In één oogopslag terwijl het voertuig voorbijrijdt niet. Maar als je rustig de tijd hebt om de beelden minutenlang te bekijken, kun je al wel wat meer zien.
Het probleem is dat je het herkennen van de beelden over laat aan de computer. Te snel rijden valt nog te berekenen, maar GSM-gebruik of het niet dragen van de gordel?
De Zwitsers zeggen het toch:
Allerdings sind die weiteren Funktionen wie etwa das Blitzen von drängelnden, falsch abbiegenden oder am Steuer telefonierenden Autofahrern vom Bund nicht zugelassen. «Das dürfte auch noch viele Jahre so bleiben», sagt Zoelly. «Denn der Aufwand, um all diese Daten zu bewirtschaften, wäre für die Polizei im Moment schlicht zu gross und zu teuer.»
Er moet ook
wettelijke bewijskracht zijn, en dat kan nog héél lang duren.
Wetten hé, dat een "onbemande camera" daarvoor bewijskrachtig genoeg is..
Bij
onbemande camera´s = snelheid/roodlichtnegatie heeft het al lang geduurd voor alles legaal was.
Daarbij komt nog de
administratieve verwerking van al die overtredingen (ook
juristisch), ze kunnen de snelheidsovertredingen (en processen) al niet aan. Wat helpt is een vb nemen aan NL met hun "wet Mulder".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_administratiefrechtelijke_handhaving_verkeersvoorschriften
De Nederlandse Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, door juristen de lex Mulder gedoopt (Mulderwet) is een wet die een aantal verkeersovertredingen van het strafrecht naar het bestuursrecht overhevelde. De wet is genoemd naar mr.dr. Albert Mulder (1916-1995), secretaris-generaal van het Ministerie van Justitie en lid van de Raad van State.
Bekeuringen vonden en vinden strafrechtelijk plaats als een transactievoorstel. Dit is een voorstel van de politie of het OM om een zaak niet te vervolgen, indien een bedrag werd betaald. Voor de burger leek het lood om oud ijzer: boete is boete. Was een burger het er echter niet mee eens, dan hoefde hij niets te doen, maar kon hij de vervolging rustig afwachten. Aangezien verkeersovertredingen als te hard rijden, dubbelparkeren, kleven, door rood rijden, geen voorrang verlenen etc. erg vaak voorkomen, leidde dit tot overbelastingsgevaar voor het OM. De zaak rekken door niet te betalen kon lonen, en van uitstel kwam misschien wel afstel. In 1989 is daarom besloten deze overtredingen administratiefrechtelijk af te handelen. Dit betekent dat niet meer het Wetboek van Strafrecht en -Strafvordering van toepassing zijn, maar de Algemene wet bestuursrecht, naast de Wegenverkeerswet en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens.
Wie nu een Mulder-overtreding begaat krijgt een bestuurlijke boete. ...