Auteur Topic: beste dieseladditief  (gelezen 1959 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline primera03

  • Starter
  • *
  • Berichten: 1
beste dieseladditief
« Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 14:50:32 »
Ik zou graag weten welk dieseladditief / brandstof het best is voor een commonrail diesel met delphi injectoren.

Vermoedelijk voor Delphi-injectoren Texaco / Delphi, aangezien Delphi beroep doet/deed op Texaco om een additief te ontwikkelen dat geschikt was voor Delphi commonrail injectoren. 

Voor Delphi en Bosch injectoren weet ik het niet  (hetzelfde additief?)

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: beste dieseladditief
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 16:56:09 »
Als de wagen nog in garantie is zou ik eerst de voorwaarden daarvan lezen om je garantie niet kwijt te raken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: beste dieseladditief
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 18:04:35 »
Met de kwaliteit van diesel die je hier en elders in de EU vindt, zijn er geen additieven nodig.

Voor mijn auto zijn ze zelfs door de constructeur nadrukkelijk verboden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: beste dieseladditief
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011 - 19:05:00 »
Met de kwaliteit van diesel die je hier en elders in de EU vindt, zijn er geen additieven nodig.

Idd, volgens mij hebben al die bekende standaardmerken reeds hun talrijke verscheidene additieven,
en vooral ze blijven voldoen aan de DIN EN 590 Norm* (Europese Norm).

Citaat
http://de.wikipedia.org/wiki/Dieselkraftstoff#Additive

Additive

Um die Zündwilligkeit auf vorgegebene Spezifikationswerte anzuheben und so die Zündwilligkeit des Dieselkraftstoffes zu verbessern, kann Tetranitromethan, Amylnitrat, Acetonperoxid oder 2-Ethyl-Hexylnitrat zugegeben werden. Diese Zusätze erhöhen zum Teil die Giftigkeit (Toxizität) des Kraftstoffes. Maßstab für die Zündwilligkeit ist die Cetanzahl (CZ). Je höher die Cetanzahl, desto geringer der Zündverzug, welcher die Zeitspanne zwischen Einspritzbeginn und Selbstzündung des Kraftstoffs kennzeichnet. Speziell im Winter, in dem erhöhte Mengen an Kerosin (CZ ≈45) in Diesel (CZ >51) zugemischt werden, sind solche Additive erforderlich.

Der Cloud Point sowie die Filtrierbarkeitsgrenze (engl. Cold Filter Plugging Point, CFPP) können durch entsprechende Additive reduziert werden. Durch schmiereigenschaftserhöhende Zusätze (Lubricity Additives) kann die Schmierfähigkeit des Dieselkraftstoffes garantiert werden (s. u.).

Neben diesen wichtigsten Additiven werden noch eine Vielzahl weiterer Additive, wie Oxidationsinhibitoren, Anti-Schaum-Mittel, Korrosionsschutzmittel, Detergentien zum Schutz vor Ablagerungen im Einspritzsystem, Leitfähigkeitsverbesserer, Aromastoffe und Biozide, zugesetzt.

*Zie:  http://de.wikipedia.org/wiki/Dieselkraftstoff#Spezifikationen
« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 juni 2011 - 19:07:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I