Auteur Topic: uitzonderlijk transport  (gelezen 6525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
uitzonderlijk transport
« Gepost op: zaterdag 28 mei 2011 - 21:40:38 »


Zonder verdere commentaar.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 mei 2011 - 17:43:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 28 mei 2011 - 22:05:14 »
Laten brengen kon er niet af voor deze minderbegoede?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 28 mei 2011 - 22:34:20 »
Laten brengen kon er niet af voor deze minderbegoede?

Neen, daarvoor heeft hij met die kar geen geld meer over.

@ Bert: mag ik jou vriendelijk vragen om in de toekomst de kentekenplaat minstens gedeeltelijk onleesbaar te maken, want anders gaan we vodden krijgen. Met dank voor je begrip.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #3 Gepost op: zondag 29 mei 2011 - 00:05:16 »
@ Bert: mag ik jou vriendelijk vragen om in de toekomst de kentekenplaat minstens gedeeltelijk onleesbaar te maken, want anders gaan we vodden krijgen. Met dank voor je begrip.  ;)

't Is een foto, die ik gevonden heb via een collega op facebook.....

Is er een mogelijkheid om die foto te bewerken, en zo ja: hoe?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #4 Gepost op: zondag 29 mei 2011 - 11:58:37 »
Citaat
Is er een mogelijkheid om die foto te bewerken, en zo ja: hoe?
Foto kopiëren, op je harde schijf zetten en dan photoshoppen. Zo dus
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #5 Gepost op: zondag 29 mei 2011 - 17:42:01 »
@ Jozef en allen:

Ik heb mijn berichtje dus aangepast.  Met dank aan Kunde.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 07:43:53 »
Een auto transporteer je tegenwoordig ZO    :D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 juni 2011 - 10:24:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 16:35:17 »
Op een manier wel straf dat ze dat die MAZDA daar zonder blutsen hebben in gekregen.

'k Denk dat als ge als agent die camionette een stopteken geeft, ge u toch efkes in uwe koffie verslikt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 17:00:07 »
Op een manier wel straf dat ze dat die MAZDA daar zonder blutsen hebben in gekregen.

Voor Oost-Europeanen is dat geen probleem.

De Polizei heeft hier verleden week een VW combi aan de kant gezet met 22 volwassenen aan boord. Begin daar maar aan met 2 Polizisten. Het heeft een kwartier geduurd vooraleer de Polizei ze nog maar geteld kreeg, want ze bleven maar door elkaar heen lopen.

Een Roemeense vrachtwagen bleek hoger dan toegelaten te zijn. In principe kon de laadruimte verlaagd worden, doch die bouten waren verroest en de bestuurder had daartoe geen gereedschap bij. Hij stelde dan maar voor de vrachtwagen te verlagen door wat lucht uit de luchtvering te laten ontsnappen (wat de Polizei uiteraard geen goed idee vond).

In de Feuerwehrheim Sankt-Florian (een hotel in Bayrisch Gmain) werkt een Roemeense vrouw, die een diploma van apothekeres heeft, als kamermeisje. Ze verdient hier veel meer als kamermeisje dan in Roemenië als apothekeres.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 juni 2011 - 17:02:55 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 20:04:56 »
Een auto transporteer je tegenwoordig ZO    :D
Pech dat hij door D moest.
In B was dat niet eens opgemerkt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 20:12:51 »
Volgens mij was die B al gepasseerd, vanuit Frankrijk :)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 09:31:56 »
De Polizei heeft hier verleden week een VW combi aan de kant gezet met 22 volwassenen aan boord. Begin daar maar aan met 2 Polizisten. Het heeft een kwartier geduurd vooraleer de Polizei ze nog maar geteld kreeg, want ze bleven maar door elkaar heen lopen.

 :D  :D  :D

Een Roemeense vrachtwagen bleek hoger dan toegelaten te zijn. In principe kon de laadruimte verlaagd worden, doch die bouten waren verroest en de bestuurder had daartoe geen gereedschap bij. Hij stelde dan maar voor de vrachtwagen te verlagen door wat lucht uit de luchtvering te laten ontsnappen (wat de Polizei uiteraard geen goed idee vond).

Zo heb ik deze week ook een klucht meegemaakt op de melkerij.

Een zelfstandige voerder is stilaan aan het uitbollen, richting pensioenleeftijd.  Nu zijn vaste chauffeur elders werk gevonden heeft, wil hij geen nieuwe knecht meer in dienst nemen.  Dus verkoopt hij 1 van zijn 2 vrachtwagens alvast.  Daardoor moeten een aantal boeren die hij altijd ophaalde, herverdeeld worden onder andere ritten.

Er werd een tijdelijke rit ingelast met een camion-remorque, een tamelijk laag model.  De chauffeur die deze rit enkele weken uitvoerde, wist mij te vertellen dat hij een klant had waar hij onder een houten draagbalk door moest rijden.  En hij had twijfels of we daar wel onder zouden kunnen.  De zelfstandige voerder moest bvb voor die bewuste klant destijds zijn camion aanpassen: de uitlaat was te hoog.

Ik dus daar naartoe, ik zat er vlakbij in de buurt.  Eens getest, en ik had nog welgeteld mjn handpalm-dikte over.  Véél te weinig, dus.  Stel je voor dat je er onderdoor rijdt, en de melk oplaadt.  Intussen pompt de luchtvering zich automatisch wat op.  Je hebt 't niet in de gaten, rijdt door.... en BENG!  ... En je geraakt er  simpelweg nooit nog weg op eigen kracht.  Ikke dus foto's getrokken en doorgemaild naar mijn baas.  En hem gzegd dat ik daar dus NIET onderdoor ga rijden.  Want dat ken ik al wel.  Je kan de vering op voorhand laten zakken.  Ja, da's waar.  Maar dat zijn dingen die 10x goed gaan, en de elfde keer hebt ge een lomperik die er niet aan denkt, met alle gevolgen vandien.  

Ik stelde voor om ofwel die boer te vragen die balk te verwijderen.  Ofwel er een verlengdarm achter te laten, en te laden vanop de straat.  (Is een doodlopend privébaantje, dus niemand tot last daar).  Keren is geen probleem.  En zoniet, de melk te laten staan.  Moet je maar welgeteld 1x doen, en die boer past zijn hof wel aan.  Wedden?  Probleem opgelost, op een fatsoenlijke manier.

Nee, dus.  Mijn baas achter mijn rug de garage gebeld.  De handvaten van de deksels rond de mangaten moesten ar af geslepen worden.   Zo gezegd, zo gedaan.

Ik wist niet wat ik zag, toen ik de volgende avond de nacht op ging.  Hoe moest ik nu die deksels openkrijgen zonder mij te kwetsen?  1 wondje, en dan?  Dan zit ik ik thuis, arbeidsongeval.  Zeker weten, zeg.  En bovendien: de leuning kwam, zelfs neergeklap, nog hoger uit dan de handvaten die ze weggehaald hadden.  Toemme, dààr hadden ze nog niet eens aan gedacht.   :D :D :D  (En no way dat ze die leuning er ook nog gaan afslijpen.  Want dan vertrek ik niet meer.  Dan mogen ze er wel zélf op kruipen om die melk te bemonsteren).

En ik vraag me trouwens af wat hij voorstelt als die oplegger in panne staat?  Zuigcabine defect bijvoorbeeld.  Gaat hij dan van die reserve oplegger ook de handvaten verwijderen?

In elk geval, als het mis gaat, dan zal het toch weer de chauffeur zijn die de fout begaan heeft.

Niet, dus.  Ik heb de mail hier zwart op wit staan, inclusief leesbevestiging.  En papier heeft geduld.  Véél geduld als het moet.  Dus als er in dat geval een koppeke moet rollen, .... dan zal 't NIET de mijne zijn.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 juni 2011 - 09:40:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 09:46:32 »
Bert vraag hem per mail of de handvaten terug kunnen komen om veilig te werken, schrijf erbij dat de leuning immers hoger is, hoe z'n antwoorden goed bij.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: uitzonderlijk transport
« Reactie #14 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 17:39:17 »
"Uitzonderlijk" is al sedert jaar en dag de definitie van "Een begrafenisondernemer op vakantie".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !