De mijne ook: je stapt de stuurcabine van een trein binnen, je zegt dat je leerling-treinbestuurder bent, en dat volstaat voor die treinbestuurder om jou die trein te laten besturen...
En je rijdt dan ook nog 's vlotter dan de doorsnee leerling-treinbestuurder, én stipter dan de doorsnee ervaren trein-bestuurder ...
Het was volgens mij dus beslist niet de eerste keer dat hij de binnenkant van zo'n bestuurderspost gezien had.
En dan de uitleg van die vakbondsman: "
Hja, er worden op dit ogenblik veel leerlingen opgeleid. Onze vaste machinisten maken 't dagelijks mee dat ze een leerling moeten begeleiden". Ja? So What? Is dat dan een reden om geen documenten na te gaan waarmee de "machinist in spé" zich moet legitimeren of zo? En het is dus niet 1, maar minstens 3x voorgevallen dat die gast met zo'n trein reed. (Bovenop 't aantal keer dat hij de binenkant van zo'n bestuurderspost ongetwijfeld gezien heeft, dus).
Vandaag in de gazetten : reed beter dan de doorsnee leerling-conducteur én zijn trein was op tijd !
Jawadde. Wanneer gaat het kwartje vallen bij de NMBS? Er scheelt wat aan de opleiding van hun nieuw personeel, aan de veiligheid algemeen, en de controle op het werk van hun eigen mensen.
Want owee toen er een filmpje verscheen op youtube over een trein die vertrok met de deuren nog geopend. Die stoute treinreizigers ,toch. Dat noch de machinist, noch de conducteur iets in de gaten hadden, laat staan adequaat reageerden, daarover werd uiteraard met geen woord gerept.
Tip voor de NMBS : klacht laten vallen, en aannemen.
Ze hebben helaas een reputatie hoog te houden daar, nl. OV =
Onbetrouwbaar
Vervoer