in een mailtje gegoten.

De twee meningen tegenover elkaar gezet, en gevraagd wie 't nu bij het juiste eind had.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: maandag 04 april 2011 - 20:57:39 »
Er is in België inderdaad geen verplichting deze onderdelen te hebben om een PVG te bekomen.

Er is echter wel een verbod om een goedgekeurd voertuig technisch aan te passen.
Er is bovendien geen Belgische wetgeving aangaande toegelaten aanpassingen aan bromfietsen.

En voor moto's?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #17 Gepost op: maandag 04 april 2011 - 22:21:01 »
Er is in België inderdaad geen verplichting deze onderdelen te hebben om een PVG te bekomen.

Er is echter wel een verbod om een goedgekeurd voertuig technisch aan te passen.
Er is bovendien geen Belgische wetgeving aangaande toegelaten aanpassingen aan bromfietsen.

En voor moto's?
Zelfde reglementering en KB : er zijn in principe geen wijzigingen toegelaten.

In het achterlijke België zijn ook voor moto's de pinkers niet verplicht voor de typegoedkeuring ...

6. Richtingaanwijzers.
§1.
1. De motorfietsen en de bromfietsen mogen zijn voorzien 
                        * hetzij twee richtingsaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde
                        * hetzij een richtingsaanwijzer op elke zijkant

Dan vraag ik me altijd af of het antwoord hetzelfde zou geweest zijn als Bert het ivm motorfietsen zou gevraagd hebben  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder