Auteur Topic: plots motorfalen ...  (gelezen 4608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: plots motorfalen ...
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 19:47:01 »
Ik ben trouwens op zoek naar een goede citroen garage in het Mechelse.
Als Peugeot ook goed is - technisch toch hetzelfde .

De enige in de omtrek waar ik tevreden van was, was Garage Vervoort in Nijlen, Broechemsesteenweg.
Ge zou de baas daar 5 frank geven als je 'm ziet, zijn bureau was een puinhoop, en de showroom en garage aftands, maar ik heb nooit opmerkingen gehad over hun werk.
Dat was tot 2004 ...


Blijkbaar is het intussen een agent van Nova NV uit Lier geworden.
Welk effect dat heeft gehad op de service en kwaliteit weet ik niet, wel dat je bij Nova Lier zelf best buiten blijft als je enige waarde aan je leven hecht.

Die kwieten hebben ooit mijn remdrukbegrenzer vervangen.
Als ik zelf mijn remmen niet vooraf getest had, was ik aan de verkeerslichten ergens op geknald ...
Remsysteem gewoon niet eens terug op druk gebracht, je vraagt je af of de remmen dan wel deftig ontlucht zijn.
Een dag of 2 later bleek dan dat die remdrukbegrenzer niet eens correct gemonteerd was, en alweer afgebroken was !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: plots motorfalen ...
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 19:54:31 »
Vervoort die zitten ook in Oelegem, kom daar af en toe want degelijk.
Nova niet zo een beste naam maar verleden jaar met dien baas aan het praten geweest en moet zeggen dat dat toch een hoop vertrouwen gaf.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: plots motorfalen ...
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 21:08:59 »
Die Vervoort van Oelegem ken ik. Ik heb ooit mijn ouders overtuigd om daar een auto te kopen, eind 1988. Ik had pas mijn rijbewijs en had daar een mooi uitgebouwde Peugeot 405 GLD zijn staan. Vermits mijn vader toch op zoek was naar een diesel heb ik de kans gegrepen. Na een tijdje hebben we die garage maar ingeruild wegens slechte service.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: plots motorfalen ...
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 22:08:12 »
Mijn remblokken gaan richting 160.000  ;)

 ::)

Je weet toch dat dat middenste pedaal om te remmen dient?

Nu ja: ik rem ook te weinig, zegt mijn mechanieker. Met als gevolg dat ik nieuwe remschijven heb moeten laten steken wegens roest.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: plots motorfalen ...
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 13:22:33 »
Mijn remblokken gaan richting 160.000  ;)
::)

Je weet toch dat dat middenste pedaal om te remmen dient?
:D
Remmen dienen om te stoppen, en om niet op voorrangsnegerende idioten te knallen.
Ik gebruik die zeer zelden om mijn snelheid aan te passen aan de rest van het verkeer, voor zover daar geen dwaze stoten gebeuren.

Citaat
Nu ja: ik rem ook te weinig, zegt mijn mechanieker. Met als gevolg dat ik nieuwe remschijven heb moeten laten steken wegens roest.
Ik rem nog altijd hoor regelmatig hoor, dus geen roestvorming.
Ik rem ook door als ik rem.
Beter kort en krachtig, dan lang zacht remmen en de remblokken verglazen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: plots motorfalen ...
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 18:09:08 »
Ik rem ook door als ik rem.
Beter kort en krachtig, dan lang zacht remmen en de remblokken verglazen.

Dat zegt mijn mechanieker ook. Waarop ik hem geantwoord heb: "Dan kom ik de volgende keer naar jou, niet wegens roest op de remschijven, maar omdat mijn bagageruimte te klein geworden is."  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."