Auteur Topic: wet rond filefilteren goedgekeurd  (gelezen 33360 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #135 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 20:31:10 »
[mod Jozef]: Geen persooonlijke aanvallen alsjeblieft.
Sorry Jozef
maar sommige mensen zijn toch het prototype van da mag ik wschlk weer ni zeggen
Het prototype van de wegcode volgen?
Dank u!
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:11:34 »
Alleen loopt het mis met het artikel vinden waaruit moet blijken dat je je altijd uiterst rechts op dat linkervak moet houden.

Maar je volgt die wegcode die je dan zelf verzonnen hebt wel, toevallig omdat dat net het meeste een motorrijder koeioneert.

De waarheid is dat als je uiterst rechts op je rijvak rijdt, je eigenlijk de minste rechtszekerheid hebt tov een filefilterende motorrijder: elke aanraking met een motorrijder zal een aanwijzing zijn dat je je rijvak verlaten hebt, en dat is een manoever. Terwijl als je uiterst links aanhoudt, en je gaat toevallig als een motorrijder passeert eens zwalken naar het midden van je rijvak, kan je hem aantikken zonder een manoever te doen.

De waarheid is dus dat als je denkt dat als je uiterst rechts moet aanhouden, het de meest domme manier is om een motorrijder te irriteren.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #137 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:17:40 »
Voel u gekoeieneerd zoveel je wil, je hebt een lege doos gekregen met die wet.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:20:29 »
Voor mij is met die wet niets veranderd. En als ik andere motorrijders zie, voor hen ook niet.

Vanavond ook in Duitsland zien filefilteren, en daar gaat dat even goed. Het wordt daar ook al meer gedogen.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #139 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:22:04 »
Een 125cctje is niet slecht, maar je mag er geen fietspad mee op.
Daar stoort de Nieuwe Motorrijder zich niet aan hoor.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:23:37 »
Misschien bedoel je de Oude Motorrijder. Ik doe daar niet aan mee.

Maar als ik zo hier lees wordt ik wel van meer stunten beschuldigd. En dat terwijl ik met een originele RT rij, met originele uitlaat :)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #141 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:25:53 »
Misschien bedoel je de Oude Motorrijder. Ik doe daar niet aan mee.
Die durfden dat ook wel eens, maar ik zie het vooral van de brommers met motorplaat, aka de 125cc-ers.
Weg Wanbeheer.be

wooter

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:37:52 »
Ik denk dat vele bestuurders van een 125cc hun scooterding bezien als een opgedreven B-klasse scooter, en niet als een motorfiets. Dat zie je ook aan de kledij waarmee die mensen de baan op gaan.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #143 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:45:04 »
Ik denk dat vele bestuurders van een 125cc hun scooterding bezien als een opgedreven B-klasse scooter, en niet als een motorfiets. Dat zie je ook aan de kledij waarmee die mensen de baan op gaan.
Yup.
Die zijn een stuk van de aanpassingen van 1 september "vergeten"
Kwam waarschijnlijk niet goed uit.

Maar daar zijn de echte niet noodzakelijk beter in  ;)
Gisteren nog zo éne met een rijst-raket zien heen en weer rijden op een lokaal baantje in BBK.
Meer lawaai dan rijkunde.
Sloefkes, jeans en Tshirt.
Weg Wanbeheer.be

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #144 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:45:58 »
[mod Jozef]: Geen persooonlijke aanvallen alsjeblieft.
Sorry Jozef
maar sommige mensen zijn toch het prototype van da mag ik wschlk weer ni zeggen
Het prototype van de wegcode volgen?
Dank u!
:-X

wooter

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:52:45 »
Ik vind het aandoenlijk hoe dat Jo qua andere regels van de wegcode een mening heeft die niet altijd in lijn is met de wetgever, maar dat ie net dat ene artikel dat ie niet kan aanduiden in de wegcode wel zo rechtlijnig mogelijk volgt :D.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #146 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 21:56:36 »
Zo rechtlijnig volgt is veel gezegd, voor de moto's is er een wet gekomen waar ik mij als autobestuurder nu eens geen bal van moet aantrekken, dat is al.

wooter

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 10:25:04 »
Edoch, sinds die wet herinner je je plots een andere wet. Een wet die niemand anders kan vinden, en die jij zelf niet wil aanduiden :).

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #148 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 18:13:39 »
De waarheid is dat als je uiterst rechts op je rijvak rijdt, je eigenlijk de minste rechtszekerheid hebt tov een filefilterende motorrijder: elke aanraking met een motorrijder zal een aanwijzing zijn dat je je rijvak verlaten hebt, en dat is een manoever.
ik wil niet moeilijk doen, maar dat moet je me eens verklaren
als een voertuig rechts op zijn rijvak rijdt, zoals voorzien, en een moto rijdt ertegen, omdat er niet genoeg plaats overblijft, doet de bestuurder van de wagen een maneuver?

en als je dan toch de wet wil weten die bestuurders verplicht om rechts te rijden
Citaat van: de wegcode
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.
het feit dat een bestuurder op het linker vak rijdt, ontslaat hem niet van deze verplichting
gezien hij in zijn rijvak moet blijven, moet hij zo dicht mogelijk bij de rechterrand daarvan rijden
ik zal maar alvast opmerken dat het hier gaat over filerijden, dus moet die bestuurder niet zo snel mogelijk terug op het rechtse vak
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

• Gast
« Reactie #149 Gepost op: maandag 26 september 2011 - 19:42:18 »
Eh.

Er staat echt wel rijbaan hoor. Rechterrand van die rijbaan.

Als die motorrijder genoeg ruimte had om te passeren en je komt van je uiterste rechtse positie van je linker rijvak plots om het gat nog wat kleiner te maken, dan doe je een manoever.

Het feit dat je denkt dat een motorrijder moedwillig tegen je kar zou durven aanrijden geeft aan dat je niet weet waarover je praat. En dat je rijvak blijft lezen waar rijbaan staat geeft aan dat je ook moeite hebt met je moedertaal te begrijpen.