Wat je met dat filmpje wil aantonen, is mij geheel onduidelijk.
Maar wat ik wel weet, is dat je een aantal gedragingen van sommige motards hier zowat zit goed te praten (correct me if I'm wrong):
* Motard wordt (of voelt zich) gehinderd, dus klapt 'm die spiegel van die auto dicht. Néh. Zal 'm leren, die onoplettende automobilist ook.
* Of erger: schopt die spiegel er ineens af. Waarom niet?
* Tegen de ruit van een bellende dame tikken, dat die dermate schrikt dat ze tegen haar voorligger knalt, en vervolgens vluchtmisdrijf plegen. (Jawel Woot, da's vluchtmisdrijf!)
* Ook dit filmpje weer. Motard negeert een rood licht, lokt roodlichtnegatie bij die automobilist uit, gebruikt geen richtingsaanwijzers, parkeert op een plek waar het absoluut niet toegelaten is, en gaat daarna nog wat fysiek geweld gebruiken ook (meneerke bonkt als eerste op de ruit van die auto, jawel.)
Kijk, Woot. Zelfs al wordt een motard onnodig gehinderd, of erger: in gevaar gebracht. Dergelijk gedrag kàn AB SO LUUT niet door de beugel. Daarvoor is er geen enkel excuus. Van andermans spiegels, zijruiten etc. daar blijft men eenvoudigweg af. Punt. Oog om oog, tand om tand: dat deden ze in de Middeleeuwen. Iedereen met een beetje beschaving weet wel beter. Namelijk: je probeert een ongeval te voorkomen, en als dat gelukt is: oef. Iedereen raakt er heelhuids doorheen, en we kunnen weer verder. Wie daar niet toe in staat is, hoort niet thuis op de openbare weg. Ongeacht met welke categorie voertuig hij zich verplaatst.
Oh ja, nog dit. Ik heb dus niks tegen geen enkele motard an sich. Van mij mag je gerust filefilteren. Tenslotte sta ik evenlang in de file als ik jou 't leven zuur zou maken, en het jou zou proberen te beletten. Van mij zal je geen last hebben. Als jij daardoor wat sneller te plekke kan zijn met je moto, awel het weze je gegund. Van ganser harte zelfs. Maar wee degene die ik andermans auto zie beschadigen en doorrijden. Want daar wil ik gerust mijn vrije tijd voor opofferen om 'm te gaan aangeven als ik de nr plaat heb. Enne, ik kan redelijk snel een nr plaat lezen, en meteen memoriseren. Ik ben nog maar 34 jaar, maar ik heb al twee plegers van vluchtmisdrijf tegen de lamp doen lopen. 't Waren dan wel automobilisten, maar soit. Veel plezier hebben ze niet beleefd aan hun laffe daad.