Kanten Brussel willen ze blijkbaar geld zien,en dan liefst in de eigen kassa.
Je zal je auto er maar parkeren....
Parkeert langs een onzichtbare onderbroken gele streep en krijgt er een PV voor.
Die onderbroken gele streep is idd onzichtbaar. Dergelijke inbreuk weerhouden, lijkt mij dan ook onredelijk. De wegcode stelt immers:
Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht. Uch. Op de foto's zie ik zelfs überhaupt géén onderbroken gele markering. Laat staan dat ze
voldoende zichtbaar zou zijn. Was deze markering trouwens niet 1 van de dingen die zouden verdwijnen in de nieuwe wegcode? (Als die er ooit doorkomt, tenminste?)
Maar schrijver heeft 't ook over verkeersbelemmering.... Wat wordt daar precies mee bedoeld? Breedte rijbaan die minder dan 3 meter breed is? Parkeren tov ander stilstaand/geparkeerd voertuig waardoor 2 voertuigen elkaar moeilijk kunnen kruisen? Jammer dat er niet bijstaat welke inbreuk(en) er precies weerhouden zijn. (
indien nog andere dan die gele onderbroken streep). Of 'k moet erover gelezen hebben. En jammer dat we ook geen totaalbeeld van de ganse openbare weg zien. 't Zou mischien een duidelijker totaalbeeld opleveren.
Daar ik student ben parkeer ik mijn auto daar al 4 jaar, nog nooit enige bekeuring ondervonden. Nu blijkt echter dat ik volgens de politie een belemmering van de weg was, en tevens langs een onderbroken gele lijn stond. Deze gele lijn is totaal niet zichtbaar op enkele gele spikkels na, tevens stond ik in een rij met 30 anderen, die ook een bekeuring hebben gekregen (andere studenten die ik ken) en dit is al 4 jaar zo, deze parkeerstrook brengt geen enkele hinder voor het verkeer.
Zover zijn we in dit land dus afgegleden met de rechtszekerheid voor weggebruikers met een motorvoertuig.
Tja.