Auteur Topic: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313  (gelezen 2457 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 00:46:30 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 01:51:14 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 01:23:34 »
Het werd pas compleet zot toen Radio1 de bestuurders vroeg de tijdelijke markeringen te negeren !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 19:27:18 »
Wat was er dan mis mee ?

De tijdelijke markeringen gaan boven de witte langsmarkeringen, en moeten dus gevolgd worden.
Dat die naar de pechstrook leiden is geen probleem op zich.

Op foto de witte pijlen (= correct !), maar wat die er liggen te doen terwijl er geen kruispunt is, is mij wel een raadsel ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 21:33:57 »
Citaat van: Inazuma
Wat was er dan mis mee ?  De tijdelijke markeringen gaan boven de witte langsmarkeringen, en moeten dus gevolgd worden.  Dat die naar de pechstrook leiden is geen probleem op zich.

Een aantal bestuurders volgden de voorlopige gele markeringen (die intussen al weggehaald hadden moeten zijn).  Andere bestuurders volgden gewoon de witte belijningen.  Zo ontstonden er gevaarlijke conflictsituaties.

Voor de wegcode: gele markeringen gaan idd boven de witte.  Diegenen die dus de gele markeringen ipv de witte volgden, hadden 't dus in feite bij het rechte eind.  Maar ik blijf het een onwaarschijnlijke klucht vinden dat niemand er op tijd aan gedacht heeft, om naast de overige signalisatie, ineens ook die gele lijnen weg te halen.  

Gevolg: nu moest de aannemer dat overdag doen, met weeral een hoop verkeersellende tot gevolg.

Waarom gebeuren zo'n dwaze stoten ook alleen maar in België?

Citaat van: Inazuma
Op foto de witte pijlen (= correct !)

Welke foto?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 19 april 2011 - 21:36:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 22:32:48 »
Welke foto? geen, alle nieuwssites gebruiken een oude foto van de werken in Ham.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 08:10:11 »
Gevolg: nu moest de aannemer dat overdag doen, met weeral een hoop verkeersellende tot gevolg.
De aannemer moest geen kloten doen. De weggebruikers moesten de wetgeving volgen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 10:10:24 »
De aannemer moest geen kloten doen. De weggebruikers moesten de wetgeving volgen.

Ik vermoed dat jij net zo goed als ik weet hoe abominabel het gesteld is met de kennis van de wegcode bij een aanzienlijk aantal bestuurders.  En dan druk ik me nog erg voorzichtig uit.  Je moest nu toch geen 7 jaar universitaire studies gedaan hebben om te voorspellen dat hier (onnodige) problemen mee zouden ontstaan.

Was het nu écht zo moeilijk om gewoon in 1 moeite ook die lijnen mee weg te halen?

Citaat van: Het Nieuwsblad.be
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 



>>> Sterk staaltje journalistiek wat ik hier in het rood zette, overigens.  Zij die de wegcode volgden, worden hier "verwarde" chauffeurs genoemd...
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 01:51:53 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 13:03:13 »
Welke foto? geen, alle nieuwssites gebruiken een oude foto van de werken in Ham.
Bij dit bericht staat er een foto :

Geen idee hoe betrouwbaar hun berichtgeving is inzake het gebruik van foto's.
Vroeger zette men er ten minste bij dat het om een archiefbeeld ging als dat zo was.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 01:52:23 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 13:39:16 »
Welke foto? geen, alle nieuwssites gebruiken een oude foto van de werken in Ham.
Bij dit bericht staat er een foto :

Geen idee hoe betrouwbaar hun berichtgeving is inzake het gebruik van foto's.
Vroeger zette men er ten minste bij dat het om een archiefbeeld ging als dat zo was.
Nu dus ook.


« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 01:53:06 door jozef »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Tijdelijke wegmarkingen zorgen voor gevaar op E313
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 14:09:03 »
Deze foto is dus niet van de werken voor die brug in Geel-West, doch van de werkzaamheden tusen Ham en Beringen.  Die duren nog tot oktober.

Links bovenaan op de foto zie je de Total van Tessenderlo.

Geen idee hoe betrouwbaar hun berichtgeving is inzake het gebruik van foto's.  Vroeger zette men er ten minste bij dat het om een archiefbeeld ging als dat zo was.

Spijtig dat men dus een foto hanteert van andere werkzaamheden.  (op diezelfde E313, weliswaar).
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 april 2011 - 14:33:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone