Snel merkte ik een totaal gebrek aan koppel, het motortoerental ging met moeite voorbij 2500 rpm. Ik vermoedde dan ook dat de motor in een soort van noodloop aan het draaien was.
Yep.
Been there, done that.
(Ook PSA-motor, en het laatste ooit dat er van PSA nog in komt.)
Stoppen, contact af, sleutel er uit, en een paar minuten laten staan reset de ganse mikmak.
Meestal lost dat het ook weer op.
ESR-ESP gaf geen problemen meer,
Melding remsysteem zat er bij mij ook tussen, vraag me niet waarom of wat het er mee te maken heeft.
Misschien omdat je toch maar zou stoppen
het anti-pollutie systeem werkte nog steeds niet.
No worries, met dergelijke foutmelding ben ik ooit op reis geweest naar CH.
Dealer kreeg ze niet permanent weg.
Maar er eindeloos mee blijven rijden moet je niet doen.
Anderzijds rijden die spullen ook nog normaal met een defecte drukregel klep voor de turbo , een gloeibougie die niks meer doet, en een roetfilter die volgens de garage potdicht zit - ondanks vrijbranden elke 200 km !
Dat laatste is ook nu weer het geval, met splinternieuwe filter.
Garage geraakt er zelf niet aan uit ...