Auteur Topic: welke cursusboeken te gebruiken voor examen?  (gelezen 1753 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline the riding man

  • Starter
  • *
  • Berichten: 2
welke cursusboeken te gebruiken voor examen?
« Gepost op: dinsdag 19 april 2011 - 16:52:22 »
Hallo iedereen,

ik had mijn vraag al elders in het forum gesteld, maar ik denk dat het hier beter op zijn plaats is.

ik ben volop bezig om te studeren voor de examens tot rijschoolinstructeur.  Gezien de moeilijkheidsgraad en bijhorende lage slaagkansen had ik graag een cursus gevolgd maar die lessen worden voornamelijk op zaterdag gegeven, en ik moet geregeld op zaterdag werken.  Dus ik ga het op zijn minst één keer op mijn eigen proberen alvorens ik mij echt in bochten moet wringen om toch zaterdagen kunnen thuis te zijn op basis van kredieturen, vakantiedagen enz...
Voor de wegcode vind ik genoeg studiemateriaal.  Maar kan iemand mij studieboeken en/of goeie websites aanbevelen voor autotechniek en methodieken?  Of misschien een opleidingscenrum dat hun lessen 's avonds geven na 19u?
Alvast bedankt.

groetjes,
TRM

Offline marielle

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
Re: welke cursusboeken te gebruiken voor examen?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 21 april 2011 - 18:00:04 »
Beste Riding man ,

Ik heb pas de intensieve  opleiding bij Syntra Hasselt gevolgd en 2 examens brevet 2 +3 te Brussel achter de rug. Voor ons was dit op dinsdagavond en zaterdagvoormiddag. Zelfstudie kan je ook proberen maar als het enigzins kan raad ik je toch een opleiding aan hoor.
Op deze website kan je het nodige downloaden voor zelfstudie. Eerst een account aanmaken en daarna heb je 1 week de tijd om het nodige binnen te halen las ik.
www.opleiding-rijschoollesgever.be

Alvast succes ermee en ik hoop dat het je lukt!
Grtjs, Marielle

Offline marielle

  • Starter
  • *
  • Berichten: 13
Re: welke cursusboeken te gebruiken voor examen?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 21 april 2011 - 18:35:49 »
RM,
Nog even dit: mocht het je niet lukken geef me maar een seintje.
De methodieken kan je wel niet binnenhalen maar dit gaat over de basisprincipes van de rijschool en daar wordt niks over gevraagd in Brussel.
Enkel bij de laatste hindernis nl. de modelles en dan heb je al heel wat uren stage erop zitten en is dit je reeds aangeleerd door een ervaren stagebegeleider/instructeur.
Bye, M