Auteur Topic: futuristische snelweg  (gelezen 2400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
futuristische snelweg
« Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 10:36:15 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: futuristische snelweg
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 11:31:28 »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: futuristische snelweg
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 12:42:55 »
dat ze hier gewoon eens beginnen met bij regenweer zichtbare wegmarkering
en liefst wegen zonder staand water
dat zou al een pak veiliger zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: futuristische snelweg
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 17:26:18 »
dat ze hier gewoon eens beginnen met bij regenweer zichtbare wegmarkering
en liefst wegen zonder staand water
dat zou al een pak veiliger zijn
Sja, Nederland zit al jaren ZOAB aan te leggen terwijl men in België ervan overtuigd is dat dit een slechte manier is.

Maar goed, we zitten sinds vorig jaar toch al aan onze eerste spitsstrook, waarbij men in Nederland inmiddels van de meeste spitsstroken al volwaardige rijstroken heeft gemaakt, en in vele gevallen nog extra rijstroken heeft aangelegd. En verrassing: de filedruk is er aanzienlijk gedaald, en in heel wat gevallen zelfs verdwenen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: futuristische snelweg
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 18:06:50 »
Maar goed, we zitten sinds vorig jaar toch al aan onze eerste spitsstrook, waarbij men in Nederland inmiddels van de meeste spitsstroken al volwaardige rijstroken heeft gemaakt, en in vele gevallen nog extra rijstroken heeft aangelegd. En verrassing: de filedruk is er aanzienlijk gedaald, en in heel wat gevallen zelfs verdwenen.

Een volgende zit er weldra aan te komen, op de E19 Antwerpen-Breda, tussen Kleine Barreel en Sint-Job in 't Goor.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: futuristische snelweg
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 11:37:11 »
Even terug naar de realiteit :

De wegbeheerders in België zijn niet eens in staat hun "domme" wegen correct te signaleren en te onderhouden.

Fortuinen steken in (zogezegd) "slimme" wegen (stijl variabele signalisatie rond A'pen) verandert daar niet aan in positieve zin, integendeel, het verkleint het budget voor onderhoud en de overtredingen tegen de wegcode en de plaatsingsvoorwaarden nemen hals over kop toe .
Net als het gevaar wanneer brave zolen de vaak dwaze variabele beperkingen ook nog eens gaan opvolgen, terwijl de "habitués" intussen wel weten dat Gust de Gorilla weer aan de knoppen zit en ze zich daar niet teveel van moeten aantrekken ...

Wat dacht u van 70 toegelaten op een volstrekt ondergesneeuwde BOB ?
Het alternatief , de gebruikelijke X boven een bob, is niet eens voorzien in de wegcode.
De spitsstroken zijn met onwettige verkeerstekens aangeduid, en de "verdrijvingspijlen" moeten automobilisten naar een afgesloten rijstrook lokken (3de graadsovertreding) om de afrit of een tankstation te kunnen bereiken ...

Het gaat goed ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: futuristische snelweg
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 16:19:42 »
Net als het gevaar wanneer brave zolen de vaak dwaze variabele beperkingen ook nog eens gaan opvolgen, terwijl de "habitués" intussen wel weten dat Gust de Gorilla weer aan de knoppen zit en ze zich daar niet teveel van moeten aantrekken ...

En hoe weet je dat daar de broeders van liefde geen foto's staan te nemen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: futuristische snelweg
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 01:46:18 »
Net als het gevaar wanneer brave zolen de vaak dwaze variabele beperkingen ook nog eens gaan opvolgen, terwijl de "habitués" intussen wel weten dat Gust de Gorilla weer aan de knoppen zit en ze zich daar niet teveel van moeten aantrekken ...

En hoe weet je dat daar de broeders van liefde geen foto's staan te nemen?

Als ze de rekening van de foto niet opsturen.

En hoe weet je dat?

Niet.
Spannend he. ;)

Erg bevorderlijk voor een serene doorstroming en een gezonde portie verkeersagressie. :-X