Auteur Topic: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden  (gelezen 2044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
« Gepost op: zondag 25 september 2011 - 17:24:47 »
Citaat van: GVA
Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden

De meeste dodelijke ongevallen op autosnelwegen gebeuren aan afritten. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1080143/afritten-autosnelwegen-moeten-veiliger-worden.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
« Reactie #1 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:28:24 »
Hoe lang schrijf ik al dat er daar geen C43s mogen staan, maar gevaarsborden moeten geplaatst worden ?

Sommige dwaze wegbeheerders gaan dan nog dwarsstrepen net voor die bochten schilderen.
Wie zijn fout inziet en gaat remmen verliest daardoor ook nog remkracht; zeker in de regen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
« Reactie #2 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:56:48 »
In België staat er een C43 en als ze genoeg rechtdoor schieten dwarse lijnen. In het buitenland zie je die dingen allemaal niet. Ja, een gigantisch groot plakkaat "UIT" of "Ausfahrt".





En neem maar van mij aan dat die Duitse uitritten vaak krapper zijn aangelegd dan de Belgische, zelfs die op de E313...

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
« Reactie #3 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 04:39:53 »
De studiebureaus hadden weer een vetbetaald klusje nodig blijkbaar.
Zolang men de bestuurders maar laat aanmodderen zal dit altijd zo blijven.
Is al jaren zo en het wordt altijd maar erger.
-van de derde rijstrook op het einde van de afrit nog dwarsen om snel de afrit te nemen ongeacht ander verkeer
-stoppen op de rechterrijstrook om op het laatste nippertje twijfelent toch de afrit te nemen
-inkappen in de rechterrijstrook om dan op een halve meter van de voorligger zonder enig zicht zich op de afrit te gooien
-richtingaanwijzers enkel en alleen te gebruiken om voorrang af te dwingen wanneer men geen heeft
-niet de volledige op/af-rit gebruiken
-snelheid niet aanpassen aan overig verkeer als dat mogelijk is
...

Zo kan ik nog wel effe doorgaan.

Vorige week nog een toeterconcert en middenvinger gekregen van een kalf met een vervangwagen net nadat hij aan een oprit bijna de achterkant van mijn vrachtwagen aangereden had op de middelste van de drie rijstroken op de E19 Brussel-Antwerpen.
Ik was noodgedwongen naar de midden rijstrook moeten uitwijken voor 2 andere kalvers die voorrang afdwongen met hun richting aanwijzer.
De achterste van de 2 liet zich eerst afzakken om achter in te voegen maar besloot dan toch maar om mij naar midden te dwingen of te remmen.
Gelukkig had ik niet geremd en door het drukke verkeer eindelijk kunnen opschuiven of dat middenvingerkalf zat in m'n gat om het eens plat uit te drukken.

1 lichtpuntje, vrijdag heb ik daar voor het eerst in België controle op gezien op de afrit van de ring richting E40 Leuven.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Afritten autosnelwegen moeten veiliger worden
« Reactie #4 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 20:49:59 »
Opritten moeten veiliger? Dat ze dan maar rap hun kemel in Borgerhout rechtzetten en een onderbroken lijn zetten naast de volle lijn tussen de 2 vakken komende van Gent, afslag E313.
Waarom ik voorspel daar nog zware accidenten, gisteren was het al zo, pippo op de oprit tegen 50 (dat is een oprit van 1 km lang rechtdoor), die voegt op het einde in terwijl iedereen op de afslag 90 doet, ik was niet de enige die zwaar in de remmen moest want weg kun je niet met die volle meet naast je.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien