Auteur Topic: wet rond filefilteren goedgekeurd  (gelezen 33314 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #165 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 20:10:31 »
Wat je met dat filmpje wil aantonen, is mij geheel onduidelijk.

Maar wat ik wel weet, is dat je een aantal gedragingen van sommige motards hier zowat zit goed te praten (correct me if I'm wrong):

* Motard wordt (of voelt zich) gehinderd, dus klapt 'm die spiegel van die auto dicht.  Néh.  Zal 'm leren, die onoplettende automobilist ook.
* Of erger: schopt die spiegel er ineens af.  Waarom niet?
* Tegen de ruit van een bellende dame tikken, dat die dermate schrikt dat ze tegen haar voorligger knalt, en vervolgens vluchtmisdrijf plegen.  (Jawel Woot, da's vluchtmisdrijf!)
* Ook dit filmpje weer.  Motard negeert een rood licht, lokt roodlichtnegatie bij die automobilist uit, gebruikt geen richtingsaanwijzers, parkeert op een plek waar het absoluut niet toegelaten is, en gaat daarna nog wat fysiek geweld gebruiken ook (meneerke bonkt als eerste op de ruit van die auto, jawel.)

Kijk, Woot.  Zelfs al wordt een motard onnodig gehinderd, of erger: in gevaar gebracht.  Dergelijk gedrag kàn AB SO LUUT niet door de beugel.  Daarvoor is er geen enkel excuus.  Van andermans spiegels, zijruiten etc. daar blijft men eenvoudigweg af.  Punt.  Oog om oog, tand om tand: dat deden ze in de Middeleeuwen.   Iedereen met een beetje beschaving weet wel beter.  Namelijk: je probeert een ongeval te voorkomen, en als dat gelukt is: oef.  Iedereen raakt er heelhuids doorheen, en we kunnen weer verder.  Wie daar niet toe in staat is, hoort niet thuis op de openbare weg.  Ongeacht met welke categorie voertuig hij zich verplaatst.

Oh ja, nog dit.  Ik heb dus niks tegen geen enkele motard an sich.  Van mij mag je gerust filefilteren.  Tenslotte sta ik evenlang in de file als ik jou 't leven zuur zou maken, en het jou zou proberen te beletten.  Van mij zal je geen last hebben.   Als jij daardoor wat sneller te plekke kan zijn met je moto, awel het weze je gegund.  Van ganser harte zelfs.  Maar wee degene die ik andermans auto zie beschadigen en doorrijden.  Want daar wil ik gerust mijn vrije tijd voor opofferen om 'm te gaan aangeven als ik de nr plaat heb.  Enne, ik kan redelijk snel een nr plaat lezen, en meteen memoriseren.   Ik ben nog maar 34 jaar, maar ik heb al twee plegers van vluchtmisdrijf tegen de lamp doen lopen.  't Waren dan wel automobilisten, maar soit.  Veel plezier hebben ze niet beleefd aan hun laffe daad.  
« Laatst bewerkt op: dinsdag 27 september 2011 - 22:01:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 23:18:59 »
Bert, geen paniek... Iedereen leest alle slechte dingen, maar mist te lezen dat ik dat ook niet aanmoedig. Het filmpje haalde ik erbij om aan te tonen dat op een motard gaan meppen een beetje zinloos is, gezien zijn beschermende kledij...

Maar ik als motard zal natuurlijk aan mijn burgerplicht verzaken als ik een automobilist moedwillig een motorrijder zie hinderen, die dan uit colere een spiegel dichtklapt. Dan mag zo een automobilist maar op zijn mede-automobilisten rekenen, ik heb niks gezien. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat één keer heb gezien, en dat is inmiddels al 2 jaar geleden.

Maar goed, we zitten hier met publiek dat meent dat je roodlichtnegatie kan uitlokken, en dat eens tikken op een achterruit vanzelfsprekend verkeersagressie is, de dader de agressor is en de uitstappende automobilisten het spijtige slachtoffer, nadat ze al uitgelokt waren om een roodlichtnegatie te doen.

Het lijkt erop dat automobilisten precies niet veel een eigen wil hebben, en gestuurd worden door de motorrijders rondom hen, als ik het zo lees... Achter een motard aan rijden en hem klem rijden, of een motard van z'n fiets willen rijden die filefiltert, het is allemaal de schuld van de motorrijder. Gek genoeg doen vele automobilisten dat niet bij fietsers en voetgangers...

wooter

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: dinsdag 27 september 2011 - 23:23:19 »
Euhm, Wooter, je aanval was wel érg op de man.  Spijtig, want dit ondemijnt dan weer je opgebouwde argumentatie  :-\
Goh, dat ik van Jozef moet horen dat uitlokking een misdrijf is... Dat in weze het puur aanwezig zijn met je motorfiets al genoeg is voor iemand anders om te gaan flippen en je klem te rijden, en dan nog horen dat dat puur aanwezig zijn al een misdrijf zou zijn...

Dat kan je toch niet serieus nemen?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 27 september 2011 - 23:33:12 door wooter »

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #168 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 08:59:14 »
lokt roodlichtnegatie bij die automobilist uit
???

Dus mocht ik ooit door het rood licht rijden (zal allicht nooit gebeuren maar je weet nooit), dan zeg ik dat mijn voorligger dat uitlokte want hij reed er ook door ?  ::)

En ik moet zeggen, als ik door de loempigheid van een ander nipt een ongeval kan vermijden moet ik me ook wel heel erg inhouden, zéker als die ander dan nog doet alsof zijn neus bloedt of, erger nog, de schuld op mij probeert te schuiven ondanks dat ik niks verkeerd deed.  Ik heb nl serieus de pest aan onrechtvaardigheden en alles errond, en ik hou ook graag mijn recht-door-zee-reputatie, ook al scheelt mij dat een pak "vrienden".  Ik schrijf "vrienden", want schijnheilighaards die slechts "vrienden" willen zijn als je hun (dikwijls kromme) redeneringen en gedachten deelt, noem ik geen vrienden en ben ik dan ook liever kwijt dan rijk.  Ik ben niet zo hypocriet als 90% van de bevolking.  Maar we wijken af ...

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #169 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 16:47:05 »
En ik moet zeggen, als ik door de loempigheid van een ander nipt een ongeval kan vermijden moet ik me ook wel heel erg inhouden

Dus .... dan zou 't jou mss ook 's kunnen overkomen dat je maar meteen het recht in eigen handen neemt?  Dat je die andere meteen een lesje gaat leren, en 's stevig op diens venter gaat bonken, of zijn spiegel dichtklappen, of eraf schoppen?

Ik mag hopen dat ik je nu verkeerd begrijp.

Als men nu elke keer dat men gehinderd of in gevaar gebracht wordt, verhaal moet gaan halen (verbaal of fysiek), waar gaan we dan naartoe zeg?
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 september 2011 - 16:53:11 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #170 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 18:48:43 »
Bert hoe komt het toch dat motards zo een slechte naam hebben?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #171 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 20:13:26 »
Bert hoe komt het toch dat motards zo een slechte naam hebben?

Door het ontoelaatbare gedrag van enkelingen enerzijds, en anderzijds het feit dat mensen nogal snel veralgemenen. 

Een gelijkaardig probleem hebben vrachtwagenchauffeurs toch ook?  Als er (helaas) eentje op z'n zij gaat liggen, of in de staart van een file knalt, dan zijn meteen ALLE vrachtwagenchauffeurs roekeloze cowboys....

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #172 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 20:56:45 »
voor alle duidelijkheid: ik ben géén motard !

En over dat verhaal halen: awel ja, die gasten die denken dat ze met niemand rekening moeten houden kunnen egl wel eens een lesje gebruiken.
Spijtiggenoeg ben ik niet degene die het hen zal geven, daar heb ik mijn lijf niet voor mee

Maar plots voor je inkappen, twee of zelfs 3 parkeerplaatsen inpikken met 1 auto, levensgevaarlijk gas bijgeven als je ingehaald wordt, ...
Dat vinden jullie allemaal normaal veronderstel ik

Ik blijf erbij: sommige mensen zijn of te lomp, of te stom, of te egoïstisch, of een willekeurige combinatie van voorgaande, om zich met een voertuig op de weg te begeven

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #173 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 21:18:47 »
voor alle duidelijkheid: ik ben géén motard !

Ja, en?  Zelfs al reed je met de moto, daarvoor ben je voor mijn part niet beter of slechter dan eender welke andere weggebruiker.  Ikzelf ben er trouwens ook gene.

En over dat verhaal halen: awel ja, die gasten die denken dat ze met niemand rekening moeten houden kunnen egl wel eens een lesje gebruiken.
Spijtiggenoeg ben ik niet degene die het hen zal geven, daar heb ik mijn lijf niet voor mee

En hoe moet iemand anders zich gedragen als JIJ 'ns een inschattingsfout maakt?  Mag de benadeelde jou dan ook 's een ferm lesje komen leren?  En zeg aub niet dat jij nooit een fout maakt.  Dat doet iedereen vroeg of laat 'n keer.

Maar plots voor je inkappen, twee of zelfs 3 parkeerplaatsen inpikken met 1 auto, levensgevaarlijk gas bijgeven als je ingehaald wordt, ...

Neen, toch niet.  Waar lees jij dat ik zulke zaken goedpraat?

Maar dat geeft de benadeelde nog geenszins het recht om de andere z'n voertuig moedwillig te beschadigen.

Ik blijf erbij: sommige mensen zijn of te lomp, of te stom, of te egoïstisch, of een willekeurige combinatie van voorgaande, om zich met een voertuig op de weg te begeven

En anderen te agressief.

wooter

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 21:46:35 »
En ik als motard vind het gedrag van andere motards ook niet altijd door de beugel kunnen hoor... Het mooie weer brengt nog genoeg rijstraketten buiten die denken dat ze overal kunnen inhalen. 't scheelde niet veel vandaag of ik had koude frieten gehad om een hoop filet americain bijeen te gaan vegen van een koppel dat buitenom een SUV dacht in te halen, en verrast werd door tegenliggers.

Maar die rijstraketten zie je maar zelden in de file...

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #175 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 21:47:39 »
sorry, maar de zaken die ik opnoemde, dat vind ik geen inschattingsfouten.

Onlangs zag ik een auto op een parking mét lijnen zich zo parkeren dat hij 3 plaatsen innam, knap, inschattingsfout ?
Stilstaan en wachten tot ik op 30m genaderd ben op een 4-vaksweg, 90km, en dan plots vertrekken; inschattingsfout ?
vol gas bijgeven als je ingehaald wordt, inschattingsfout ?
Over een ononderbroken witte lijn mij bijna van de weg komen rammen omdat meneer de verkeerswisselaar veel te vroeg gebruikt, inschattingsfout ?
Tegen minder dan 50km/u een snelweg oprijden, inschattingsfout ?
Bij werkzaamheden, de witte lijnen blijven volgen ipv de gele, met als gevolg dat madame plots van 2de vak naar het 3de komt zonder boeh of bah, inschattingsfout ?
...

Sorry hoor, allemaal dingen die ik nooit of te nummer doe.  En als ik mijn weg ergens niet ken of zo, zal ik ook het verkeer niet hinderen maar een rustig straatje zoeken om eventueel te keren, al moet daar mijn bestemming 100den meters voor voorbij rijden.  Liever dat dan iemand te hinderen, maar de meesten willen éérst zijn, en de anderen kunnen de pot op.  Dàt is het probleem.  En als je daarover dan iets zegt ben je de aggressieveling, mooi is dat !

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #176 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 23:26:19 »
het enige dat ik normaal vind (op de weg), zijn mensen die de wegcode volgen
voor de rest heb ik geen enkel gebrek
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #177 Gepost op: woensdag 28 september 2011 - 23:28:31 »
Maar die rijstraketten zie je maar zelden in de file...
mss omdat je ze allemaal achter je laat?
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: donderdag 29 september 2011 - 08:38:41 »
mss omdat je ze allemaal achter je laat?
Dat zou kloppen, ware het niet dat ik - als ze voor me rijden - ik ze ook niet tegenkom.

Ja, behalve deze morgen. Eentje. Ben niet helemaal mee waarom ie op de motor was, want hij wandelde meestal op beide voeten. En het is niet alsof het krap is, want ik rij met zijkoffers door de file en heb nog nooit iets geraakt.

Deze morgen overigens ook eentje in een bestelwagen die op een niet zo drukke E313 links bleef plakken. Dus ik pas artikel 33 toe en wordt getrakteerd op een middenvinger als de bestuurder eindelijk terug naar het rechtervak gaat. Wat bezielt iemand op een donderdagochtend om een middenvinger naar een wildvreemde op te steken?
« Laatst bewerkt op: donderdag 29 september 2011 - 08:42:29 door wooter »

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #179 Gepost op: donderdag 29 september 2011 - 09:48:44 »
jij volgt de wegcode wel heel agressief Wooter  ;D