Auteur Topic: Meer oplichters leggen andermans rijexamen af  (gelezen 1502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meer oplichters leggen andermans rijexamen af
« Gepost op: woensdag 06 april 2011 - 15:01:09 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

"We doen er alles aan om zo goed mogelijk te controleren", zegt Erwin Claesen, coördinator van de examencentra. "Met de ID-kaart kan personeel de foto in het groot bekijken. De politie wordt altijd gewaarschuwd.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 21:11:59 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Meer oplichters leggen andermans rijexamen af
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 07 april 2011 - 00:28:37 »
In een database stoppen en voor minstens 5 jaar de mogelijkheden ontnemen om nog aan een rijbewijs te beginnen voor beiden.
Zal wel afschrikken als ze er voldoende "reclame" voor maken.
Als je ziet wat hier allemaal rond rijd begint men zich wel ernstig vragen te stellen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Meer oplichters leggen andermans rijexamen af
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 07 april 2011 - 04:53:10 »
In een database stoppen en voor minstens 5 jaar de mogelijkheden ontnemen om nog aan een rijbewijs te beginnen voor beiden.
Zal wel afschrikken als ze er voldoende "reclame" voor maken.

Ofwel rijden er gewoon nog wat meer rond zonder geldig rijbewijs....

Als je ziet wat hier allemaal rond rijd begint men zich wel ernstig vragen te stellen.

Dat wel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Meer oplichters leggen andermans rijexamen af
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 07 april 2011 - 08:46:02 »
Tja dat gebeurde toch ook aan de universiteiten.

Verkocht zo eens een wagen aan de vroegere Wijnegemse automarkt.
Groep Turken, na veel heen en weer praten akkoord en ik vraag voor wie is de wagen eigenlijk, dat was me nog niet duidelijk. :D
Voor hem, degene dat nog niets gezegd had, ik wil r tegen praten maar hij verstaat nog geen Nederlands, ik doe teken van ga er eens in zitten, was niet nodig volgens zijn compagnons, hij kon niet rijden en had toch nog geen rijbewijs maar maandag ging hij er eentje halen in Turkije....

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik enorm goed ontvangen werd bij hen, moest de wagen leveren, betaling ed. , ik kan er geen slecht woord van zeggen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Meer oplichters leggen andermans rijexamen af
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 07 april 2011 - 09:19:15 »
Deze oplichterij is een reden te meer om regelmatig terug een examen af te nemen. De kans dat je enkele keren achter elkaar door de mazen van het net glipt wordt er alleen maar kleiner door.
Het lijkt me bovendien een goed idee om deze oplichting zeer zwaar te bestraffen. Fraude met rijbewijzen moet hoe dan ook zeer zwaar bestraft worden. De persoon die iemand in zijn naam stuurt niet meer toelaten tot het examen voor een periode van enkele jaren lijkt me adequaat. Zo wordt het toch even blokken en oefenen toch een goede investering.

Op universiteiten zou het ook bestaan, hoewel ik het nooit gezien heb. Ik ben echter altijd naar kleinere universiteiten gegaan waar de assistenten op het examen aanwezig waren en de relatief kleine groepen ook kenden. Eerste kandidatuur was nog een grote groep, we zijn gestart met 102. Na enkele maanden bleven er daar effectief nog zo'n 80 van over, tweede kandidatuur was de groep nog zo'n 12 personen groot, eerste licentiaat 20 en tweede licentiaat 4. Zo is fraude al heel moeilijk.
Een master halen in België is nu niet zo moeilijk, je kan dit namelijk perfect kopen! Ik heb weet van tenminste één professor die tegen betaling elk jaar valse examen-uitslagen produceert, waardoor je na een aantal jaren een Belgisch master diploma bezit. Kosptrijs voor één jaar was zo'n 4 jaar geleden 1500 €/jaar (dat kon wat minder zijn voor kortgerokte juffrouwen).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519