Auteur Topic: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten  (gelezen 1670 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 14:32:49 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 06:48:27 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 15:37:41 »
Nu hebben ze wat ze willen met hun aanbestedingen, mijn vrouw klaagt er ook vaak over.
Langs de andere kant is het systeem wel goed om die vriendjesdiensten te onderscheppen.

Verder weet ene die zijn werk daar goed doet hoe lang je moet rekenen voor geen handtekening een te goedkope bieding enz., dat ze er hun in deze dus aan laten vangen is toch weer typisch.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 22:38:23 »
Nu hebben ze wat ze willen met hun aanbestedingen, mijn vrouw klaagt er ook vaak over.
Langs de andere kant is het systeem wel goed om die vriendjesdiensten te onderscheppen.
Is niet waar hoor, bedrijven die het contract echt willen binnenhalen geven gewoon een lagere prijs waardoor ze de aanbesteding krijgen... Ze doen er dan gewoon dubbel zo lang over... (of zo ondervind ik dat toch)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 23:06:32 »
FAST, dat zijn die takelwagens vol lichtjes die volgens het technisch reglement verboden zijn ...

Witte knipperlichten, rood knipperlicht naar voor, alternerende koplampen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 23:23:45 »
Nu hebben ze wat ze willen met hun aanbestedingen, mijn vrouw klaagt er ook vaak over.
Langs de andere kant is het systeem wel goed om die vriendjesdiensten te onderscheppen.
Is niet waar hoor, bedrijven die het contract echt willen binnenhalen geven gewoon een lagere prijs waardoor ze de aanbesteding krijgen... Ze doen er dan gewoon dubbel zo lang over... (of zo ondervind ik dat toch)
Maar dan mogen ze in detail gaan uitleggen waarom ze zo goedkoop zijn, extra tijd op de aanbesteding.
En de cijfers moeten dan wel heel erg kloppen of er is niets te krijgen buiten eventueel een controleur op hun dak.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 28 april 2011 - 23:49:25 »
FAST, dat zijn die takelwagens vol lichtjes die volgens het technisch reglement verboden zijn ...

Witte knipperlichten, rood knipperlicht naar voor, alternerende koplampen ...

En vul maar gerust aan met: een speciaal geluidstoestel.  Jawel!

Onlangs zag ik er zo ene bezig op de A12.  Alle mogelijke zwaailampen gingen aan, en als 't niet rap genoeg ging naar meneer z'n goesting haalde hij prompt z'n geluidstoestel boven.  Een vergelijkbaar lawaai als de sirene een brandweerwagen.  'k Was met de vrachtwagen, en in eerste instantie dacht ik zelfs dat 't een brandweer was.  Meneer negeerde oa een rood verkeerslicht....  

'k Vroeg me sindsdien af of ik nu iets gemist heb in de wegcode.  Waar oa staat dat die mannen een speciaal geluidstoestel mogen voeren, ze een rood licht straal mogen negeren, .... ed.

Nu heb ik er geen enkel bezwaar tegen om die takelwagen doorgang te geven.  Immers: hoe sneller hij een gecrashed voertuig weghaalt van de snelweg, hoe minder lang de files (hopelijk) zullen zijn.  Maar een klein beetje menselijk rijgedrag zou toch wel mogen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 29 april 2011 - 00:09:21 »
FAST, dat zijn die takelwagens vol lichtjes die volgens het technisch reglement verboden zijn ...

Witte knipperlichten, rood knipperlicht naar voor, alternerende koplampen ...
De rode lichten op het signalisatiepaneel zijn verplicht volgens de aanbesteding. I kid you not.

wooter

  • Gast
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 29 april 2011 - 00:12:14 »
Onlangs zag ik er zo ene bezig op de A12.  Alle mogelijke zwaailampen gingen aan, en als 't niet rap genoeg ging naar meneer z'n goesting haalde hij prompt z'n geluidstoestel boven.  Een vergelijkbaar lawaai als de sirene een brandweerwagen.  'k Was met de vrachtwagen, en in eerste instantie dacht ik zelfs dat 't een brandweer was.  Meneer negeerde oa een rood verkeerslicht....  
ik heb al een vermoeden wie dat was :)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Risico op files stijgt door gebrek aan takeldiensten
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 29 april 2011 - 00:46:00 »
Dat is het probleem dat je krijgt wanneer je mensen lichtjes etc. geeft waardoor ze gaan denken dat ze wat meer mogen dan een ander, zonder dat er enige controle op gebeurt.
Op een goede keer loopt dat cowboy gedrag verkeerd af - bij de takeldiensten of de begeleiding van uitz. vervoer.

De flikken staan er bij elk ongeval telkens weer bij en kijken er (niet) naar ...
TC ... waarom keuren die daar niet op af ???

Idem met de blauwe lichtjes in vrachtwagens , als je tegenwoordig blauw licht op de snelweg ziet zijn het 999/1000 géén flikken of hulpdiensten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder