Auteur Topic: Rijschool in Duitsland...  (gelezen 2667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Rijschool in Duitsland...
« Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 20:46:52 »
Interessante naam, en passend Logo... zou in Be wslk verboden zijn door Big Brother...  ;D






260 kmh teller en ~ 6800 t/min...  8) ;)  en ... bijna lege tank...  :D

Ik verwonderde me onlangs dat een rijbewijsleerling me aan + 160 kmh inhaalde op de A40.

En de link van de praktische rijuren, vooral de verplichte Sonderfahrten zijn interessant:
http://www.fahrschule-schnell.de/332444/360405.html
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 juni 2011 - 20:56:35 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 14:36:25 »
Van de vereisten kan men hier enkel dromen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #2 Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 05:42:16 »
260 kmh teller en ~ 6800 t/min...  8) ;)  en ... bijna lege tank...  :D

Dat is om sneller aan het volgende tankstation te zijn he. ;) ;D

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011 - 15:12:57 »
Van de vereisten kan men hier enkel dromen.

De EU-commissie is al een heel tijdje op de hoogte van het Belziek-kerktorenrijbewijs.  ;D
Mss gaat er toch schot in komen...  :-\

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=NS3BLJ5O

Mama en papa terug naar rijschool?
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van Reprocopy
 
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 21:51:25 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011 - 17:32:10 »
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=NS3BLJ5O

Mama en papa terug naar rijschool?
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van Reprocopy
 


Iemand enig idee wat ik me daar moet bij voorstellen?
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 21:51:46 door jozef »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 12:14:21 »
Het lijkt me vanzelfsprekend dat de eisen voor instructeurs worden verstrengd. Er komt tegenwoordig niet meer uit dan hoe te slagen voor het examen en hoe eco te rijden. Ik ben er zeker van dat de meeste rijschoolinstructeurs niet het Duitse niveau halen, maar dat is ook logisch want ze zijn er niet voor opgeleid, noch zijn die technieken een voorwaarde voor hun leerlingen om te slagen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 12:28:18 »
Je geeft hier de redenen aan waarom de eisen gaan verstrengen.  

Blijft de vraag "Wat gaat er veranderen?"

Want:

1) Veranderen zonder wezenlijke verbeteringen terzake te realiseren, lijkt mij zinloos.
2) Gaat 't enkel om instructeur te "worden" of ook om het te "zijn"?  (Als je enkel regels gaat opstellen voor nieuwelingen, blijft er kaf onder 't koren bij de reeds bestaande garde).
3) Gaat de overheid dan ook eens werk maken van zgn rijbegeleidingscentra?  Mag voor mijn part best ook wel eens aan banden gelegd worden.

De rijschool die mij (deeltijds) tewerk stelt en interessante kansen biedt, heeft overigens al langer een dergelijke filosofie. 

Namelijk: het afleveren van veilige en bekwame bestuurders, die het moderne autoverkeer moeiteloos aankunnen.  En vanuit die optiek, wordt het weslagen op een rijexamen eerder als een logisch gevolg ipv als een doel op zich beschouwd.  Ik heb (voorlopig) enkel maar een brevet voor lesgever theorie.  En toch staat de directie er (terecht) op dat ik jaarlijks de nodige extra opleiding meevolg.  (Dat doet men hier overigens al jàren!).

Dit alles, tezamen met een prettige werksfeer, maken dat ik mij bij m'n huidige werkgever (al is het op basis van een contract losse medewerker) bijzonder goed in m'n sas voel.
« Laatst bewerkt op: donderdag 23 juni 2011 - 14:57:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 16:54:04 »
Citaat
het afleveren van veilige en bekwame bestuurders, die het moderne autoverkeer moeiteloos aankunnen.  En vanuit die optiek, wordt het weslagen op een rijexamen eerder als een logisch gevolg ipv als een doel op zich beschouwd.
Als alle rijscholen deze optiek zouden willen volgen waren wij al een eind op weg. De werkelijkheid is spijtig genoeg wel anders.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rijschool in Duitsland...
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 22:19:46 »
Gaat 't enkel om instructeur te "worden" of ook om het te "zijn"?  (Als je enkel regels gaat opstellen voor nieuwelingen, blijft er kaf onder 't koren bij de reeds bestaande garde).

En dan komt er ook al snel kaf onder de nieuwelingen, als er niet nagegaan wordt of ze zich wel op de hoogte houden van de wijzigingen aan de verkeerswetgeving. We hebben op een ander gratis forum zo een pipo gekend.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."