Auteur Topic: Zotte Chinees  (gelezen 4108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zotte Chinees
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 22 maart 2011 - 13:10:12 »
Lekker zo een echte Porsche
Zelfs metallic had ik niet genomen, had er achteraf wel spijt van.

Naja, tweedehands 911´s worden dikwijls nieuw opgespoten, dan heeft de koper de Porschekleur die hij wilt.
Een nieuwe voorruit is ook aangeraden na 150.000 km.
Ik heb veel minder geld verloren na 6 jaar Porsche rijden als menig andere gewone auto in die tijd.
"Omnium-verzekering" waren toen vlot betaalbaar (10 j-lange kontrakten); zijn pas extreem duur geworden na de val vh ijzeren gordijn.(autodiefstallen namen enorm toe)

In totaal was hij even duur als een 40%-nieuwprijs-goedkopere *andere sportieve auto, per jaar omgerekend.
Maar dat gokte ik op voorhand. (eigen ervaring voorganger *Alpina B6 2,8)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 maart 2011 - 13:14:36 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Zotte Chinees
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 23 maart 2011 - 01:33:53 »
Hobby van een vriend die ondertussen bijna klaar is. ;)


Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zotte Chinees
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 23 maart 2011 - 14:11:37 »
Hobby van een vriend die ondertussen bijna klaar is. ;)

Zeer goede keus alleszins, was een heropfrissing achter de mijne (ik had nog zo´n aparte achtermistlamp onderaan).

Heeft wel geregelde 3-weg katalysator neem ik aan (217 tot 231 PK) bouwjaren... ~ ´85 -´89 (Euro 0; 1-2 mogelijk)  

Kan goed zijn dat die net 25 jaar oud is of wordt en dan amper verkeerstaks ( 32 € ipv 938 €/jaar ) moet betalen.

Voor de leken:
dat is nog de klassische Porsche Carrera 3,2 /G-model (ook Carrera 1 genoemd) voor al die electronicahelpertjes kwamen met zijn opvolger 911/type 964 ttz Carrera 2 vanaf 3,6 liter.

Om een idee te geven wat die serie-luxehelpertjes wegen, navenant moest de motor ook naar 3,6 liter:

- De 911 Carrera 3,2 l/G tot 231 PK woog 1210 kg of 5,24 kg per pk. (217 PK-versie : 5,57 per pk)

- De 911 Carrera 3,6 l/964 vanaf 250 PK woog 1350 kg of 5,4 kg per pk.
« Laatst bewerkt op: woensdag 23 maart 2011 - 14:46:56 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Zotte Chinees
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 23 maart 2011 - 22:49:25 »
Zeer goede keus alleszins, was een heropfrissing achter de mijne (ik had nog zo´n aparte achtermistlamp onderaan).

Ik denk dat die er ondertussen op staat, die mistlamp. ;)


Heeft wel geregelde 3-weg katalysator neem ik aan (217 tot 231 PK) bouwjaren... ~ ´85 -´89 (Euro 0; 1-2 mogelijk)

Ik dacht me te herinneren dat ie me eens verteld heeft dat hij bouwjaar 1987 is. Dat kan dus kloppen.
Eigenlijk kan je net zo goed zeggen bouwjaar 2011 want alles die moest vernieuwd worden is dan ook recent vernieuwd met nieuwe originele wisselstukken (tot en met het kleinste schroefje, vlootje, ... alles).
Op de foto kwam die net van de tweede spuiter (eerste keer was niet origineel genoeg) en ging die binnen om de motor te plaatsen samen met een andere vriend die van zijn hobby ook zijn werk gemaakt heeft (werkt in een garage van dure (sport)wagens).


Voor de leken:
dat is nog de klassische Porsche Carrera 3,2 /G-model (ook Carrera 1 genoemd) voor al die electronicahelpertjes kwamen met zijn opvolger 911/type 964 ttz Carrera 2 vanaf 3,6 liter.

Om een idee te geven wat die serie-luxehelpertjes wegen, navenant moest de motor ook naar 3,6 liter:

- De 911 Carrera 3,2 l/G tot 231 PK woog 1210 kg of 5,24 kg per pk. (217 PK-versie : 5,57 per pk)

- De 911 Carrera 3,6 l/964 vanaf 250 PK woog 1350 kg of 5,4 kg per pk.

Is nog eentje zonder de "helpertjes" omwille van de prijs en eigen kennis om zo goed als alles zelf te kunnen doen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zotte Chinees
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 24 maart 2011 - 00:26:57 »
Is nog eentje zonder de "helpertjes" omwille van de prijs en eigen kennis om zo goed als alles zelf te kunnen doen.
Idd, die electronisch/mechanische helpers kwamen pas bij het volgende modeltype 964 zoals ik bedoelde.

Bouwjaar 87, dan is het volgend jaar maar 32 € verkeerstaks...
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 maart 2011 - 00:40:11 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Zotte Chinees
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 05 april 2011 - 18:28:47 »
Dit zal een Russische Chinees zijn http://www.zie.nl/video//m1gz2g1f1w5e
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Zotte Chinees
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 20 april 2011 - 18:51:23 »


Citaat van:  www.nieuwsblad.be
Een gewonde bromfietser wacht op de ambulance na een aanrijding. De politie verliest liever geen tijd en markeert de plek van het ongeval alvast. De jongeman verroert geen vin terwijl toegestroomde omstaanders zich aan hem vergapen.

Credits: afp
.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien