Volgens BMW was 'm niet meer rond waarschijnlijk ?
Dat hebben ze niet nagekeken. De velg ligt nu thuis, maar hoe ik een afwijking van minder dan 0.3mm zou moeten meten is mij een compleet raadsel. Mijn schuifpasser is niet groot genoeg

Ten andere, afwijkingen op de diameter door de barst zelf, braampjes en andere oneffenheden zijn al meer dan dat.
M.i. is de barst niet het gevolg van een eenmalig feit maar wel van stress door piekbelastingen op langere termijn. Ik ben er mij trouwens, niettegenstaande de dikwijls abominabele staat van de wegen, niet bewust van een zware impact, zeker niet in de voorbije maanden. Ik heb namelijk vrij veel ervaring in landen waar het nog veel erger is qua potholes en waar je door een enkel moment van onoplettendheid meteen met een kapotte band zou stranden in een minder, eh, attractieve buurt

Ik blijf erbij, ontwerp- en/of productiefouten door onvoldoende inzicht in RFT laagprofielbanden op alu velgen. Het probleem is waarschijnlijk ondertussen onder controle, maar BMW wil natuurlijk voor zo weinig mogelijk opdraaien, hoewel ze op andere punten soms onverwacht tegemoetkomend zijn.
Anyway, once bitten, twice shy... Men zal met keiharde garanties moeten komen opdraven als ze RFT/LP willen blijven pushen.